Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-22, 18:06   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

Jeg bruker en del langermede trøyer f.eks. under ullgensere, og de bruker jeg opp siden de aldri syns allikevel. Men nå trengs det noe nytt, altså.

Jeg vil ikke ha fastfashion, så kjedene er utelukket. Jeg vil ha det så miljøvennlig som mulig, og jeg skjønner at det er et vanskelig krav for det er så mye å ta hensyn til. Men ikke syntetisk, iallfall. Og ikke ull, siden disse skal være under ull. Så bomull, bambus etc.

Så; hit me med alle de fine, comfy, langermede, ensfargede trøyene dere vet om! Som ikke er fra en kjede.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 28-02-22 kl 18:48.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 18:20   #2
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

Fair&Square? Vet ikke hvor miljøvennlige de er, men de er bevisste i alle fall.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 18:42   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

Jeg har ikke prøvd disse, men de virker til å ha et enkelt og fint design, samt bruk av økologisk ull og andre naturmaterialer.
https://www.northernplayground.no/nb...rew-longsleeve

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 18:47   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Fair&Square? Vet ikke hvor miljøvennlige de er, men de er bevisste i alle fall.

Ja, seff! De burde jeg husket.

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg har ikke prøvd disse, men de virker til å ha et enkelt og fint design, samt bruk av økologisk ull og andre naturmaterialer.
https://www.northernplayground.no/nb...rew-longsleeve

Sorry, burde presisert. IKKE ull. Ellers har de god profil, de altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 20:04   #5
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

Fair & Square er rause i størrelsen og bambusen krymper ikke, så ikke bestill for stort. #erfaren

Ellers gode plagg!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 20:09   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

Fair & Square er bra, ja!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 20:16   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

Ja, har noen t-skjorter derfra. De blir veldig lange etterhvert, men det er greit.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 21:09   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

Jeg har denne, brukt den masse i minst 3-4 år, uten at den er særlig slitt. Utrolig myk og deilig, tynn og fin å ha under ullgensere.
https://hoyer.no/dame/merker/oroblu/...ductId=1878857

Jeg vet ikke når det gjelder miljøvennligheten, men den er ihvertfall utrolig varig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 07:45   #9
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 281
lego er litt kul
Standard

Sv: Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg har ikke prøvd disse, men de virker til å ha et enkelt og fint design, samt bruk av økologisk ull og andre naturmaterialer.
https://www.northernplayground.no/nb...rew-longsleeve

Jeg har en slik. Nydelig å ha innerst mot kroppen. Anbefales.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 07:52   #10
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har denne, brukt den masse i minst 3-4 år, uten at den er særlig slitt. Utrolig myk og deilig, tynn og fin å ha under ullgensere.
https://hoyer.no/dame/merker/oroblu/...ductId=1878857

Jeg vet ikke når det gjelder miljøvennligheten, men den er ihvertfall utrolig varig.

Jeg tror at miljømerkingen går mye på produksjon, mens i praksis er jo varigheten veldig viktig. Hvis Co2 på trøye 1 er 100 og Co2 på trøye 2 er 200 (for å ta enkle tall å regne med) og trøye 1 varer i 2 år og trøye 2 varer i 4 år er Co2 belastingen på 50 per år. (Men vanskelig for de som merker å ta dette med, vil jeg tro?)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 08:15   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

Ja, varighet er også et godt miljøargument, særlig om man tenker å beholde den selv til den er oppbrukt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 14:42   #12
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg tror at miljømerkingen går mye på produksjon, mens i praksis er jo varigheten veldig viktig. Hvis Co2 på trøye 1 er 100 og Co2 på trøye 2 er 200 (for å ta enkle tall å regne med) og trøye 1 varer i 2 år og trøye 2 varer i 4 år er Co2 belastingen på 50 per år. (Men vanskelig for de som merker å ta dette med, vil jeg tro?)

Varighet har en del å si, men også utslipp av mikroplast.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 14:56   #13
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

Grønt skift har endel å velge mellom. Hvis det er den typen du er på jakt etter da.

https://www.grontskift.no/produktstikkord/longsleeve/

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 14:57   #14
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Varighet har en del å si, men også utslipp av mikroplast.

Ja, men det tror jeg er med i sertifiseringene? For at et plagg skal slippe ut mikroplast, må det jo være plast i stoffet og det kan registreres på forhånd. Hmmm ... er på tynn is her (sist jeg sjekket var det et problem at det fantes veldig mange forskjellige merkinger og de ikke var koordinert. for klær kan jo forurense i hele perioden - produksjon, logistikk, bruk. "Morsomt" nok er det jo slik med biler også, men der er det bare forbruke som måles, så stikk motsatt)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 15:38   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

De vikigste elementene med tanke på miljø er

- Energiforbruk i produksjon (her er det faktisk ikke enorme forskjeller)
- Vannforbruk i produksjon (bomull en versting, men økobomull noe bedre)
- Miljøutslipp i produksjon (bomull en versting, igjen, men også syntetiske, mener jeg)
- Energiforbruk i bruk (hvor ofte må det vaskes, her er jo ull bra)
- Varighet. Dobbelt så lang varighet gir halvparten så mye utslipp per bruk


Syntetisk kommer visstnok overraskende bra ut om man regner bare fotavtrykk, mener jeg å ha lest. Bomull er skrekkelig. Usikker på bambus.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 18:42   #16
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De vikigste elementene med tanke på miljø er

- Energiforbruk i produksjon (her er det faktisk ikke enorme forskjeller)
- Vannforbruk i produksjon (bomull en versting, men økobomull noe bedre)
- Miljøutslipp i produksjon (bomull en versting, igjen, men også syntetiske, mener jeg)
- Energiforbruk i bruk (hvor ofte må det vaskes, her er jo ull bra)
- Varighet. Dobbelt så lang varighet gir halvparten så mye utslipp per bruk


Syntetisk kommer visstnok overraskende bra ut om man regner bare fotavtrykk, mener jeg å ha lest. Bomull er skrekkelig. Usikker på bambus.

Her kommer kjepphesten med tekstilfibre ridende!

Et problem med tekstilbransjen, om man skal tro forskningsmiljøet på SIFO, er at det er en svært lite gjennomsiktig bransje, og at det i liten grad finnes pålitelig oversikt over hele verdikjeden. EU, f.eks., har lagt opp til en strategi der bransjen selv skal finne løsninger og levere statistikk, og vi kan jo huske hvor godt det fungerte med bilbransjen. Det er en god del myter om tekstilproduksjon som ikke kan bevises av seriøs forskning, blant annet denne om vannforbruk i bomullsproduksjon. Når det legges fram utslippstall for f.eks. ull, tar man altså også med tallene på sau der ingen spiser kjøttet, og man må tilføre både mat og vann, mens det jo i Norge ikke er et realistisk bilde på ullproduksjon.

Det som er godt dokumentert er at av klesvask av syntetiske tekstiler fører til utslipp av mikroplast i naturen. Det slippes mikrofibre av alle tekstiler i vask, men de naturlige brytes ned og blir ikke et problem, grovt forklart. Jeg klarer ikke å skjønne at man ikke vektlegger dette høyere i rangeringen av miljøvennlige plagg, for dette er et problem i hele plaggets levetid. Plagg i syntetiske fibre tar lettere til seg lukt, så de må i tilfelle også vaskes oftere enn særlig ull, som kan luftes.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 18:44   #17
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

Polyanna: Ja, godt mulig du er mer oppdatert enn meg. Tidligere var i alle fall behandling av stoff et miljøproblem (gitt at man ikke så bare på co2). Med behandling tenker jeg på farging, innsetting av stoffer for at det skal være krøllfritt etc + at varighet bare beregnes fra stoffet og ikke kvalitet i søm feks

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 18:47   #18
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

Generelt er det jo antall plagg kjøpt og disses levetid som er det største problemet, og Tallulahs tråd er et godt eksempel på forsøk på å gjøre det motsatte.

Det forskes altfor lite på miljøpåvirkningen til klær, både under produksjon, salg, bruk og avhending, så det er ikke umiddelbart lett å vite hva som er sant og hva som er myter.

Her er en god start for forskningsformidling: https://uni.oslomet.no/klesforskning/
Bøkene Lettstelt og Lettkledd er også gode.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 20:47   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

Luftslottet!

Jeg synd det var overraskende vanskelig å finne skikkelige oversikter, jeg trodde det ville være mer tabeller og plansjer.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 21:11   #20
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkle langermede trøyer som også er miljøvennlige?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Luftslottet!

Jeg synd det var overraskende vanskelig å finne skikkelige oversikter, jeg trodde det ville være mer tabeller og plansjer.

Her kommer en kjepphest til: Sånn er det nutildags med ting som bare damer driver med. Det er jo ikke ViktigTM

Jeg anbefaler artiklene om husmor og SIFO i SNL for ganske interessante perspektiver. Der er det gode artikler om mange av tekstilene også, skrevet av professor i klær og bærekraft.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no