Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Lage julegaver selv?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-08, 18:43   #21
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Veslas besteforeldre, tante, oldemødrene og pappaen skal få krus med håndavtrykket hennes + tekst på.

Tar du porselensmaling på hånda til barnet? Går det av igjen? Jeg vil også lage sånn.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 18:50   #22
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.279
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Hjemmelagde julegaver til damer/jenter er greit nok. Det florerer av tips der ute. Men hva gir man til en mann? Å strikke lusekofter i str L er ikke noe for meg - og koster mer enn jeg strengt tatt hadde tenkt å bruke.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 18:58   #23
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.312
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Tar du porselensmaling på hånda til barnet? Går det av igjen? Jeg vil også lage sånn.

Har ikke prøvd ennå, men damen på Panduro påstod at det skulle gå bra.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 19:07   #24
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

I år skal vi lage kalender til besteforeldre og oldermødre. Tenkte å la snuppa få tegne noen tegninger som vi kan klippe ut å lime inn, også blir det bilder av prinsen og prinsessen som jeg limer inn litt kreativt.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 19:20   #25
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Besteforeldre + oldemor får fotokalendere og kopper malt av størstebarna. Vi gir egentlig ikke julegaver til våre søsken, men vi lager en boks med julekaker og litt marsipan til broren min som ikke har barn. Begrunnelsen for at vi ikke gir til de voksne er nemlig at vi bruker pengene på gaver til barna. Da blir det jo urettferdig når han ikke får noe.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 19:22   #26
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Om ikke annet må jeg iallfall abonnere på denne tråden.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 19:29   #27
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Tar du porselensmaling på hånda til barnet? Går det av igjen? Jeg vil også lage sånn.

Har ikke prøvd det, men det burde gå bra, for det er greit å vaske av før det størkner. Og selv når det er størknet går det. Må herdes i ovn for å sitte skikkelig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 21:28   #28
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage julegaver selv ?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.


Jeg syns hjemmelagde gaver ofte er de fineste!

Helt enig!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 23:16   #29
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lage julegaver selv ?

Dette var jo tråden min fra i fjor gitt.

I år skal jeg gi bort hjemmelaget julete.

Konfekten i fjor ble virkelig stor suksess ! Kjøpte små esker på hobbybutikk som jeg laget decopage på med engleserviett. Laget mange ulike slag konfekt og hadde oppi. Ganske mye jobb, men du verden så godt ! Veldig hyggelig å gi bort også.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 14:40   #30
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage julegaver selv ?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Dette var jo tråden min fra i fjor gitt.

Den er jo like god i år.

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Konfekten i fjor ble virkelig stor suksess ! Kjøpte små esker på hobbybutikk som jeg laget decopage på med engleserviett. Laget mange ulike slag konfekt og hadde oppi.

Konfektoppskriftene dine, er de hemmelige?

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 14:41   #31
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Jeg har forøvrig akkurat bestilt proselensmaling og lystusjer fra Panduro. :lader opp:

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 14:44   #32
Christina
Pauset
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 204
Christina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Jeg lager en del julegaver hvert år. Det kan være strikket skjerf, lue eller votter. Noen ganger tovet.
Ellers hekler jeg grytekluter, duker og div. ting.

Dette er gaver som blir godt mottatt.

Christina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 14:57   #33
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Fotokalendere av året som gikk til alle Rabalder sine besteforeldre og oldeforeldre. Hjemmelaget pesto og konfekt (hjemmelaget marsipan, brente mandler og lignende) til andre. Jeg synes det er hyggelig både å få og å lage hjemmelagde julegaver, og så er det en motvekt til kjøpepresset som er så dominerende rundt juletider. Men noe billigere enn å kjøpe gaver er det egentlig ikke.

Hvor lenge holder hjemmelaget pesto seg?

  Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 14:58   #34
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lage julegaver selv ?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Konfekten i fjor ble virkelig stor suksess ! Kjøpte små esker på hobbybutikk som jeg laget decopage på med engleserviett. Laget mange ulike slag konfekt og hadde oppi. Ganske mye jobb, men du verden så godt ! Veldig hyggelig å gi bort også.

Et alternativ hvis man har litt mindre tid kan være å lage eskene og så kjøpe litt ekstra god konfekt/sjokolade og fylle de med?

  Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 15:05   #35
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

*abonnerer*

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 15:11   #36
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Lokal husflid pleier jeg å satse på også. Jeg pleier å kjøpe inn en passe mengde sukker og gjær på det lokale samvirkelaget og kjører det igjennom apparaturet i kjelleren:

Fyll på fine flasker, tegn etikettene selv og sleng evt. litt essens av ulik kaliber oppi (kjøpes også på det lokale samvirkelaget). Slik blir det kirsebærlikør til tante Klara og whisky til svigerfar. Lett som en plett.

Og god jul.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 15:15   #37
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Fnis

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 15:36   #38
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Hvor lenge holder hjemmelaget pesto seg?

Det holder vel ei uke eller to vil jeg tro. Men det bruker å bli spist opp fort hos de vi har gitt det til, og hjemme hos oss også for den saks skyld. Og det kan fint fryses dersom man ikke skal bruke det med en gang. Jeg bruker å helle litt ekstra olje på toppen for å "forsegle" det, etter tips fra delikatessebutikken her i byen.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 15:38   #39
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Alle barna i familien får brodert adventskalender og nissestrømpe. Jeg elsker å brodere. Ellers lager vi fotoalbum til besteforeldre og kalendere til tanter og onkler. I fjor lagde vi div julekonfekt som vi fylte på de minste glassene til hipp (rengjort og fjernet etikett), pyntet litt og hengte på pakkene til vennene våre.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 18:30   #40
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Fniser hemningsløst av Embs.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no