Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Bakst som fungerer med spelt

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-07, 18:27   #1
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bakst som fungerer med spelt

Jeg har visst hveteallergi, men ikke ekstremt plaget, så jeg har tenkt å forsøke spelt. Men, min bakeerfaring med spelt er sørgelig. Det ble harde, tunge brød. Mulig er det skjedd noe med speltmelet siden den gang det kun fantes på Helios?

Har du en god oppskrift?

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 18:43   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bakst som fungerer med spelt

Rundstykker

900 g spelt
ca 450 g sammalt spelt grov
3 poser tørrgjær
3 ss olje
10,5 dl lunkent vann

Egg til pensling og ulike frø til pynt.
Lages som vanlig gjærdeig med forheving, utbaking, etterheving, pensling og strø på frø og ca 15 min på 220 grader.

Disse baker jeg mye. Jeg bruker spelt i alle oppskrifter og har enda tilgode å få mislykka bakst.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 19:04   #3
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bakst som fungerer med spelt

Jeg bruker bare spelt, har som regel litt mer fett/olje en det oppskriften sier og bytter ut melk med riskmelk eller havremelk. Når det gjelder brød har jeg en knallgod oppskrift men finner den ikke nå, skla lete litt.

Denne boken burde du kjøpe http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...1635876&rom=MP

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no