Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sende Mac til Usa

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-24, 11:38   #1
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sende Mac til Usa

Turisten tok med seg feil Mac tilbake til Usa i jula og jeg skal sende den over til Usa nå
Jeg tenkte Norgespakke med posten(noe annet skal også med i samme pakke), men nå ble jeg plutselig usikker på om Norgespakke er tingen
Noen som vet om det er ok? Bør jeg heller bruke Fedex e.l?Risikerer vi fortolling osv pga av verdien på pakken?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 12:54   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.443
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sende Mac til Usa

Send for all del med sporing og verdi etc. Jeg sendte noe med brev til utlandet. Det var billigst og jeg tenkte det var greit. Mottaker fikk aldri pakken og det ble verken mulig å spore den eller få noen erstatning. Heldigvis var det billige greier inni, men irriterende likevel, da. Det er mottaker som betaler evt. toll (uten at det gjør ting bedre for dere). Om man må betale for å motta sine egn, brukte ting, vet jeg ikke, men man betaler i alle fall for gaver over en viss verdi i alle fall. Ring posten (hvis du orker en evig lang telefonkø). De er hjelpsomme når du en gang kommer frem. Fed ex etc. er dyrere, men fortere og har kanskje bedre service om noe skulle gå galt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 14:48   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sende Mac til Usa

DHL eller Fed Ex heller?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 15:45   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sende Mac til Usa

Ja, tror jeg ender opp med en av de i stedenfor posten, og merker som flyttegods. Betalte ikke noe fortolling da eldste flytta over og da med større verdier på sendingen enn verdien på en brukt mac

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 17:17   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.443
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sende Mac til Usa

Da høres det absolutt ut som om fed ex er riktig dersom de har denne muligheten for å merke som flyttegods.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-24, 08:35   #6
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sende Mac til Usa

https://www.cbp.gov/travel/internati...ors/kbyg/gifts

Personal Belongings

Your personal belongings can be sent back to the United States duty-free if they are of U.S. origin and if they have not been altered or repaired while abroad. Personal belongings like worn clothing can be mailed home and will receive duty-free entry if you write the words "American Goods Returned" on the outside of the package.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-24, 22:07   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sende Mac til Usa

Takk!

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no