Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

iPod Shuffle til sjuåring?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-10, 09:22   #1
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

iPod Shuffle til sjuåring?

Vi tenkte å kjøpe en enkel mp3-spiller til sjuåringen, ikke så altfor avansert og med plass til favorittsangene hennes. Vil en sjuåring klare å betjene en shuffle? Jeg har aldri sett en i bruk, så jeg aner ikke.

  Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 09:26   #2
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPod Shuffle til sjuåring?

Shuffle er enkel å bruke. Skru på, trykk på play. På "sirkelen" rundt playknappen kan man hoppe frem/tilbake, og skru lyden opp og ned. Vi vurderer å kjøpe en slik til Malin (også syv år) til ferien, slik at hun kan høre på musikk og lydbøker i bilen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 10:00   #3
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPod Shuffle til sjuåring?

Ja, absolutt. Lillebror på 4 fikser sin fint.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 10:02   #4
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPod Shuffle til sjuåring?

Mine barn hører mye på lydbøker, og da er shuffle håpløs. Til ferier, bilturer osv. synes jeg lydbøker er genialt, og veldig greit at de kan sitte med høretelefoner og høre dem på iPod eller lignende.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 10:05   #5
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: iPod Shuffle til sjuåring?

Nå motsier du deg selv, Acsa. Eller så bruker du terminologi jeg ikke kan. Mener du at iPod er noe annet enn iPod Shuffle?

  Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 10:34   #6
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.640
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPod Shuffle til sjuåring?

iPod Nano har skjerm, og det har ikke iPod Shuffle. Dermed er det håpløst med lydbøker; hvis den står på random er det feks helt umulig å vite hvilket kapittel man er på.

Til musikk er Shuffle ikke noe problem å håndtere for unger. Men jeg tror jeg ville satset på å finne forrige modell; den nye har mye av funksjonaliteten i hodetelefonen (knapper/kontroller er på selve ledningen). Og hodetelefonen til Shuffle er in-ears, og harde, og vil nok falle ut av en syvårings ører. Og selv om man kan bruke vanlige hodetelefoner så vil man altså ikke klare å betjene den i større grad.

Personlig ville jeg heller valgt den minste og billigste Nano'en (vanlig iPod'en) jeg fant. Den er litt dyrere, men har mye annet morsomt for barna. Som spill, kamera og mulighet for video og lydbøker.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 10:39   #7
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.640
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPod Shuffle til sjuåring?

iPod Nano:


iPod Shuffle:


Forrige Shuffle-modell:

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 10:41   #8
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPod Shuffle til sjuåring?

Poenget med shuffelen er at den shuffler. Hvis sjuåringen leser litt, er det helt greit å bruke en enkel mp3-spiller med skjerm. Jeg kjøpte en sony til min sjuåring.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 10:42   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPod Shuffle til sjuåring?

Jeg hadde kjøpt Nano. Shuffle er i simpleste laget til snart-femåringen. Han har hatt den i et år, og vi angrer på at vi ikke gikk for Nano.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 11:46   #10
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: iPod Shuffle til sjuåring?

Vi har også kjøpt Nano til 7 og snart 9 åringen. Får tak i fjorårsmodellen her for en litt rimeligere penge (700,- for den minste), og den duger i massevis .

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 11:48   #11
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPod Shuffle til sjuåring?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Nå motsier du deg selv, Acsa. Eller så bruker du terminologi jeg ikke kan. Mener du at iPod er noe annet enn iPod Shuffle?

iPod finnes i mange forskjellige modeller. Jeg synes det er fint at ungene kan høre på lydbok på iPod, og da ville jeg valgt en annen modell enn Shuffle (fordi den shuffler). Det gjør ikke de andre, med mindre de blir eksplisitt bedt om det.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 11:56   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPod Shuffle til sjuåring?

Hvis sjuåringen ikke skal høre på lydbøker, og ikke bryr seg om hvilken rekkefølge sangene spilles i (eller er som meg, som synes det er like spennende hver gang å ikke vite hvilken sang som kommer etterpå ), så er shuffle ganske ideelt. Problemet er at den er liten, og derfor veldig lett å rote bort.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 12:03   #13
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPod Shuffle til sjuåring?

Jeg har lydbøker på min shuffle, og det fungerer helt greit. Man skrur bare av shuffelen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 12:31   #14
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPod Shuffle til sjuåring?

Men kva skal ein sjå etter når ein skal ha til ein 3, 4 og 5 åring ? Og som ikkje koster allverden ? *trenger underholdning i bilen*

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 14:38   #15
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: iPod Shuffle til sjuåring?

iPod Nano er da knøttliten den også? Snuppa vår kommer nok ikke til å høre mest på lydbøker, hun er musikkfreak. Men det er viktig at man kan koble til eksterne høretelefoner, kan man det?

  Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 14:45   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.217
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPod Shuffle til sjuåring?

Hvis man skal høre på musikk og har lyst til å velge sanger, ikke bare høre dem i tilfeldig rekkefølge (eller fast rekkefølge, for den del, hvis man slår av random-shufflingen), så er ikke en Shuffle tingen. Nanoen har skjerm der man kan se hvor man er og hva man velger, det er vel hovedforskjellen når det gjelder musikk-funksjonalitet?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 15:38   #17
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: iPod Shuffle til sjuåring?

Jeg kan levende se for meg at hun skal ha et par sanger omogomogomogomigjen, så kanskje Nano er tingen likevel? Men, den var jo så mye dyrere da...

  Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 16:55   #18
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.640
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPod Shuffle til sjuåring?

iPod Shuffle sin shuffle-funksjon (altså "random") kan skrus av, og da spiller den sangene (eller filene) i rekkefølge. Så sånn sett er det ikke noe problem å høre på lydbøker på den. MEN: hvis man da kommer borti shuffle-knappen igjen, så blandes kapitlene, og å da å få dem tilbake i rekkefølge... er vanskelig. I og man ikke har noe display som viser filene.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 16:57   #19
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: iPod Shuffle til sjuåring?

Akkurat det med lydbok er ikke så aktuelt, så da høres det ikke så verst ut likevel. Så får vi heller krype til korset om et år eller to og kjøpe en Nano da.

Tusen takk for tips, alle sammen.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no