Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Navn på retro-lampe

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-17, 07:03   #1
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Navn på retro-lampe

Hva het de bordlampene fra 70-tallet med sylinderformet skjerm som viste "levende" naturbilder? En illuderte en skogbrann, en annen strand/bølger og så tror jeg det var en med skog. Uten brann. De var rundt 20-25 cm høye, hvor skjermen utgjorde det meste. Lurer på om skjermen gikk rundt, eller kanskje det bare virket slik?

Noen som vet?

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 07:58   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn på retro-lampe

Er det disse du mener? Google sier de heter Econolite

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 09:50   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn på retro-lampe

Åh, de er så FIIIIIINE! Jeg husker min barndomsvenninne hadde en slik som jeg var så fascinert av. Min raddisfamilie hadde selvsagt ikke slikt, der var det bare BBB-reoler og danske lamper. Ikke noe glitter og stas. Men hos frisøralenemora, der fant jeg estetikken min.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 12:19   #4
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn på retro-lampe

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er det disse du mener? Google sier de heter Econolite

De ligner veldig, men de jeg mener hadde ikke den "borden" nede, og så var det ikke så mange typer av den. Kanskje bare 3-4 ulike.

Men stilige disse også! Takk!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 13:25   #5
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn på retro-lampe

Farmor hadde ein med niagarafalla. Eg syntes den var heilt nydelig. Mamma derimot...

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 12:50   #6
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn på retro-lampe

Jeg følger en retrobuttikk på IG som heter Brocante (Oslo) og det virker som om de har lamper som spesialitet, kanskje sjekke med de om de vet hva den heter, evt har slike?

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 13:44   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn på retro-lampe

Vi hadde en gammel nabodame som hadde en sånn. Jeg syntes den var fantastisk. Sønnen hadde vært sjømann, og hun hadde også andre helt ubegripelig fine ting som smykkeskrin med musikk og dansende ballerina og lys. Nokså langt fra 70-tallsfurubokhyllene hjemme, ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 14:57   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn på retro-lampe

Min tante hadde en som lignett litt, men som var videre og uten den der foten - Hennes var bilde av et fossefall eller noe slikt. Fryktelig flott.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-17, 11:49   #9
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn på retro-lampe

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg følger en retrobuttikk på IG som heter Brocante (Oslo) og det virker som om de har lamper som spesialitet, kanskje sjekke med de om de vet hva den heter, evt har slike?

Godt tips! Ser de har noe begrensede åpningstider, men kan ringe i morgen da de har åpent noen timer. Tusen takk!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no