Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å dele ut kondomer til ungdom under 16 er å bryte loven

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-06, 19:16   #21
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å dele ut kondomer til ungdom under 16 er å bryte loven

Jeg tror dette er en stakkar naiv mamma som ikke vil se realiteten i øynene og som trenger noen å "skylde på" når hun forskrekket oppdager at datteren på 15 år eksprementerer seksuelt.. Ja, jeg vil gå så langt å si at jeg synes synd i henne på grunn av hennes naivitet og uvitenhet.

Jeg synes det er kjempeflott at helsesøstre i dag deler ut kondomer til ungdommer. Det vitner om en realitetsorientert tjeneste som vil ungdommenes beste. Helsesøstrene møter ungdommene der de er, og er ikke en tjeneste for å yte service for forskrekkede foreldre. De har fokus på brukerene sine, i dette tilfellet jenter og gutter på 14 og 15 år som er tøffe og modne ved at de ønsker å bruke kondomer når de uansett har sex.

Ungdommer eksprementerer seksuelt, og jeg mener det er viktig at man heller prøver å unngå overføring av seksuelt overførbare sykdommer og uønskede graviditeter ved gratis utdeling av kondomer.

Denne mammaen kan jo ta seg en tur til ungdommens helsestasjon og se selv alle som er innom der for å teste seg for clamydia fordi de har hatt usikker sex. Dette gjelder også ungdommer under 16 år.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 20:09   #22
LilleVims
Aktiv
 
LilleVims sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 187
LilleVims er litt kul
Standard

Sv: Å dele ut kondomer til ungdom under 16 er å bryte loven

Mange vil vel ikke innse at barna deres faktisk er seksuelt aktive. Da synes jeg de skal være glade for at helsesøstrene faktisk deler ut kondomer. Er ikke alle ungdommer som kommer fra hjem hvor man kan prate om sex og prevensjon. Og endre færre hjem hvor foreldrene selv ordner med kondomer til barna.

Husker mamma som ikke ville la meg dra på hyttetur sammen med kjæresten min og foreldrene hans. Det kunne jo skje noe! Lite tenkte hun over at det faktisk skjer ting når man er på besøk til hverandre på en ukedag også.

Synes det er fint at det blir delt ut kondomer til de under 16 år.

LilleVims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 20:14   #23
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å dele ut kondomer til ungdom under 16 er å bryte loven

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Det kalles ikke å oppfordre til lovbrudd, det kalles å oppfordre til å gjøre lovbruddet under sikrere forhold. Forebyggende arbeid vil alltid være viktiste prioriet.

Jeg vil si det heller ville være idiotisk å ikke dele ut og la disse som ikke tenker så langt, ikke tør å kjøpe, eller ikke har penger til å kjøpe kondomer lide under konsekvensene av at vi skal være så moralistiske.

Akk så enig jeg er!

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no