Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gatwick og Hotell St. Giles i London

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-14, 09:49   #1
minisg
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 2
minisg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Gatwick og Hotell St. Giles i London

Skal bli min første tur i London, etter anbefaling av dere på forumet her , booked jeg på Hotell St. Giles.
Ankomst til Gatwick ca.kl.20 . Jeg lurer på hvordan kommer jeg til hotell fra Gatwick ? Må jeg ta tog/bus til London og ta buss/taxi etterpå , hvilke ?

Hva med retur rute , er det samme ? Kan man kjøpe tur-retur billett ?

Trenger virkelig en veiledning. Tusen takk !

minisg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 10:34   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gatwick og Hotell St. Giles i London

Vi pleier ta Gatwick express fra flyplassen til Victoria station. Derfra kan du ta undergrunnen til Tottenham court road, eller ta en taxi.


Sist redigert av 007 : 23-03-14 kl 10:45.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 10:37   #3
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gatwick og Hotell St. Giles i London

Det beste, vil jeg tro, er å ta Gatwick express til Victoria station. Derfra tar du underground/"tuben" (t-bane) til Tottenham Court Rd. Deretter er det ca. 3 minutter å gå til hotellet.
På stationene er det alltid ansatte du kan spørre om veien (de går rundt i uniformer, så de er svært enkle å legge merke til). Så lenge du vet hvor du skal, er det svært enkelt, selv om kartet over London underground ser svært inviklet ut. Alt er fargekodet og tydelig merket i "undergrounden", så det er enkelt, altså. Som du ser på kartet, så er fargene på de ulike linjene de samme fargene du finner igjen i "undergrounden".


Jeg ville kjøpt tur/retur billett for Gatwick express. Det er ofte kø for å kjøpe billetter, og da slipper du å bruke tiden på dette på tilbakeveien. Det er ikke mange kronene i forskjell å kjøpe express-billetter (ingen stopp på veien). Du kan også spare noen kroner på å kjøpe online.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 10:39   #4
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gatwick og Hotell St. Giles i London

Og mens jeg har brukt altfor lang tid til å svare, har 007 svart før meg.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 11:06   #5
minisg
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 2
minisg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gatwick og Hotell St. Giles i London

Tusen takk for tips , jeg skal være 3 dager, finnes det noe dagsbillett eller 3 dager billett T-bane ? Kan jeg kjøpe dem online på forhånd ?

minisg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 12:15   #6
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gatwick og Hotell St. Giles i London

Ja, det finnes dagsbilletter. Oyster-card, som det heter. Der kan du kjøpe antall dager du skal bruke kortet. Du får også refundert 5 eller 10 pund (husker ikke helt) når du leverer tilbake kortet etter bruk. Du kan kjøpe dette på Victoria station. Det kan brukes både på tube og buss.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no