Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-12, 15:31   #1
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Jeg har pleid å bruke fotoknudsen til oppbevaring og fremkalling. Men det er jo et h***** å få lastet opp der. Nå har jeg 900 bilder på kamera som jeg vil ha over dit. Ved hastighetstest anslår de at det vil ta over 1 time på 100 bilder! Og ikke nok med det, men jeg får den satan meg ikke i gang en gang.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 16:13   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Har alle bilete lagra hjå jotta og alle mobilbilder hjå dropbox.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 16:15   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Jeg bruker flickr.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 16:28   #4
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Jeg har en kopi på ekstern disk og backup av den til www.jotta.no.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 16:29   #5
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Jeg bruker også jotta.no, genialt å slippe å tenke når man laster dem inn på maskina og de blir lagret i jottaskyen samtidig.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 16:29   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Backup til to eksterne disker, hvorav den ene er lagret i et annet hus.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 17:23   #7
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Jeg vil veldig gjerne ha digitalt istedet for det backupstyret i annet hus osv. Også greit å få tak i dem på andre maskiner osv. Mn flickr og sånn.. Hva gjør dere når dere bestiller bilder da?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 17:36   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Bruker Jotta, i tillegg til at bildene ligger på NAS i nettverket hjemme og har en ekstern harddisk i kontorskuffe som oppdateres av og til.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 17:40   #9
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Eye-fi minnekort i kamera (automatisk opplasting til flickr via wi-fi) + Flickr. Backup på TimeCapsule for mac'en. Satt opp til å automatisk dele bilder inn i ett album pr. mnd. Besteforeldre får dermed ferske barnebarnbilder nesten hver dag - og vi skriver inn bildetekst på alle bilder siden det kun tar et øyeblikk og kan gjøres fra hvor-som-helst. (Noe som fører til at vi faktisk gidder å gjøre det.. )

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 17:47   #10
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Jeg vil veldig gjerne ha digitalt istedet for det backupstyret i annet hus osv. Også greit å få tak i dem på andre maskiner osv. Mn flickr og sånn.. Hva gjør dere når dere bestiller bilder da?

Bestiller bilder?

Bildene sees og deles for det meste digitalt, til jul bestiller vi kalendere og album via iPhoto som julegaver til besteforeldre.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 17:50   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Bestiller bilder?

Bildene sees og deles for det meste digitalt, til jul bestiller vi kalendere og album via iPhoto som julegaver til besteforeldre.

Samme her.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 18:10   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Problemet med en del av bildetjenestene er at at de bl.a. ikke tar RAW, samt at en del kjører ekstra komprimering på bildene selv om original opp.


Jotta er også ganske grei med at det er 490 kr året for ubegrenset plass.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 18:15   #13
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Jotta er også ganske grei med at det er 490 kr året for ubegrenset plass.

Jeg bruker Jotta til bildene fordi jeg har mer enn 500GB, hadde jeg hatt mindre enn 100GB ville jeg nok brukt dropbox siden jeg ikke er helt begeistret for Jotta-klienten (nå gjør den ingenting før ekstern HD er koblet inn).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 18:20   #14
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Liker veldig godt at man med Jotta kan ta backup av en NAS/tjener på nettverket også.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 19:21   #15
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Jeg bruker dropbox.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 19:24   #16
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Bestiller bilder?

Bildene sees og deles for det meste digitalt, til jul bestiller vi kalendere og album via iPhoto som julegaver til besteforeldre.

Jeg er enig, det er derfor det er så strul de få gangene det må gjøres. Bill.merk: Barnehagen ber om bilder til familie"hus". For 2 mnd siden.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 19:26   #17
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Til slikt bruk så har eg enten brukt printeren heime til å skrive ut, eller bestilt og henta i fotobutikken.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 19:27   #18
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Jeg er enig, det er derfor det er så strul de få gangene det må gjøres. Bill.merk: Barnehagen ber om bilder til familie"hus". For 2 mnd siden.

Til barnehagebruk printer jeg bare ut på vanlig papir på printeren hjemme.

Edit: Og der ser jeg at Hjertensfryd er like nøye på sånt som meg.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 19:37   #19
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Har alle bildene på PC'en, på ekstern harddisk og på pappa sin PC.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 12:32   #20
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor oppbevarer dere bilder digitalt?

Opprinnelig lagt inn av Moia, her.

Eye-fi minnekort i kamera (automatisk opplasting til flickr via wi-fi) + Flickr. Backup på TimeCapsule for mac'en. Satt opp til å automatisk dele bilder inn i ett album pr. mnd. Besteforeldre får dermed ferske barnebarnbilder nesten hver dag - og vi skriver inn bildetekst på alle bilder siden det kun tar et øyeblikk og kan gjøres fra hvor-som-helst. (Noe som fører til at vi faktisk gidder å gjøre det.. )

Bruker du iPhoto?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no