Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hjelp til valg av hundegenser...

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-10, 08:05   #1
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Hjelp til valg av hundegenser...

Dina trenger varme på tur. Jeg har bestemt meg for å strikke en genser til henne, men er det noen som har erfaring med hva som er praktisk?
Hun har litt pels, men buken er bar. Litt myndeaktig i pelsen, men lange bein som en fuglehund.
Denne ser ut som den er enkel å ha på, siden den har knapping:


Men en slik varmer vel mer under buken der hun har minst/ingen hår:


Hun har ingenting imot å bruke regndekket jeg sydde, men å begynne å stappe en genser over hodet og få på plass føttene er kanskje verre??

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 08:16   #2
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til valg av hundegenser...

Om hun er bar på buken er nok den nederste best.
Det å ta den på er vel bare vanen, tror du ikke?
Det er veldig fort gjort å ta den på så om du har en godbit på lur de første gangene tror jeg det vil gå helt fint.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 08:25   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til valg av hundegenser...

Den første - definitivt. Ermer gjør bevegeligheten begrenset (har hatt whippet og han trivdes ikke med genser i stilen som den nederst iallefall)

Du som er strikkekyndig kan kanskje moderere i tillegg? For optimalt sett så har jeg ønsket at det har gått et stykke ned fra under haka og over brystet - for så å bli festet på oversiden av ryggen igjen, om du skjønner. Iallefall når brystet er bart. - På denne måten sitter den jo bedre og, tenker jeg.


I denne stilen, liksom.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 08:48   #4
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp til valg av hundegenser...

Noe sånt som et kompromiss, kanskje?

Eventuelt så kan vel den med fletter strikkes uten føtter, og det kan vel denne også:

...Men den har hette, og det er vel ikke akkurat en knallide...

Jeg har lastet ned symønster til en som ligner den den la inn tegning av, Bauche.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 08:53   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til valg av hundegenser...

Da kan du jo lage en variant av "grandma coat" til boffen - i mønster D f.eks.

Jeg tror at hull til Ermene blir kinkig okke som - hundklør som fester seg i garnet når du tar på etc...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no