Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken vinterdress er best?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Hvilken vinterdress er best?
ReimaTec 42 40,38%
Troll 14 13,46%
Ticket2Heaven 26 25,00%
Mikk_line 3 2,88%
Helly Hansen 4 3,85%
Andre 15 14,42%
Deltakere: 104. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-07, 22:01   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hvilken vinterdress er best?

Lager en poll på det jeg, for det begynner å bli noen merker som er ok nå.

  Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 22:08   #2
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Det var da også noe å gruble på ei uke før midtsommer

Av de du nevner så er ReimaTec min favoritt - myk og god og bra passform.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 22:11   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Jeg har bare prøvd Reimatec, så jeg er ikke den rette til å uttale meg. Har vel hatt seks-sju Reimadresser og har vært veldig fornøyd. Men jeg ser den tåler mindre slitasje når ungene blir større, i vårt tilfelle rundt 5 år. Tror ikke vår snart-seksåring skal ha Reima neste sesong.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 22:12   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Jeg har best erfaring med Reima Tec sine høst/vårdresser.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 22:14   #5
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

ReimaTec, ingen over ingen ved siden.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 22:14   #6
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Av desse har eg hatt Troll sine og eg kjem til å kjøpe det vidare. Likar så godt det avtagbare ullforet og at dressen dermed er heilårs!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 22:32   #7
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Reima tec

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 22:40   #8
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.612
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Av de som er nevt over har jeg prøvd Troll og HH. Har hatt en mengde bevernylondresser i mer eller mindre kjente merker. HH er den som har vært best. Den er tung men meget holdbar og barnet holder seg tørr og varm. Så kommer alle bevernylondressene, de er som regel enda tyngre enn HH men forholdsvis holdbare (overlever gjerne 3-4 sesonger). Troll havner på nederste plass. Ene og alene av den grunn at det er elendig holdbarhet på de. Tåler ikke å bli brukt uten å ryke. De holder barnet fantastiskt tørr og var, er lett som en drøm. Det hjelper dessverre ikke når dressene ryker etter å ha blitt brukt på 1 uke på snøføre. Dressene til jentene mine ser ut som lappetepper. En dress til 1400 kr bør tåle å brukes.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 22:44   #9
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Vi hadde ReimaTec til poden, og den holdt dessverre ikke mål i denne tørre, snøløse vinteren. Ifølge barnehagen var det Troll som var best.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 22:45   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Vi hadde ReimaTec til poden, og den holdt dessverre ikke mål i denne tørre, snøløse vinteren. Ifølge barnehagen var det Troll som var best.

Ergo kjøper man vårdressen og bruker ull/fleece under.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 23:05   #11
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ergo kjøper man vårdressen og bruker ull/fleece under.

Vi byttet faktisk på vår- og vinterdressen, avhengig av temperaturen. Begge dressene endte med hull på baken. Poden er glad i å skli.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 00:27   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Vi har hatt tre Troll-dresser til Frøkna og ReimaTec nå sist vinter. Reima-dressen hadde trolig vært super til et mindre eller mindre aktivt barn, men til en snart-femåring som liker å klarte høyt og lavt var den ikke videre tess, synes jeg. Jeg var ikke i det hele tatt imponert over slitestyrken.

Neste år blir det nok Troll til den eldste igjen, men jeg ser ikke bort i fra at det blir ReimaTec til den yngste, som da er ett år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 00:35   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Jeg synes det er vanskelig å svare.

På vinterdager med minus fem grader eller kaldere synes jeg Reima buller og bång har vært den aller beste. Den er varm og slitesterk.

I slaps er Reimatec en ålreit dress, men jeg synes slitestyrken på den er elendig.

Troll med ullfleece har vært en ålreit dress, men ikke på de kaldeste dagene. Slitestyrken har vært så som så, men langt bedre enn Reimatec.

Reflex med ullfleece har funket omtrent som Troll, men er billigere.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 06:44   #14
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.387
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Reima Tec er best til unger under fire år, Ticket er best til unger over fire år.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 06:58   #15
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Jeg har vært veldig fornøyd med Reimatec.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003

Sist redigert av Elis : 18-06-07 kl 11:46. Årsak: skrivefeil.
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 07:41   #16
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Har prøvd Reimatec, HH og Troll. Sistnevnte er den jeg synes er aller best.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 07:45   #17
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Vi har bare prøvd Troll, men er superfornøyd med den. Synes knapt at den er brukt etter 1 sesong på en halvannet-toåring og han er ikke spesielt rolig av seg. Regner selvsagt med større slitasje neste år da. Kjekt med løs ulldress inni samt at Trolldressen er utrolig god å bevege seg i. Den kan også kjøpes litt stor siden den kan snøres så godt sammen.
Jeg er enig med Hatti i at den ikke blir veldig varm, men det er ikke så sprengkaldt i Osloområdet ofte. Vi har av og til tatt et en ekstra ulldress under fleecedressen på de kaldeste dagene.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 08:08   #18
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.479
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Jeg tror vi må ha vært utrolig uheldige med Trolldressen til storebror, for den er jeg fint lite imponert over. Den lekker noe så innmari, han ble våt tvers igjennom av å leke i vanlig tørr snø. Og det til tross for utallige forsøk på å impregnere etc. Lillesøstser har TTH-vårdress og den imponerer meg veldig, så det er mye mulig at jeg forsøker meg på en slik en til storebror til vinteren.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 08:17   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Jeg har vært veldig fornøyd med både ReimaTec og Troll så lenge gutten var liten - kanskje under fire. Etter det syns jeg de har tålt slitasjen for dårlig. Den siste Trolldressen vår har jeg samme erfaring med som Adrienne etter en tids bruk. (Den var veldig god den første sesongen).
Vi har også en Reflexdress med løst ullfor som så langt virker bra og har holdt seg tett. Ullforet er veldig likt det i Trolldressen.

Vanskelig det med dresser til litt større barn. Jeg avskyr virkelig de tunge bevernylondressene med gummiforsterkninger som var omtrent det eneste som var å få kjøpt da storebrødrene var små, men så er det et problem etterhvert med slitestyrken på mange av de lette og vanntette som er så fine til de minste....

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 09:00   #20
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Jeg har hatt Reima tec til Oliver t.o.m. forrige sesong
Syntes stoffet var lite slitesterkt
Har nå kjøpt Troll dress, den Rampetroll som ikke har løst ullfor, og er superfornøyd med den
Oliver er nå fire år og veldig aktiv, klatrer og herjer i barnehagen

T2H har jeg hørt mye bra om, og stoffet virker likt som i Rampetrolldressen
Mulig det blir dress nr.2 i vinter

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no