Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Kjøkkenhage

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-07, 15:46   #1
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøkkenhage

Jeg lurte litt på hvor jeg skulle legge denne - flytt den gjerne hvis den passer et annet sted.

Jeg skal altså lage kjøkkenhage iår, tror jeg. Det første jeg lurer på er hva jeg skal ha rundt den. Jeg har noen jernbanesviller liggende - men utskiller de noen stoffer som kan tas opp av plantene og gjøre det usunt å spise dem? Hva med trykkimpregnert?

Ellers lurer jeg på hva som er lett å dyrke.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 15:50   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenhage

stikk inn i parsell/kjøkkenhagetråden min så får du masse tips.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 16:02   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Takk for tips, der var det mye bra!

Men jeg lurer fortsatt på om jernbanesviller og trykkimpregnert materiale bør unngås.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 16:22   #4
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Takk for tips, der var det mye bra!

Men jeg lurer fortsatt på om jernbanesviller og trykkimpregnert materiale bør unngås.

I alle fall jernbanesviller bør unngås. Husker ikke i farta hva stoffet heter, men det frarådes f.eks. brukt rundt sandkasser, til sittebenker, osv.

Trykkimpregnert er så mangt, og det er kommet nye regler for trykkimpregnering. Men jeg tror (litt usikker) at det mest handler om selve tilvirkelsesprosessen, ikke om at materialene utskiller kjemikalier senere.

Hva med å bruke stein? Enten runde steiner som du stabler sånn passe, eller mer flate heller som kan bli en flott liten mur?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 16:23   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Hva med å bruke stein? Enten runde steiner som du stabler sånn passe, eller mer flate heller som kan bli en flott liten mur?

:vondt i ryggen allerede:

Men det blir jo mye finere, det er klart.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 16:26   #6
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenhage

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

:vondt i ryggen allerede:

Men det blir jo mye finere, det er klart.

Mye finere! Vi har brukt steiner både rundt urtebedet og rosebedet, og som kant langs en heldigvis nokså kort gangsti. Men litt tungt for ryggen, ja.

Men altså pent, og ikke minst et naturlig element som "hører til".

Du trenger jo ikke ha så store steiner, egentlig, så det er jo bare det at det er mye jobb.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no