Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvor nøye er dere?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-12, 02:54   #1
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Hvor nøye er dere?

Jeg strikker en vest nå, bestående av bakstykke og to forstykker. Forstykkene er med mønster, samt div fellinger for midje og skrå foran, så tunga må holdes rett i munnen.

Da jeg gikk i gang med forstykke nr to, så oppdaget jeg et par feil jeg hadde gjort med det første. Den groveste feilen var en felling, i forbindelse med hullmønster. Jeg skulle strikket tre masker rett sammen, men fulgte oppskriften for motsatt forstykke hvor da en maske skulle taes løst av, strikke to sammen og så løfte den løse over.

Dette vistes i grunn veldig godt, for masken som ble etter denne fellingen ble liggende feil.

Videre så ble det feil antall riller nederst, før mønsteret begynte. Jeg glemte å tenke speilvendt på hvilken side som ble rettsiden...

Vel, da forstykke nr to var ferdig, så satt jeg og veide for og i mot...rette opp eller gi f...

Jeg viste mannen feilene, og han så dem jo, når jeg pekte på, men han mente at det var bagateller. Men hva søren vet en mann om strikking??

Enden på visa ble at jeg rekte opp det første forstykket, for jeg vet at jeg ville irritert meg grønn over dette. Og nå sitter mannen her og rister oppgitt på hodet av meg... "du kunne jo tatt på deg denne vesten i morgen"

Hvor nøye er dere med håndarbeid? Hva skal til for at dere rekker opp et større arbeid for å starte med blanke ark igjen?

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 06:13   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor nøye er dere?

Om jeg hadde gjort en sånn feil ville jeg rekket opp jeg og. Derfor strikker jeg ikke i flere farger.

Jeg driver med en genser nå og har klart det kunststykket og felle feil sted den ene gangen, midt bak i stede for i siden. Jeg rekker ikke opp dette, for den er bare til storebror og han kommer ikke til å se seg på ryggen. Det vises veldig lite og da.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 07:17   #3
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor nøye er dere?

Før i tiden hadde jeg slengt hele greia inn i et skap og latt det råtne. Nå hadde jeg rekket opp og strikket på nytt. Og mannen min hadde ristet like mye på hodet som din.

Men jeg er visst over grensen for pirkete, jeg hadde rekket opp uansett hvor liten feilen var, tror jeg. Halloo, jeg er den som irriterer seg over den bittelille flekken med veggfarge som jeg sølte i taket da jeg malte og som bare er synlig på ti centimeters avstand og med lupe!

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 09:41   #4
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor nøye er dere?

Jeg ville rukket opp, men jeg vet at mange andre overlever sånne feil helt fint. Er de på synlige steder?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 09:55   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor nøye er dere?

Jeg rekker opp, til min manns måpende forferdelse. Han er pussig nok like forferdet etter 12 år.

Ikke alle rekker opp, hverken min mor eller svigermor rekker opp om de gjør feil som kan "fjomses" til.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 10:02   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor nøye er dere?

Kommer an på hvem jeg strikker til. Er det til meg selv eller ungene, så kan jeg godt leve med små feil som ikke viser spesielt godt. Men dersom det er til noen andre klarer jeg ikke å levere fra meg noe med feil.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 10:03   #7
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor nøye er dere?

Jeg er kjempenøye. Det hadde irritert meg noe så inn i hampen hvis det var synlige feil på noe jeg hadde strikket.

Så jeg hadde rekket opp og begynt på nytt. Alternativt sagt noen velvalgte ord og slengt hele strikkedriten innerst i et skap.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04

Sist redigert av Ellisiv : 25-11-12 kl 10:03. Årsak: Feilstaving
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 10:30   #8
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor nøye er dere?

Før kunne jeg latt det passere. Det er jo tross alt hjemmelaget...

Nå derimot rekker jeg opp. Jeg orker ikke tanken på graverende feil i strikketøyet. Enkelte småfeil som ikke vises eller har noen betydning lar jeg gå. Jeg strikker en del på frihånd uten mønster og da er det ingen som kan ta meg på det uansett

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 11:15   #9
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Hvor nøye er dere?

Det skal lite til av synlige feil før jeg rekker opp."Usynlige" feil kan jeg la passere. Passelig pirkete, altså.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 11:26   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor nøye er dere?

Eg rekker opp, viss det er synleg. Viss det ikkje vil vise, lar eg det vere. Det er stor forskjell på ein feil under ermet og på ein feil i halsfellinga. Eg har slutta å slenge slikt inn i skapet, for det kjem aldri ut igjen.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 01:50   #11
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor nøye er dere?

Godt å se det ikke bare er meg.

Små usynlige feil rekker jeg ikke opp. Har noen plagg, både til meg og barna, med små mønsterfeil. Men da feil som trolig ingen ville sett om de aldri så mye lette etter det.

Denne vesten jeg holder på med er ensfarget, men spesielt den feilen jeg gjorde med felling ble veldig synlig. I hvertfall i mitt hode.

Er kommet over halvveis på forstykke nr tre nå, så jeg angrer ikke for at jeg valgte å rekke opp. Blir nok vest i løpet av uka allikevel.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 07:40   #12
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor nøye er dere?

Hvis det er en feil jeg kan se, rekker jeg opp.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 11:10   #13
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor nøye er dere?

Jeg rekker opp. Liker at det blir ordentlig når jeg gjør et prosjekt.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 21:06   #14
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Hvor nøye er dere?

Rekker opp. Min farmor sa alltid at det er ingen som spør om hvor lang tid du har brukt, de spør om hvem som har gjort det. Da vil jeg at det skal se bra ut..

__________________
- 1030 -
Lillebror (juli 11), Minstesøster (juli 11), Lillesøster (aug 08) og Storesøster (aug 05)
Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 21:12   #15
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor nøye er dere?

Rett ned i skuffa med det. Og så begynner jeg på noe nytt i stedet.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no