Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Spørsmål om bestilling av flybilletter

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-16, 20:51   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Spørsmål om bestilling av flybilletter

Jeg skal endelig bestille flybilletter til i sommer. Jeg og ungene skal reise først og mannen kommer etter et par uker senere. Så reiser vi hjem sammen.

Men hva er best å gjøre? Først bestille tur/retur til meg og ungene og så det samme til mannen? Eller billetter nedover til meg og ungene, biletter nedover til mannen og så returbilletter til alle sammen? Eller har det kanskje ikke noe å si?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:55   #2
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om bestilling av flybilletter

Jeg tviler på at det har noe å si. Det eneste må jo være at du kanskje bør sjekke at det er billetter nok til dere alle på returen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 20:56   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spørsmål om bestilling av flybilletter

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg tviler på at det har noe å si. Det eneste må jo være at du kanskje bør sjekke at det er billetter nok til dere alle på returen.

Det er ikke noe problem, mange plasser igjen på setekartet. Jeg tenkte mer på at dersom noe skulle skje som at f.eks. flyet er overbooket, så holder de oss samlet som reisefølge.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 21:22   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spørsmål om bestilling av flybilletter

Jeg hadde bestilt for deg og ungene først t/r, så mannens reise for seg.

Mht overbooked fly så tas den diskusjonen ved gaten, reisefølget kan bli splittet selv om dere bestiller samlet. Men hvor ofte skjer det egentlig? Jeg har opplevd overbooking 1 gang og da fikk jeg kranglet meg ombord, fordi jeg skulle på konsert til London og tiden var knapp. Jeg fikk sete på businessclass i studenter, for der var det ledig.. Ungene får uansett med seg en voksen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 21:35   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spørsmål om bestilling av flybilletter

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg hadde bestilt for deg og ungene først t/r, så mannens reise for seg.

Mht overbooked fly så tas den diskusjonen ved gaten, reisefølget kan bli splittet selv om dere bestiller samlet. Men hvor ofte skjer det egentlig? Jeg har opplevd overbooking 1 gang og da fikk jeg kranglet meg ombord, fordi jeg skulle på konsert til London og tiden var knapp. Jeg fikk sete på businessclass i studenter, for der var det ledig.. Ungene får uansett med seg en voksen.

Nei, det har jo ikke skjedd oss ennå, så er sikkert ikke noe å bekymre seg for.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 21:46   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spørsmål om bestilling av flybilletter

Jeg har opplevd overbooking mange ganger på vei hjem fra New York, SAS, men de spurte alltid om frivillige til å ta et annet fly. Det sa jeg alltid ja til, skulle jo bare hjem, reiste alene, ble noen ganger da oppgradert til business på neste fly og fikk alltid en pen sum penger for å gjøre det. Men, dette skjedde som regel før jul når studenter og businessfolk skulle hjem på juleferie.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 22:13   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spørsmål om bestilling av flybilletter

Da har jeg fått bestilt billetter. Og en natt på park inn på gardermoen siden det er overnight på vei hjem. Så nå er det bare å få bestilt transfer til og fra flyplassen på Kypros når det nærmer seg som gjenstår.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 22:25   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spørsmål om bestilling av flybilletter

Skal dere bo på hotell? Mange hoteller har transfer service.
Når vi reiser bestiller jeg ofte pickup fra hotellet. Hvis dere da ikke har leid leilighet - da kan det være greit å høre med management om hvem de anbefaler.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 22:37   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spørsmål om bestilling av flybilletter

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Skal dere bo på hotell? Mange hoteller har transfer service.
Når vi reiser bestiller jeg ofte pickup fra hotellet. Hvis dere da ikke har leid leilighet - da kan det være greit å høre med management om hvem de anbefaler.

Nei, skal bo i leiligheten som mine foreldre eier. Vet at pappa har et selskap han bruker fast, så skal spørre ham om det når det nærmer seg.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no