Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når blir man middelaldrende?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-17, 00:43   #1
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når blir man middelaldrende?

Jeg var ute i hagen i dag, og da oppdaget jeg at enten er de som bor rundt meg enten pensjonister 67++ eller 40++, men under 50. Jeg er selv 43, er jeg da middelaldrende? Før tenkte jeg at det var de halv gamle før pensjon, men er jeg også middelaldrende ?

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 00:49   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når blir man middelaldrende?

Jeg tenker at en er middelaldrende når man et 50, da er man halvveis til 100. (Men jeg tror nok mange mener at man er middelaldrende når man er 44. ())

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 01:10   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når blir man middelaldrende?

Middelaldrende er 15 år eldre enn meg - til enhver tid.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 01:38   #4
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når blir man middelaldrende?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Middelaldrende er 15 år eldre enn meg - til enhver tid.

Den tror jeg nesten jeg adopterer.
Middelaldrende er altså 57.
I år.
Takk.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 03:24   #5
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når blir man middelaldrende?

Svaret er 64

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 04:36   #6
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når blir man middelaldrende?

Jeg har en mistanke om at jeg nærmer meg middelaldrende. Man må ha passert 50 something i hvert fall.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 07:40   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når blir man middelaldrende?

45-59 angis ofte som aldersspenn for middelaldrende.
Det betyr at jeg har tre år igjen. Jeg får ikke hetta av hverken å være gammel eller middelaldrende.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 08:20   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når blir man middelaldrende?

https://mobil.ba.no/nyheter/du-er-mi...s/1-41-6830070

Når man er passert 53, visstnok.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 08:23   #9
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når blir man middelaldrende?

Jeg hørte nettopp at man regnes som ung voksen fram til 35. Så det betyr altså at man har bare ti små år på seg som voksen før man er middelaldrende?

Jeg tenker at middelaldrende er når man begynner å se aldringen hos folk, men før de pårørende oppleves gamle, rundt 55, kanskje..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 09:10   #10
Sans
Fullverdig medlem
 
Sans sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 41
Sans har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når blir man middelaldrende?

60-65.

Sans er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 09:33   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når blir man middelaldrende?

Opprinnelig lagt inn av Sans, her.

60-65.

Da er man da i kategorien "eldre".

I arbeidslivet snakkes det om livsfasetilpasning og seniorordninger i den aldersgruppen. Enkelte blir oldeforeldre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 09:45   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når blir man middelaldrende?

Sønnen vår 11 år mener man er gammel når man er 100 år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 09:53   #13
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når blir man middelaldrende?

Det er et interessant spørsmål, og et jeg vet blir diskutert veldig når det er snakk om reklame, målgrupper og det å tilpasse budskapet. Aldersgrensen til målgruppen "eldre" eller "gamle" har blitt flyttet oppover og oppover. Før opererte man kanskje med 55-58 år som nedre grense for hvem som var "gamle" og det gikk fint, nå bommer man fullstendig med budskap om man blander alle fra 55 år og oppover. Dermed blir også grensen for hva som er før der, altså middelaldrende, flyttet oppover. Så jeg definerer meg i aller høyeste grad ikke som middelaldrende, selv om jeg er like gammel som deg.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 10:01   #14
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når blir man middelaldrende?

Jeg er 46 og har tenkt på meg selv som middelaldrende i et par år nå (helt uten ironisk distanse eller traumer, altså; det føles ikke det minste problematisk når jeg sier det).

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 10:02   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når blir man middelaldrende?

Jeg er 45 år, og føler meg voksen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 10:26   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når blir man middelaldrende?

Jeg er 42 og føler meg slett ikke middelaldrende. Som voksen, men bare såvidt forbi ung voksen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 10:31   #17
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når blir man middelaldrende?

Jeg er 40 og tenker jeg er middelaldrende. Midt i livet, før jeg blir eldre.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 11:06   #18
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når blir man middelaldrende?

Hva er det med begrepet middelaldrende som er vanskelig å identifisere seg med som 40-50-åring?
Man er da statistisk sett midt i livet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 11:28   #19
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når blir man middelaldrende?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hva er det med begrepet middelaldrende som er vanskelig å identifisere seg med som 40-50-åring?
Man er da statistisk sett midt i livet.

En middelaldrende dame? Ser du ikke for deg noen som begynner å bli litt krokete i ryggen? Grånende i håret? Rynkene begynner virkelig å få overtaket? En som begynner å gi opp å henge med på alt av nymotens greier?

Jeg nærmer meg 40, men føler meg ikke voksen en gang, så det er lenge før jeg klarer å svelge at jeg er middelaldrende, altså!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 11:28   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når blir man middelaldrende?

Jeg er 51, og tenker at jeg er middelaldrende. Veldig sannsynligvis over halvveis i livet.
Krokete, gråhåret, rynkete og henger ikke med derimot, det kjenner jeg meg ikke igjen i.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no