Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flaskeposten.org kommer i bokform!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-09, 12:21   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Flaskeposten.org kommer i bokform!

Boken blir utgitt 27. april. Fortell det til alle småbarnsforeldre, besteforeldre, tanter, onkler, helsepersonell og andre du kjenner!

Forfatter: Margrethe Vik og Anine Midnes
Fotograf: May B. Langhelle

For de som gleder seg vilt, og ønsker å dele ventetiden med andre engasjerte, har vi også opprettet en Facebook-gruppe:
http://www.facebook.com/group.php?gid=52274046700

Her kan du bestille boken:
http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?fn=1&cid=193822

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 12:33   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaskeposten.org kommer i bokform!

Jeg så noe om det på Facebook. Stusset over uttrykket "flaskeforeldre".

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 13:38   #3
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Flaskeposten.org kommer i bokform!

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 13:41   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flaskeposten.org kommer i bokform!

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg så noe om det på Facebook. Stusset over uttrykket "flaskeforeldre".

Hvorfor det da? Flaskemammaer og flaskepappaer blir jo litt stusslig.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 13:43   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaskeposten.org kommer i bokform!

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Hvorfor det da? Flaskemammaer og flaskepappaer blir jo litt stusslig.

Jeg tror kanskje Maximillia tenkte på at det er barna som er flaskebarn, ikke foreldrene. Eller, da tenker man kanskje på litt andre ting.

Uansett, kjempeflott med bok! Håper den blir kjøpt inn av helsestasjoner over hele Norge.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 13:44   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaskeposten.org kommer i bokform!

Jeg ser for meg at de er foreldre til en flaske da. Eller at de er harde på flaska.
Jeg har ammet, og aldri kalt meg for en ammemamma eller ammeforelder - men kanskje bare meg som syns det ordet blir veldig rart.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 13:54   #7
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Flaskeposten.org kommer i bokform!

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg ser for meg at de er foreldre til en flaske da. Eller at de er harde på flaska.
Jeg har ammet, og aldri kalt meg for en ammemamma eller ammeforelder - men kanskje bare meg som syns det ordet blir veldig rart.

Jeg reagerer ikke på ordet, men kanskje det virker rart for de som ikke har brukt flasker så mye?

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 13:55   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaskeposten.org kommer i bokform!

Jeg har delvis gitt flaske til to barn og flaskeforeldre er et ganske teit ord, spør du meg.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 14:01   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaskeposten.org kommer i bokform!

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Jeg reagerer ikke på ordet, men kanskje det virker rart for de som ikke har brukt flasker så mye?

Tror egentlig ikke det er derfor.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 14:01   #10
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flaskeposten.org kommer i bokform!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Uansett, kjempeflott med bok! Håper den blir kjøpt inn av helsestasjoner over hele Norge.

Det håper vi også. Veldig. Heldigvis ser det ut til at vi i det minste får til en brosjyre.

Og når det gjelder flaskeforeldre... Mon tro om vi ikke skal endre den formuleringen. Man blir litt blind på kammerset.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 14:02   #11
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flaskeposten.org kommer i bokform!

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har delvis gitt flaske til to barn og flaskeforeldre er et ganske teit ord, spør du meg.

Bedre nå?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 14:19   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaskeposten.org kommer i bokform!

Ja, det var ikke meningen å kuppe tråden med å diskutere det ordet, og boken er sikkert flott!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 11:40   #13
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaskeposten.org kommer i bokform!

Hurra!

Jeg har lest innholdsfortegnelsen, og det ser ut til at boka tar opp flere tabuer. Flaskemating. (Ja, det er et tabu i seg selv.) Kombinert bryst og flaske. Deling av permisjon mellom foredre og flaskenektning. Jeg har opplevd rimelig syke ting i fra helsevesenets side når det gjelder flaskemating, både når det kommer til manglende kunnskap om flaskemating, men jeg har også opplevd å regelrett bli skjelt ut og tråkket på av en jordmor fordi jeg tok opp temaet amming kontra flaskemating. Jeg tror flere barn kunne ha nytt godt av morsmelk, hvis ikke helsepersonell var allergiske mot å høre ordet flaske.

Håper denne boka blir standard lektyre på alle helsestasjoner og avdelinger på sykehus hvor spedbarn ferdes! Det går faktisk an å være ammeforkjemper og samtidig være for økt opplysning om flaskemating.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 19:58   #14
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flaskeposten.org kommer i bokform!

Endelig kommer boka vi har ventet på! Dette er det virkelig marked for,det er jaggu på tide med info om flasker også.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 20:01   #15
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flaskeposten.org kommer i bokform!



Selv om boken strengt tatt kommer litt for sent for meg da.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 20:04   #16
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flaskeposten.org kommer i bokform!

Veldig bra, definitivt et hittil uskrevet blad i norsk litteratur. Flaskeposten var til stor glede for meg med flaskegutt (som en fremmed mor så kjekt omtalte han som, der jeg satt og ga han mat på helsestasjonen 3 mnd gammel).

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 14:26   #17
Rafiki
The Anti-Walter
 
Rafiki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 62
Rafiki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Flaskeposten.org kommer i bokform!

Grattis!

Jeg vet at det er mye tid og energi som har blitt lagt i å komme frem til en slik bokutgivelse, og at den vil bli til nytte for mange foreldre og barn i fremtiden er det ingen tvil om

Rafiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 14:50   #18
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaskeposten.org kommer i bokform!

Så flott at det blir bok av det. Det er viktig arbeid dere har gjort, jeg håper boka blir en suksess!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 15:02   #19
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flaskeposten.org kommer i bokform!

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg ser for meg at de er foreldre til en flaske da. Eller at de er harde på flaska.
Jeg har ammet, og aldri kalt meg for en ammemamma eller ammeforelder - men kanskje bare meg som syns det ordet blir veldig rart.

Jeg har heller aldri kalt meg verken delammemamma eller flaskeforelder.

Men "ammende mor" eller lignende uttrykk forekommer jo plenty i litteratur om baby og barsel, selv om det ikke er så mye bruk for det i dagligtalen. Jeg oppfatter "flaskeforeldre" som en språklig effektivisering, ikke så mye annet. I en bok som handler om flaskemating og slikt, vil du ha hyppig behov for et begrep for fenomenet "mødre/fedre/foreldre som mater spedbarn med tåteflaske". Forkortet: Flaskeforeldre.

Grattis med bok, og takk for et veldig viktig arbeid!

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
baby, flaskemating, mme


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no