Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-06, 12:12   #1
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Mange her inne blir vel berørt av høyere skatter og avgifter.

Maxpris i barnehagen på 1750,- visste vel de fleste var en vits, nå er den økt til 2.330,-.

Hurra for Soria Moria erklæringen!

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 12:24   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Hurra for regjeringen som er en gjeng med løgnere!

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 12:55   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Det er jo et skikkelig rød-grønt budsjett og jeg er jo ikke akkurat overrasket, selv om jeg er langt i fra fornøyd. Men akkurat maksprisen bekymrer meg ikke så mye, men de er ikke akkurat imponerende på andre områder, f.eks. forskning, sykehus etc.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:10   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Jeg syns ikke maksprisen er noe å grine av.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:16   #5
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns ikke maksprisen er noe å grine av.

Det gjør ikke jeg heller, men det som er skuffende er at regjeringen (SV) under valgkampen hadde makspris i barnehagen som en av sine fanesaker, og i stedet for å senke den har den økt. Dog ikke mye, men allikevel.

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:18   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Som realist så ble jeg aldri helt hyper av den lovnaden der og gav min stemme for noe helt annet. Er det nå jeg skal si: I told you so?

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:59   #7
rakka
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 144
rakka er litt kul
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

He he ... Jeg tror faktisk det har sunket inn for Djubedal og co at det er viss sammenheng mellom tilbud og etterspørsel.

Regjeringen blir månedlig målt på hvor mange barn som ikke har barnehagetilbud enda i pressen, og hva er lettere da enn bare å øke prisen litt, og vips så synker etterspørselen og regjeringen har nesten nådd målet om full barnehagedekning.

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 14:10   #8
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Det gjør ikke jeg heller, men det som er skuffende er at regjeringen (SV) under valgkampen hadde makspris i barnehagen som en av sine fanesaker, og i stedet for å senke den har den økt. Dog ikke mye, men allikevel.


Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 14:10   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.

Mange her inne blir vel berørt av høyere skatter og avgifter.

Maxpris i barnehagen på 1750,- visste vel de fleste var en vits, nå er den økt til 2.330,-.

Hvorfor kan det ikke bare være sånn det er i dag? 2250?



Maxpris på 1750 var jeg klar over aldri kom til å skje

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 14:16   #10
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Jeg synes virkelig det med maksprisen er en liten ting. Jeg har alltid syntes det var ganske teit å mase så mye med den FØR man skaffet full barnehagedekning – det er bra å HA en makspris, men det er ikke så farlig om den ikke er på under 2000 når realiteten for mange før var langt over 5000. Nå har regjeringen i hvert fall kommet med en skikkelig bevilgning for å skaffe et ganske solid antall nye barnehageplasser. Det er jammen på tide.

Derimot synes jeg kuttingen i universitetsbudsjettet var ualminnelig kjip.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 14:17   #11
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Hvorfor kan det ikke bare være sånn det er i dag? 2250?



Maxpris på 1750 var jeg klar over aldri kom til å skje

Fru Halvorsen sa prisen egentlig er den samme som før, bare regulert i forhold til lønn og priser og sånt. Det er snakk om 80 kroner økning i forhold til i dag. Og selv om jeg ikke liker de rød-grønne så veldig, så er jeg enig, det er bedre å fokusere på å få til full dekning, deretter kan de sette ned prisene. Man kan ikke få alt på en gang.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 14:21   #12
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Jeg synes det er langt viktigere med full bhgdekning enn makspris, samtidig synes jeg løftebrudd i hytt og pine er en uting.

Helt greit om de prioriterer full barnehagedekning, men da må de ha guts til å SI det!

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 14:44   #13
teia
Pirkete
 
teia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 103
teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Jeg kan leve med å betale 80 kroner mer i måneden hvis det er det som skal til for at venninnene mine som ikke har barnehageplass skal få det.

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 14:49   #14
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Å så står det på vg :

Sitat:

Stoltenberg: -Vi innfrir valgløftene

Hah!!

Hva med det største valgløftet? Billigere kraft til kraftkrevd industri?

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 14:53   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Opprinnelig lagt inn av teia, her.

Jeg kan leve med å betale 80 kroner mer i måneden hvis det er det som skal til for at venninnene mine som ikke har barnehageplass skal få det.

Ja, jeg tror de fleste begynner å skjønne at det kan være klokt å bygge først, senke prisene etterpå. Men for det første blir det litt sånn "velkommen etter", for du og du så sure de var på de borgerlige når de foreslo det samme, og for det andre er løftebrudd, kombinert med fornektelse av løftebrudd, skrekkelig usympatisk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 14:55   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

At de ikke gir enda større subsidier til kraftkrevende industri i en sånn mangelsituasjon vi har i dag er enda en ting som tyder på at denne regjeringen tar til vettet i en del saker. Det ville da være den rene galemattias!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 15:25   #17
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Å så står det på vg :
Hah!!

Hva med det største valgløftet? Billigere kraft til kraftkrevd industri?


Hvis de bare sier det høyt nok og gjentar det ofte nok, så vil sikkert noen: tro på dem. Hjernevasking er en fin ting.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 15:42   #18
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Opprinnelig lagt inn av anakonda, her.

Hvis de bare sier det høyt nok og gjentar det ofte nok, så vil sikkert noen: tro på dem. Hjernevasking er en fin ting.

Kanskje jeg skulle få all industri nedlagt i norge å se hva de gjør da?
hihi


Nei norge er en vits.

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 15:45   #19
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Kanskje jeg skulle få all industri nedlagt i norge å se hva de gjør da?
hihi


Nei norge er en vits.

Du kunne jo prøve?

Norge er ikke en vits, men vår nåværende regjering er det. Fnis.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 15:48   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja ja, da er det nye statsbudsjettet klart!

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Kanskje jeg skulle få all industri nedlagt i norge å se hva de gjør da?
hihi


Nei norge er en vits.

Nei, men i dagens situasjon burde det ikke være utenkelig å vurdere å legge ned en del kraftkrevende industri.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no