Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-15, 11:56   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

http://www.nrk.no/finnmark/_-norge-m...arn-1.12684578

Det har vært en sak i media nå om ei jente på 14 år som kommer til Finnmark sammen med sin mann på 23 år, barn på 18 mnd og barn nr 2 på vei. Etter norsk lov er hun utsatt for grove seksuelle overgrep. Der hun kom fra var det kanskje den beste tilgjengelige løsningen for beskyttelse og forsørgelse. I kulturen hun kom fra tilhører barna mannens familie.

Ryggmargsrefleksen i Norge er å sette henne fri og la henne være barn. Mannen skal straffes for overgrep etter norsk lov, men det blir ikke gjort i følge politiet. En sosialantropolog tar til orde for at vi må akseptere at mindreårige flyktninger er gift og har barn.

Hvordan bør det håndteres?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-15, 12:18   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

Jeg er usikker. Om vi setter norsk lov til side i dette tilfellet, hvorfor skal vi ikke sette norsk lov til side når det gjelder tvangsgifte?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-15, 12:19   #3
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

Dette er jo ikke bare enkelt, men en fjortenåring med et barn på 18 måneder har vært rimelig ung da hun ble gift og besvangret. Jeg vet ikke mange land som ikke regner 11-12-åringer som barn i lovverket?

Jeg mener at man ikke kan lukke øynene for dette, vi kan ikke akseptere at mindreårige flyktninger er gift og har barn.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-15, 12:22   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

Samtidig tror jeg ikke vi kan regne med at det kommer slike familier hit hvis vi følger lovverket helt ut, altså staffer far og plasserer barna i fosterhjem.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-15, 12:22   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

Barnevernet bør i hvert fall på banen. Om ikke annet for å hjelpe tenåringen med å ta vare på sine egne barn. Å reversere dette og ta fra henne voksenlivet hun er inne i er kanskje ingen god løsning. Hun kan jo være vokst opp med at alle gifter seg tidlig. At det i vår kultur regnes som et overgrep kan jo være ubegripelig for henne og mannen hennes. Det er ille å se et barn med barn, men kanskje vi må være pragmatiske nok til å hjelpe de unge mødrene med å være mødre?

Jeg vet ikke. Det er i hvert fall ikke greit hvis det vi oppfatter som hjelp føles som et overgrep for dem som søker trygghet her.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-15, 12:40   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

Vi kan i hvert fall ikke automatisk plassere ungene hennes i fosterhjem, det blir jo ikke gjort med norske 14-åringer som blir gravide og får barn engang. Det er "mange" av dem som er fungerende foreldre for egne barn.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-15, 12:54   #7
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

Hvis det finnes mødrehjem fortsatt, og det tror jeg, så måtte vel et opphold der være passende. Enten med mannen, eller uten til hun har blitt 16.
Tenker at de bør få oppfølging fra barnevernet, uansett. Tenker også på at det å være gode foreldre der de kommer fra ikke nødvendigvis er nok mtp oppfølging av skolebarn etc her i Norge, så litt ekstra hjelp kan være lurt.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-15, 15:10   #8
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

Jeg har også en del av de samme tankene som de over her om at man må se situasjonen ut fra den kulturelle bakgrunnen, og at de tiltak som muligens hadde vært mer aktuelle som reaksjon her i Norge ville kunne oppleves som langt større overtramp og traumatisk enn hensiktsmessig (da tenker jeg på straffeforfølgelse av mannen og omsorgsovertakelse av barna). Et vesentlig skille er jo også at gjerningene ikke var kriminelle i det landet de ble begått, og er umulige å reversere, og så kan man jo selvsagt diskutere hva dette gjør med et ungt menneskesinn og lovligheten av det i andre land, men det blir en diskusjon på sidelinjen i dette tilfellet.

Nå tenker jeg at fokuset må være på å ivareta denne familien på best mulig måte med den støtte og omsorg en så ung familie måtte trenge. Ungjenta er allerede mor, hun er allerede utsatt for seksuell omgang i svært lav alder og har allerede en ballast som flyktning og med de traumer det måtte medføre. Dersom hun blir fratatt både barn og mann står hun igjen uten det nære nettverket sitt som i dette tilfellet må kunne sies å være helt essensielt for å bevare den psykiske helse, og selv om det ikke er ideelt tenker jeg at det heller ikke er uten ressurser for henne.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 22:36   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

Det er da for helvete ikke noe man kan se i noen kulturell kontekst, å voldta 12-åringer!!

Det er langt fra tillatt i Syria heller, så jeg vet ikke om ekteskapet er gyldig en gang, jeg?

Jeg kan ikke kalle folk som gifter seg og ligger med barn for annet enn jævla forbryterske svin (og da begrenser jeg meg), samme hvor de kommer fra. Han får straffeforfølges her eller i Syria, jeg gir blanke faen, men straffeforfølges skal han da ÅPENBART!!!

Jenta må selvsagt ivaretas, og det kan godt hende at det beste er å hjelpe henne til morstilværlesen, utdanning, støtte, bistand fra barnevernet. Stakkars vesle unge! 12 år var hun! Tolv!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 22:40   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

Jeg er 100 % enig, Polyanna.

Andreas Halse sier det godt i Aftenposten i dag: Den velmenende rasismen som ligger i å tolerere barneekteskap er påfallende.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 22:42   #11
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er 100 % enig, Polyanna.

Andreas Halse sier det godt i Aftenposten i dag: Den velmenende rasismen som ligger i å tolerere barneekteskap er påfallende.

Ja, dette!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 22:43   #12
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er da for helvete ikke noe man kan se i noen kulturell kontekst, å voldta 12-åringer!!

Det er langt fra tillatt i Syria heller, så jeg vet ikke om ekteskapet er gyldig en gang, jeg?

Jeg kan ikke kalle folk som gifter seg og ligger med barn for annet enn jævla forbryterske svin (og da begrenser jeg meg), samme hvor de kommer fra. Han får straffeforfølges her eller i Syria, jeg gir blanke faen, men straffeforfølges skal han da ÅPENBART!!!

Jenta må selvsagt ivaretas, og det kan godt hende at det beste er å hjelpe henne til morstilværlesen, utdanning, støtte, bistand fra barnevernet. Stakkars vesle unge! 12 år var hun! Tolv!!

Jeg får ikke prikket deg, Polyanna, men jeg er altså så utrolig enig i alt du skriver. Vi kan ikke ha egne standarder som IKKE skal gjelde alle som kommer hit eller som bor er. Fordi det er "kultur" eller "religion".

Andreas Halse skriver noe om det her: http://www.aftenposten.no/meninger/d...tml#xtor=RSS-3

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 22:51   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

Og det er viktig å huske at dette er ikke akseptert der de kommer fra heller! Det er ulovlig med ekteskap før de 15 år i Syria også! Barnevoldtekter er kanskje mer utbedt i enkelte deler av verden enn andre, men stort sett syns faktisk de fleste at det er forkastelig og uakseptabelt! Hvis jeg hadde vært syrer og hørt at folk tenkte at "jaja, de driver jo gjerne og voldtar småjenter der de kommer fra, og kaller det ekteskap" så hadde jeg blitt like lynforbannet som om noen skulle si at "ja, jeg hører at i Norge er det helt normalt at gamle politkere har seg med ungjenter, sånne partilandsmøter er visst den reneste ta-for-seg-festen, høh-høh".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 22:57   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

Jeg tenker at det er et poeng hvorvidt det er lov der de kommer fra eller ikke med tanke på straffeforfølgelse, det vet jeg ikke om det er eller ikke. Men at ekteskapet må annulleres her - det er det ingen tvil om, vi har ikke barneekteskap i Norge. Spørsmålet er hvordan man best skal ivareta barna, både hun som er gift og de hun er mor til. Det må inn folk med kulturell kompetanse her slik at man ikke begår nye overgrep.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 23:02   #15
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.035
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

Hun burde beskyttes og det må legges til rette for at hun kan være ung mor på lik linje med norske tenåringer som blir mødre. Han bør brennes.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 23:04   #16
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og det er viktig å huske at dette er ikke akseptert der de kommer fra heller!

Jeg har forstått det slik at det er akseptert nå - som en måte å flykte på? Det å gifte bort barnet sitt er det minste av to onder, for da kan hun komme seg vekk? (Jeg vet ikke, jeg har lest det noen steder, men har ikke sjekket det opp)

Uansett, hvordan dette skal løses rent praktisk tenker jeg er vanskelig, all den tid vi (Norge) ikke ønsker å anerkjenne denne type forhold (voksen mann som er gift med et barn) samtidig som jeg tenker at jenta ikke har noen andre, det hadde vært anderledes hvis hun kunne ha flyttet til familie etc. Tenker at løsningen som er valgt med at de ikke bor sammen, men har kontakt er den beste.

(Angåene politietterforskning. Er usikker på hva man egentlig etterforsker hos utenlandske statsborgere? Mener at primært sett skal personer etterforskes og straffedømmes i sitt eget land hvis det er der forbrytelsen er begått. Og i det er jo det som har skjedd her)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 23:13   #17
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

Jeg stiller meg bak Polyanna. Faen heller.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 23:40   #18
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.840
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

Polyanna sa veldig greit det jeg tenker om saken. Stakkars jentunge. Det er ingen ting som unnskylder å misbruke og få barn med en 12-åring.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 23:52   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

100% enig med Polyanna. Det går ikke an å si at en 12-åring har giftet seg "frivillig", og jeg syns det er totalt absurd at folk forsvarer at en gift gravid fjortenåring som har blitt mor som tolvåring skal bli sett på som voksen når hun kommer til Norge. Mens gutter som søker asyl regnes som barn til de er 18?!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 00:29   #20
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bør man håndtere mindreårige flyktninger med barn?

Jeg legger meg langflat og tar til meg informasjonen om at det heller ikke er aksepterte tilstander i Syria (eller der de det gjelder måtte komme fra) når det gjelder min uttalelse om evt straffeforfølgelse. Men jeg mener fortsatt at mor bør ivaretas på best mulig måte etter et helhetlig perspektiv hvor man tar med i beregningen at hun allerede er kjent med morsrollen og at det beste ikke nødvendigvis er omsorgsovertakelse.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no