Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Alle har rett til å få barn (nrk.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-09, 21:29   #41
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle har rett til å få barn (nrk.no)

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

Går du på Metadon/sub. så er du i en periode der du jobber med å få kontroll over ett rusproblem, og sannsynligvis også andre sider av livet.

Dette er ikke riktig. Metadon kan anses som livsvarig behandling (hvorfor skulle man ellers tilby behandlingen ), og det er mange på metadon som har full orden på livet sitt og som har familie, barn og kjører bil.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 22:22   #42
Dååris
Aktiv
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 190
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Sv: Alle har rett til å få barn (nrk.no)

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Dette er ikke riktig. Metadon kan anses som livsvarig behandling (hvorfor skulle man ellers tilby behandlingen ), og det er mange på metadon som har full orden på livet sitt og som har familie, barn og kjører bil.

Min eks har en femårsperiode han skal gå på subitex. Etter de fem årene går de over hele situasjonen, etc, og prøver å trappe han av medisinen.

Ja, man kan leve på metadon i mange år, men det er ikke poenget.
Poenget er at går du på metadon/subitex, og det DREPER foster, så bør man ikke bli gravid.
Det er ikke verre, man utsetter ikke ett barn for det.

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 22:35   #43
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle har rett til å få barn (nrk.no)

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

Min eks har en femårsperiode han skal gå på subitex. Etter de fem årene går de over hele situasjonen, etc, og prøver å trappe han av medisinen.

Det kan godt være at retningslinjene er ganske annerledes enn når jeg var oppdatert på metadon. Vet du om dette gjelder generelt for alle som går på metadon eller om det er en avtale han har gått inn på fordi han ønsker det slik? Det overrasker meg litt dersom man har snudd metadonordningen til å bli en korttidsgreie. Men den diskusjonen behøver vi selvsagt ikke å ta her.

Sitat:

Poenget er at går du på metadon/subitex, og det DREPER foster, så bør man ikke bli gravid.

Jeg har aldri sagt at jeg er for LAR-behandling av gravide, hvis du leser innlegg av meg tidligere i tråden har jeg skrevet at jeg er i mot det. Det er imidlertid et komplisert spørsmål dette her, som det etter min mening ikke finnes et enkelt svar på. For eksempel er det ikke slik at man som opiatavhengig blir tvangstestet for graviditet jevnlig, man kan rekke å skade barnet før graviditeten oppdages for eksempel. Det er også et problem at tvang ikke er et likhetstegn med rusfrihet. For alt det jeg vet kan det være lavere dødsrisiko for fosteret dersom det blir foret jevnt og kontrollert med en lavdose opiat, enn at fosteret må igjennom en avrusning i tredje-fjerde svangerskapsmåned, og kanskje får en solid dose med heroin en gang eller to i siste del av svangerskapet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 22:35   #44
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle har rett til å få barn (nrk.no)

Det heter forresten subutex.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 20:24   #45
Lenemor-til-to
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 6
Lenemor-til-to har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Alle har rett til å få barn (nrk.no)

alle har rett til å få barn, men ikke alle er skikket til det. dessverre er det altfor mange av disse som faktisk får barn.

Lenemor-til-to er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no