Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor kjøpe alt av vinglass på én gang?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-14, 13:21   #1
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Hvor kjøpe alt av vinglass på én gang?

Vi skal ha "voksenfest"! Er vel vant til rølpefester der man drikke av både flasker og 4 ulike glass!

Men nå skal vi dekke fint bord til 12 stykker. Vi trenger dermed rødvinsglass, hvitvinsglass, vannglass?

Hvor kjøper man enkle, fine vinglass til en rimelig penge? Forslag til merke?
Hadde tenkt å kjøpe rosendahl 6 vinglass for 399, men ser her inne at disse fort blir ødelagt.

Tips ønskes!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 13:30   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøpe alt av vinglass på én gang?

Kjøp serien Anna hos Jernia. 99 kroner for hver firepakning med glass. Gode glass å holde i og drikke av. Om de har den optimale vinglassfasongen kan diskuteres, men de er pene og helt OK.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 13:30   #3
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor kjøpe alt av vinglass på én gang?

Ikea, faktisk:


Disse er billige, tåler en del og har en fin form.

Ellers er jeg veldig glade i mine fra Riedel Vinum, men disse er mye tynnere i glasset og knuser dermed lettere.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 13:30   #4
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kjøpe alt av vinglass på én gang?

Jeg synes ikke de Rosendahls glassene går så fort istykker egentlig. Vi kjøpte de også fordi vi skulle ha fest og ville ha noen som ikke var for dyre. Vi knuste noen på den festen, men har brukt dem masse etterpå uten å knuse et eneste..

Til skikkelig rølp/utebruk har jeg kjøpt vinglass fra ikea til en slikk og ingenting.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 13:39   #5
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.056
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kjøpe alt av vinglass på én gang?

Vi har Rosendahlglass og har hatt dem i over fire år uten at noen har knust, så jeg kjenner meg aldri igjen i det der. Superfornøyd, og jeg synes de er fine. Vi har ikke rølpet da, men det høres det ikke ut som om dere skal heller akkurat i dette tilfellet i hvert fall. Ellers er de Ikea-glassene helt kurante, men jeg tror ikke de holder noe lenger.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 13:56   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøpe alt av vinglass på én gang?

Jeg har noen skitdyre, og så har jeg IKEA til fest med, eh, større fare for glassknusing.
Mamma har fortsatt IKEA-glassene hun kjøpte til konfirmasjonen min på begynnelsen av 90-tallet, så å si at de ikke holder lenge blir helt feil.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 14:05   #7
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.691
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kjøpe alt av vinglass på én gang?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Vi har Rosendahlglass og har hatt dem i over fire år uten at noen har knust, så jeg kjenner meg aldri igjen i det der. Superfornøyd, og jeg synes de er fine. Vi har ikke rølpet da, men det høres det ikke ut som om dere skal heller akkurat i dette tilfellet i hvert fall. Ellers er de Ikea-glassene helt kurante, men jeg tror ikke de holder noe lenger.

Vi verken knuser eller får mye skår i disse glassene, så jeg skjønner heller ikke det. Kjøres i maskin, gjør de også.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 14:09   #8
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kjøpe alt av vinglass på én gang?

IKEA sine er gode, og vi har egenmerkevare fra Christiania Glassmagasin som var billige og er bra. Vi har mer enn ti år gamle Riedel glass, Rosendahl glassene holdt i null år. De håndvaskes.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 14:10   #9
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor kjøpe alt av vinglass på én gang?

Det er i oppvaskmaskina våre Rosendahl-glass får sprekkar. Spesielt vannglass og ølglass. Vinglassa har holdt seg av ein eller anna grunn, sikkert fordi dei blir brukt minst. Men glassa frå IKEA er jo billigare og heilt greie, så eg trur eg ville gått for dei.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 14:11   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøpe alt av vinglass på én gang?

Ikea, uten tvil. Koster ingenting og tåler mye.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 14:14   #11
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kjøpe alt av vinglass på én gang?

Til slikt formål? Ikea, without a doubt. Vi har både finere, dyrere glass og Ikea-glass hjemme, og Ikea er ikke noe dårligere - de har faktisk ganske gode glass, og de er veldig ok de ordentlig store rødvinsglassene, til smaking.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 14:17   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøpe alt av vinglass på én gang?

IKEA, ja. Jeg har kjøpt noen deilige hvitvinsglass der, til og med, med skarp tulipanform. Og store rødvinsglass. Funker strålende på Øen, og jeg er deprimerende kresen på glass.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 14:31   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøpe alt av vinglass på én gang?

Jeg har handlet litt på glassoginterior.no da jeg feks ville kjøpe alle frokosttallerknene til serviset mitt på en gang. Rabattert og levert på døren. Supert.

Jeg har Allegorieserien fra Villeroy og Boch (Uttales som Bach, ikke Bosch), men har litt ulike fasonger fra samme serie. Jeg synes det er fint, noen ville sikkert syntes det var forferdelig.

Til "vanlig" fest har jeg gjerne brukt IKEA. Jeg har kjøpt 18 glass av type champis og vanlig rødvin/hvitvin og bruker dem inne og ute. Jeg har dem stående i eskene sine i skap på vaskerommet. Det føles bedre å knuse glass til 18,- pr. stk enn 200,- pr stk pluss pluss.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 15:12   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøpe alt av vinglass på én gang?

Definitivt, HV. Herre, så mange konjakkglass som har gått i tusen knas opp gjennom årene. Det er antagelig noe med tilstanden når man tror konjakk er en god idé.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 15:17   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.056
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kjøpe alt av vinglass på én gang?

Vi har sikkert en litt roligere omgangsform med glass, men vi vasker dem i maskinen, og vinglassene er i bruk titt og ofte. Bare for å nyansere den vedtatte FP-sannheten om at Rosendahl går i stykker bare en ser på dem. Men Ikea er jo tipp topp.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no