Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Aktiv påmelding til skolegudstjeneste

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-15, 10:38   #461
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjeneste

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ellers så er det jo mange tradisjoner som er borte, og så er det noen som kommer til. Juletrefester i januar er det jo så godt som helt slutt med, for eksempel. Og juletregang generelt er vel for utdøende.

Hvilke tradisjoner har da kommet til? Jeg greier egentlig ikke å komme på så mange.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-15, 10:43   #462
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjeneste

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Dagens frustrasjonsutbrudd: Hva sier man egentlig til de som oppriktig tror at "da barnebarna er voksne så finnes det nok ikke juletradisjoner igjen! "

De eldste barnebarna der er tenåringer, så da må utviklingen gå fort i så fall. Men å hevde noe sånt?

"Jaja, neinei. Det er jo sikkert veldig hyggelig å feire eid også."

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-15, 10:45   #463
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjeneste

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvilke tradisjoner har da kommet til? Jeg greier egentlig ikke å komme på så mange.

jeg har inntrykk av at adventstiden feires mer nå enn da jeg var barn. Det er mer lys, flere julestjerner, flere juleball/fester/hvahardu enn jeg husker fra da jeg var barn.

Og mine unger har personlig tatt ansvar for å gjenopplive julebukktradisjon i gata vår. De hevder at det er langt mer innbringende enn halloween, og folk er mye hyggeligere og gladere for å få besøk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-15, 11:58   #464
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjeneste

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

"Jaja, neinei. Det er jo sikkert veldig hyggelig å feire eid også."

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-15, 12:15   #465
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjeneste

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvilke tradisjoner har da kommet til? Jeg greier egentlig ikke å komme på så mange.

Mest alt i adventen, egentlig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-15, 14:00   #466
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjeneste

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

jeg har inntrykk av at adventstiden feires mer nå enn da jeg var barn. Det er mer lys, flere julestjerner, flere juleball/fester/hvahardu enn jeg husker fra da jeg var barn.

Og mine unger har personlig tatt ansvar for å gjenopplive julebukktradisjon i gata vår. De hevder at det er langt mer innbringende enn halloween, og folk er mye hyggeligere og gladere for å få besøk.

Jeg har en teori om at det er mer kvalitetsgodter og få om man går julebukk.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-15, 14:41   #467
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjeneste

Mine unger har gått julebukk hvert år de siste 14 årene. Vi går på juletrefest i januar hvert år. Jeg har aldri tenkt at vi er en utdøende rase.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-15, 14:45   #468
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjeneste

Mine har vært på langt flere førjulsarrangementer og laget mye mer julepynt enn hva jeg noen gang gjorde som barn, av den enkle grunn at de gikk i barnehage da de var små.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-15, 16:40   #469
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjeneste

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg har en teori om at det er mer kvalitetsgodter og få om man går julebukk.

Studier fra de siste tre årene viser at det er tilfelle i nabolaget vårt, ja. Og nesten ingen om beinet heller. Og akkurat tilstrekkelig mange nostalgiske pensjonister til at det virkelig blir innbringende.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no