Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-15, 10:49   #21
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.810
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg ville heller ikke byttet ut gærningen min. Men jeg ville ikke påtatt meg en stor, vanskelig hund hvis jeg ikke visste at jeg hadde 100 % mulighet til å håndtere ham selv.

Nei, det er jo bra poeng.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 10:51   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

... og en som allerede skal omplasseres, da skulle jeg vært usedvanlig sikker på at han ikke kom til å måtte omplasseres igjen et halvt år senere fordi jeg ikke taklet ham, lissom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 10:57   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

... og en som allerede skal omplasseres, da skulle jeg vært usedvanlig sikker på at han ikke kom til å måtte omplasseres igjen et halvt år senere fordi jeg ikke taklet ham, lissom.

Ja, det tenker jeg også. Man må virkelig være 100 % sikker på at man vil ha hunden i og med at det er en omplasseringshund. Å tenke "jeg prøver han i noen måneder" så er jo det veldig uheldig for hunden. De er jo flokkdyr.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 11:01   #24
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Jeg hadde vært veldig skeptisk. Jeg har sett veldig erfarne hundefolk slite med å trene bort sånn tur-atferd hos hunder. Og en hund det er slitsomt å gå tur med, det er jo bare ukoselig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 11:15   #25
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.137
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Med helseproblemer ville jeg vært svært skeptisk, av hensyn til hunden.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 12:15   #26
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Jeg har også veldig god erfaring med den grimen, har brukt den på vår hannhund i mange år, og nå sist måtte jeg ta den i bruk på lånehunden vi er avlastningshjem for.
Veldig enkel i bruk, og lånehunden takler den helt fint fra første stund, prøvde bare å gni den av et par ganger inne i gangen, og så glemte han hele greia. Men han sluttet å trekke, noe som er helt nødvendig for meg med bekkenløsning å få luka bort.

Hunden høres ellers fin ut, og jeg ville som sagt ha utvidet prøvetiden noe og prøvd grime før jeg hadde tatt en avgjørelse.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 12:29   #27
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.141
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Hvordan er han å avlede med (masse) hundesnop når dere møter andre hunder?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 12:38   #28
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Skal teste den grimen på han, den høres bedre ut en anitrekkselen,

I dag forsov vi oss, men ingen krise skulle bare opp for hans del, men jeg hørte ikke et knyst fra han. Så vi sov lenge. Mat også er det langtur etterpå når jeg kommer hjem fra legen. Blir første gang for han å være helt alene i huset en liten stund.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 12:39   #29
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Hvordan er han å avlede med (masse) hundesnop når dere møter andre hunder?


Prøvde det, men har registrerte det ikke. Tror jeg må finne det godterien han virkelig liker og kunne gjort alt for.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 12:47   #30
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.037
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Prøvde det, men har registrerte det ikke. Tror jeg må finne det godterien han virkelig liker og kunne gjort alt for.

Da jeg trente hunden min, hadde jeg bittesmå pølsebiter i lomma. Det var det aller beste han visste. Da hadde jeg hans fulle oppmerksomhet, hele turen.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 14:01   #31
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Jeg synes jo det høres ut som god kjemi tidlig. Og siden han klarte å roe seg og lekte fint etterpå, tenker jeg det er håp. Da er det ikke blind aggresjon. Jeg hadde tatt kontakt med en hundetrener/skole og spurt om råd vedrørende den type oppførsel. Og du kan jo utvide prøveperioden litt. Hva er bakgrunnen for at han omplasseres da?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 14:27   #32
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Prøvde det, men har registrerte det ikke. Tror jeg må finne det godterien han virkelig liker og kunne gjort alt for.

Finn noe han elsker. Og få ett overblikk når du går på turen. Gå gjerne steder nå i starten hvor du ser folk i god tid, hvor du kanskje kan registrere hunden som kommer imot, før han, og da kan avlede.

Gjerne med beskjed om å sitte, hvis han kan det. Og gi godbit.
Fortsett å sitte. Gi godbit og skryt hele veien.

Til den andre hunden er gått forbi.

Gjerne ikke la han hilse på ALLE. Det er ofte da problemet kommer når hundene er vant til å få hilse på alle hunder de møter. Da blir de så forventningsfulle at de klarer ikke slappe av før de har fått hilst på hunden de møter.

Om du kjenner noen med hund, så kan denne treningen gjøres enklere ved at dere kan trene på dette sammen.

Men vær 100% sikker før du sier ja. Det tristeste jeg ser er hunder som går fra hjem til hjem til hjem til hjem for å si det sånn.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 14:34   #33
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes jo det høres ut som god kjemi tidlig.

Ett døgn, og det er allerede litt tvil?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 15:33   #34
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ett døgn, og det er allerede litt tvil?

Jeg mente ihvertfall at etter så kort tid høres det ut som hun har fin kontakt med hunden. Mange kunne jo vært nervøse og redde i et nytt hjem, men slik hun beskriver det så virker han trygg.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 17:10   #35
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ett døgn, og det er allerede litt tvil?

Jeg er kun i litt tvil når det kommer til dette med andre hunder. Ellers går alt over all forventning her. Han har så mye positivt ved seg.

Han omplasseres fordi eierne har to store hunder og venter barn nummer to. Grunnen til at de gir bort han her å ikke den andre er fordi han her er lettere å omplassere.

Han er utrolig rolig og snill mot barna og inne er han en engel. Han kan alle grunnleggende triks. Som sitt, ligg, kom og bli.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 17:50   #36
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Jeg ville ikke hatt en hund som har slik atferd mot andre hunder, selv om det ikke utløses av aggresjon. Jeg tok over en omplasseringshund med slik problematikk for mange år siden, og det var til tider utrolig lite trivelig å oppholde seg ute blant folk. Jeg fikk avlært det til slutt, men det tok tid. Mye av grunnen til at det tok så lang tid i vårt tilfelle var at jeg slet med å få andre hundeeiere til å forstå at han ikke kunne hilse, og dermed som regel endte opp med et svare leven. Men, som sagt: det gikk det til slutt, og det er jo ikke sikkert det vil ta like lang tid i ditt tilfelle. Jeg ville imidlertid ikke tatt den jobben igjen, uten at det er ment som noe bestemt råd til deg heller. Jeg ville heller ikke overtatt en veldig sterk hund, som i tillegg utagerer mot andre hunder, hvis jeg hadde hatt fysiske problemer med å holde ham. Jeg tror forøvrig også at dette med "god kjemi" er litt oppskrytt, og tenker at det jo finnes mange hunder å ta av som ikke har disse problemene.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 19:14   #37
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Prøvd meg på ny langtur. Nå med kompis av meg som er diger. Det gikk faktisk bedre når han gikk med han enn når jeg går. Han slår ut mot alle hunder. Reiser bust og blir veldig ivrig. Piper mye, men bjeffer ikke.

Tror nok jeg prøver meg på en annen hund. Dette blir nok for tøft til tross jeg har mye erfaring med hund. Han er ikke for sterk for meg, men jeg er redd han ødelegger skuldrene mine. Også har jeg lyst at ungene skal kunne gå med hunden.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 21:02   #38
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Uavhengig hva du ender opp med, kan det være lurt å lese litt litteratur om atferd og hvordan man bør få hunden til å lystre uten å bruke tvang eller makt.

Det finnes flere fine bøker, feks disse:

__________________
Katten sit i tunet
når du kjem.
Snakk litt med katten.
Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 12:30   #39
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Uavhengig hva du ender opp med, kan det være lurt å lese litt litteratur om atferd og hvordan man bør få hunden til å lystre uten å bruke tvang eller makt.

Det finnes flere fine bøker, feks disse:

Takk for tips. I dag mottok jeg en ny hund. En tispe på 7 år som en blanding mellom toy puddel og kinesisk nakenhuns med pels. Søt liten sak.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 12:35   #40
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Lykke til og synd det ikke fungerte med den første hunden, mest for hundens del. Hvor får du disse på prøve fra?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no