Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-14, 00:04   #1
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Jeg driver og planlegger (mentalt) en tur for meg og eldstefrøkna til Oslo i høstferien, men innser at jeg kan jo ingenting om min egen hovedstad. Jeg har tuslet ett par ganger på Karl Johan, og tatt trikk og buss til St.hans haugen fordi mannen har et søskenbarn som bodde i studentbyen der, men det er alt.

Hvor bør vi bo? Blir det helt feil å tenke at det hadde vært fint å bo i nærheten av Grünerløkka framfor på Karl Johan? Er det trygt der? Finnes det noen bedre steder? Jeg er ute etter et litt hyggelig strøk med kafeer og slikt.

Jeg tenker at vi skal på teateret og se Billy Elliot og besøke Vigelandsparken. Ja også kanskje museumet for samtidskunst og barnekunst. Og ellers gå på kafe og tusle. Kanskje kino? Vi skal på jentetur! Det blir i starten av oktober så jeg antar det blir regntungt og grått så botanisk hage blir sikkert helt feil.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 00:16   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Grünerløkka er helt trygt. Du kan f.eks bo på Scandic Vulkan eller PSHotell, begge vegg i vegg med Mathallen og Dansens Hus. Da kan dere spise både der og på Løkka.

Karl Johan er bare for turister og svært få locals bruker det til noe særlig annet enn transportåre når man må. Hvor gammel er snuppa di? Kanskje hun vil sette pris på Arkaden? Lite kjøpesenter med fine butikker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 00:25   #3
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Frøkna er åtte. Hun vil garantert sette pris på et lite kjøpesenter.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 00:27   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Rica Holberg har også fin beliggenhet for en slik helg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 00:42   #5
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Jeg ser at hotel Holberg ligger i nærheten av slottet. Er det lang unna grünerløkka? Hva annet finnes rundt der? Dansens hus høres riktig ut. Kanskje det til og med går en forestilling der som vi kan få med oss. Er mathallen det det høres ut som? Jeg vet at de har en slags kakaobar på grünerløkka ett steds.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 00:45   #6
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Ellingsens pensjonat ser veldig hyggelig ut. Det ligger like ved Bogstadveien, og mellom sentrum og Frognerparken. www.ellingsenspensjonat.no

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 00:46   #7
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Og Oslo er en ganske liten by, så det tar ikke mange minuttene med trikk/buss/t-bane noen steder.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 00:51   #8
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Med fare for å se veldig dum ut. Hva er et pensjonat? Det ser veldig flott ut på bildene, men hva skiller det fra å være et hotell?

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 00:54   #9
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg ser at hotel Holberg ligger i nærheten av slottet. Er det lang unna grünerløkka? Hva annet finnes rundt der?

Det er rett ved Slottet. Og veldig sentrumsnært. Ca 12 minutter med trikken til Grünerløkka. Jeg er usikker på hvor lang tid det tar å gå.
Andre ting i nærheten er Kunstindustrimuseet, Nasjonalmuseet, Litteraturhuset, Bogstadveien, Stortinget, Rådhuset, Aker Brygge.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 00:56   #10
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Med fare for å se veldig dum ut. Hva er et pensjonat? Det ser veldig flott ut på bildene, men hva skiller det fra å være et hotell?

Det er mindre og mer variabel standard på rommene enn det er på hotellene. Noen rom med bad på gangen, noen med bad på rommet.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 07:41   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Når jeg er i Oslo med barn blir det noen runder med trikk, bare for å ta trikk. En attraksjon i seg selv når man ikke har det hjemme. Vi kjører da midt på dagen, utenom rushet. Ellers er slottet, Rådhuset, Akershus festning, teknisk museum og Vigelandsparken ting som vi besøker igjen og igjen. Selv om frøkna er åtte kan Karsten og Petra møter kongen være en fin bok å lese på forhånd.

Jeg liker enten å bo på Grunerløkka eller rundt slottet. Rundt Oslo S er det lite sjarmerende å bo, etter min mening.

Yngstejenta er alltid fornøyd etter et besøk på TGR (butikk med billige ting og tang). Finnes på Grunerløkka, i Arkaden eller i Bogstadveien, mener jeg å huske. Mor liker Granitt og andre interiørbutikker.

Om ungene får bestemme spiser vi lunsj på Åpent Bakeri bak slottet eller på en pannekakebutikk på Grunerløkka. Middag vil de ha på Villa Paradiso på Grunerløkka eller Olivia og Fridays på Aker brygge.

Tips fra en turist.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 08:47   #12
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Et tips kan være å sjekke Coop hotellkupp.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 09:14   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg ser at hotel Holberg ligger i nærheten av slottet. Er det lang unna grünerløkka? Hva annet finnes rundt der? Dansens hus høres riktig ut. Kanskje det til og med går en forestilling der som vi kan få med oss. Er mathallen det det høres ut som? Jeg vet at de har en slags kakaobar på grünerløkka ett steds.

Ingenting i Oslo er spesielt langt fra hverandre. Holberg plass ligger rett ved trikken som dere kan ta til Løkka. Cocoa ligger ved birkelunden på Grünerløkka.

Dansens Hus har garantert en forestilling dere kan se. Mathallen er en samling butikker og spisesteder, åpent alle dager bortsett fra mandag.

Chanett kommer med gode og barnevennlige tips. Lunsj på Nighthawk Diner er også fint.

Arkaden har TGR, wow, en japansk butikk som heter Neo Tokyo, skatebutikker, HM og andre kule butikker for tweens og ungdom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 09:33   #14
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.799
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ingenting i Oslo er spesielt langt fra hverandre. Holberg plass ligger rett ved trikken som dere kan ta til Løkka. Cocoa ligger ved birkelunden på Grünerløkka.

Dansens Hus har garantert en forestilling dere kan se. Mathallen er en samling butikker og spisesteder, åpent alle dager bortsett fra mandag.

Chanett kommer med gode og barnevennlige tips. Lunsj på Nighthawk Diner er også fint.

Arkaden har TGR, wow, en japansk butikk som heter Neo Tokyo, skatebutikker, HM og andre kule butikker for tweens og ungdom.

Tror ikke Arkaden har WOW mer, men det finner du på Oslo city, ved siden av. Arkaden har imidlertid fått Yummi Heaven, en to etasjers godteributikk!

pippo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 09:36   #15
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Mitt og ungens favoritthotell er Rica G20 som ligger i Grensen, en av sidegatene til Karl Johan. Rommene på forsiden har vindu fra gulv til tak og utsikt rett ned på trikken. Eksotisk for oss.
Har stort sett bodd der på Coop hotellkupp.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 09:37   #16
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Tusen takk for tips. Det ser ut som om PShotel har greie priser. Det pensjonatet ser veldig hyggelig ut, men det er litt trivelig om vi har noe å gjøre rett utenfor døra så jeg slipper å ta trikk/buss på kvelden. : pyse:

Tusen takk for tips. Det er kanskje på tide å bli litt kjent i Oslo. Jeg kan nesten mer om Berlin.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 09:37   #17
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.799
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Med en 8-åring ville jeg vurdert Oslo Plaza hotell. Da har du Oslo city shopping ved siden av, og kan ta trikk til Løkka etc. Oslo Plaza imponerte min 8-åring, med glassheis til toppen (34 etg?), basseng i toppetasjen og fantastisk utsikt!

pippo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 09:38   #18
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Tror ikke Arkaden har WOW mer, men det finner du på Oslo city, ved siden av. Arkaden har imidlertid fått Yummi Heaven, en to etasjers godteributikk!


To etasjers godteributikk! Det tror jeg blir stas!

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 10:03   #19
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Jeg var på Arkaden på tirsdag, og synes å huske at det var WOW butikk der?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 10:21   #20
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

To etasjers godteributikk! Det tror jeg blir stas!

Det ligger en wow litt nede på Karl Johan i hvert fall.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no