Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Jeg trenger en bok jeg kan forsvinne inn i

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-18, 21:20   #41
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger en bok jeg kan forsvinne inn i

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nei, ikke hør på Timar! Jeg leste Shantaram for mange år siden, og jeg blir fortsatt irritert av tanken på den. Pretensiøst, selvforherligende, langtekkelig pisspreik, spør du meg.

En underlig blanding av roman, biografi og dokumentar. Historien er interessant nok, men jeg "kjøpte" den ikke.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-18, 21:22   #42
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger en bok jeg kan forsvinne inn i

Akkurat ferdig med Italienska skor av Mankell. Fin roman. (Ikke krim)

Anmeldelse:https://www.vg.no/rampelys/bok/musik...oman/a/159125/

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-18, 12:18   #43
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg trenger en bok jeg kan forsvinne inn i

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hvis du ikke har lest Midnigh Children av Salman Rushdie, MÅ du faktisk det. Det er en av de aller beste bøkene jeg har lest noensinne, og den handler om India.

Søren også, den finnes bare i papirutgave.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-18, 12:24   #44
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger en bok jeg kan forsvinne inn i

Etter ca halve boka lest kan jeg nå trygt legge til "Tante Ulrikkes vei" av Zeshan Shakar på lista. Jeg har allerede blitt veldig glad i begge hovedpersonene og ønsker at boka aldri tar slutt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-18, 13:16   #45
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg trenger en bok jeg kan forsvinne inn i

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Etter ca halve boka lest kan jeg nå trygt legge til "Tante Ulrikkes vei" av Zeshan Shakar på lista. Jeg har allerede blitt veldig glad i begge hovedpersonene og ønsker at boka aldri tar slutt.

Takk for tips, det virker som en bok for meg også, ja.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-18, 14:22   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger en bok jeg kan forsvinne inn i

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Søren også, den finnes bare i papirutgave.

Finnes i kindle edition her?
https://www.amazon.com/Midnights-Chi...night+children

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-18, 15:06   #47
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg trenger en bok jeg kan forsvinne inn i

Herregud, Amazon selvsagt.

Takk for lenke!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-18, 16:04   #48
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg trenger en bok jeg kan forsvinne inn i

Jeg forsvinner inn i strikkebøker. Men det var vel ikke helt det du var ute etter.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-18, 16:36   #49
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger en bok jeg kan forsvinne inn i

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nei, ikke hør på Timar! Jeg leste Shantaram for mange år siden, og jeg blir fortsatt irritert av tanken på den. Pretensiøst, selvforherligende, langtekkelig pisspreik, spør du meg.

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg kom meg halvveis. Shantaram er en av de få bøkenr jeg ikke har klart å lese ferdig. Mange elsker den. Smaken er som baken.

Jeg leste den ferdig og syntes historien var interessant å lese, selv om forfatteren er pretensiøs og selvforherligende. Langtekkelig er jeg ikke enig i. Med andre ord, jeg anbefaler den jeg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-18, 16:38   #50
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger en bok jeg kan forsvinne inn i

Nå ser jeg at du har prøvd deg på Shantaram og mislyktes. Æsj, må man ALLTID leste hele tråden før man svarer her på FP?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-18, 16:47   #51
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg trenger en bok jeg kan forsvinne inn i

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Jeg forsvinner inn i strikkebøker. Men det var vel ikke helt det du var ute etter.

Nei, men gi meg (leg)bøker om ernæring, grønnsaksdyrking, permakultur, økologi etc.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no