Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes dere om navnesminke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-11, 17:34   #541
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg skal innrømme at det at det gikk an å uttale navnene på vettugt vis på engelsk var et av navnekravene i Familien Ru.

Samme her. Det ene navnet uttales likevel helt annerledes på norsk og engelsk men er et kjent navn som alle forstår. Det andre navnet er likt på norsk og engelsk men noen skriver av og til navnet hennes på en måte som for meg blir altfor "norsk", og helt feil.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 21:57   #542
trying
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1
trying har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Jeg syns at navnesminke er "nødvendig" til tider, Sånn som Lea/h høres jo best ut med en H på slutten

Jeg har selv tenkt å kalle en datter Elisabeth Og der syns jeg H`n ser best ut på.

Men det bør jo ikke egentlig spille noen rolle hvordan navnet ser ut så lenge det høres bra ut?

trying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 22:19   #543
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Jeg har et navn som kan skrives på flere måter, dog er mitt den vanligste måten - selv om det innebærer bruk av ch istedenfor k.
Jeg synes forøvrig at navn ala Christian/Christine ser bedre ut med C i mine øyne.
Minstemannen min har et navn som kan inneholde K eller C, og der endte vi opp med K, det var mannens ønske. Jeg fikk velge navnet da, så da ofret jeg c'en.
Eldstemann har også et navn som kan skrives på forskjellige måter, men vi bruker den desidert vanligste måten. Alt annet ser dumt ut.
Begge gutta mine har internasjonale navn. Synes det er veldig greit.
Jeg hadde en klassekamerat en gang som het Bård, og det var jo litt morsomt at han reiste til USA og sa "i'm bored" liksom.
Blir vel det samme med Odd.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 22:56   #544
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Noen engelske navn funker dårlig på engelsk også. Men det er kanskje ingen engelskspråklige med vettet i behold og Hunt til etternavn som kaller ungen Michael?

En Odd kan da bare kalle seg Edd. Ikke noe problem før han drar fram passet.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 22:56   #545
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.325
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Fnatten!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 23:03   #546
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Mitt navn funker dårlig på engelsk, men det har aldri vært noe problem.


Noen engelske navn funker dårlig på norsk. Steve Pick for eksempel.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 23:13   #547
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Noen engelske navn funker dårlig på norsk. Steve Pick for eksempel.



Ingen av mine har navn som trenger eller har navnesminke, de har alle tre enkle, korte navn.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 23:14   #548
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.085
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Mitt navn er udugelig på engelsk, og jeg har vært så egoistisk at jeg har videreført den tradisjonen til to av tre barn. Det tredje barnet deler skjebne med sin far - engelskmenn kan uttale navnene deres ;-). Jeg var sugen på at ungene skulle få vanlige, norske navn - fortrinnsvis ikke blant de mest populære (og det er jeg jammen glad for når jeg så klasselista til minstemann som begynner i førsteklasse til høsten - det er fire(!) Jonas i klassen). Jeg ville ha norsk stavemåte, og navnene måtte stå i stil til hverandre. Grunnen til at jentungens navn klinger så godt på engelsk var i grunn bare en tilfeldighet - jeg visste ikke at navnet var av internasjonal art da vi valgte det og reagerte med stor forbauselse da jeg fikk besøk av ei serbisk venninne på klinikken og hun sa navnet uten noen problemer i det hele tatt .

Jeg har ikke noen spesiell oppfatning om navnesminke i grunn - bortsett fra denne ene; Jeg kjenner at jeg får rykninger når man kombinerer navn og det ene blir skrevet med norsk staving og det andre med engelsk *grøss*. Bortsett fra det så må man gjerne sminke.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 16:35   #549
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.159
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg skal innrømme at det at det gikk an å uttale navnene på vettugt vis på engelsk var et av navnekravene i Familien Ru.

Samme her. Navnet til Poden kan fint leses/uttales på engelsk, tysk og fransk uten at noen blir forvirret, og en viktig grunn til at han fikk pappaens etternavn og ikke mitt er at det er lettere forståelig i utlandet. (Ja, i innlandet også, for den del - det hender ofte at jeg bestiller restaurantbord med mannens etternavn, selv om han ikke skal være med, bare fordi det er lettere å få folk til å skjønne det navnet på telefon.) Mannen min har et fornavn som absolutt ingen utlendinger forstår uten å ha fått det stavet og forklart (og som dessuten temmelig mange nordmenn ikke greier å stave riktig), og jeg tror han synes det er såpass upraktisk at han ville Poden skulle slippe.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 16:37   #550
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.886
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Vi var mer sånn «GJERNE æ, ø, og å! Pilutta utlandet!»

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 16:40   #551
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.159
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Vi var mer sånn «GJERNE æ, ø, og å! Pilutta utlandet!»

Nå fikk jeg plutselige assosiasjoner til A Boy Named Sue.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 16:41   #552
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.325
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Hm. Jeg kjenner at jeg fortsatt er litt deppa over at jeg ikke har en sønn som heter Michael.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 16:44   #553
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.159
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hm. Jeg kjenner at jeg fortsatt er litt deppa over at jeg ikke har en sønn som heter Michael.

Det er enda ikke for sent!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 16:47   #554
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.886
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

«I knew you'd have to get tough or die.»

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 16:47   #555
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.325
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er enda ikke for sent!

"Egentlig hadde jeg virkelig ikke lyst på flere barn, eller tid til flere barn, eller min kjære hadde lyst på et nytt kull, eller i det hele tatt. Men så var det jo noe med at jeg virkelig, virkelig hadde lyst til at en sønn skulle hete Michael, så da måtte vi jo bare. Litt uventet at det kom tre jenter først, men Mikkeline, Michaela og Mikelettie var jo selvfølgelig hjertelig velkomne når de først kom. Eh."

... fra kommende intervju i "Mamma".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 16:48   #556
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

"Egentlig hadde jeg virkelig ikke lyst på flere barn, eller tid til flere barn, eller min kjære hadde lyst på et nytt kull, eller i det hele tatt. Men så var det jo noe med at jeg virkelig, virkelig hadde lyst til at en sønn skulle hete Michael, så da måtte vi jo bare. Litt uventet at det kom tre jenter først, men Mikkeline, Michaela og Mikelettie var jo selvfølgelig hjertelig velkomne når de først kom. Eh."

... fra kommende intervju i "Mamma".

Du kan jo bare navne om en av de du har, da. Hvorfor gjøre ting så komplisert, lizzm?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 16:50   #557
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.325
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du kan jo bare navne om en av de du har, da. Hvorfor gjøre ting så komplisert, lizzm?

Neinei, de skal jo ha navnene sine. Kanskje jeg får lov til å navne om en av kjærestens sønner?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 17:56   #558
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Jeg får litt utslett av folk som setter sammen navn som går dårlig sammen, jeg, og spesielt hvis de er sterkt navnesminket (på z/h-er som ikke hører hjemme/aksent feil vei - måten)

En bekjent har kalt ungen sin tilsvarende Mike-Johannes. Bror til Mark-Roar.
Søsteren ville hett Kari-Peggy elns.

Eller Kristopher, Chatrine, Sjanett og slikt... ord som ser ut som skrivefeil.


Tindra var forøvrig et kraftselskap, en gang

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 18:10   #559
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Jeg får kløe av voldsomt pretensiøse (gjerne sammensatte) fornavn og enkle, vanlige etternavn... Og så synes jeg det er litt klamt når man jazzer opp vanlige navn (for- eller etter) med `eller´ (typ Hansèn), eller zpennende bokstaver som sjelden brukes på norsk. I det hele tatt, trender som blir tatt "to the extreme" er litt rart. Det være seg oppkalling etter naturen eller Norrøn- og Gresk mytologi.

"Kjente" navn som opprinnelig tilhører fiktive skikkelser eller historiske personer, er også litt harry. Typ Madonna eller Kleopatra (fakta!). Å presentere seg som Kleopatra senere, i arbeidslivet f.eks., kan vel være gjenstand for noen pinlige situasjoner. Medusa Olsèn liksom.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 18:30   #560
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.194
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Vi var mer sånn «GJERNE æ, ø, og å! Pilutta utlandet!»

Vi også.

Stakkars unger.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no