Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvilket sunwing - alene med 5-åring

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-14, 22:28   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Hvilket sunwing - alene med 5-åring

Jeg vurderer å ta med femåringen på en sydenferie til høsten. Vi har vært på flere sunwing-sentre (Side, Rhodos, family garden på Kypros) og kjenner godt konseptet, så tror det er et fint alternativ. Da er vi sikret både barneklubb og lekekompiser.

Men hvilket skal vi velge? Vil gjerne ha gangavstand til sentrum kombinert med litt fredelig beliggenhet.

Jeg har kikket på Alcudia. Gitt at jeg finner et godt tilbud (ikke veldig sannsynlig), er det et godt valg? Hvilket bygg bør vi i så fall satse på å bo i?


Sist redigert av Timar : 05-07-14 kl 08:52.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 22:57   #2
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket sunwing - alene med 5-åring

Kypros ville jeg valgt, på høsten.
Jeg vil være sikker på bra vær, og det er nok mer usikkert på Mallorca.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 22:59   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket sunwing - alene med 5-åring

Kypros, evt rhodos. Jeg har ikke vært på kypros. Det på rhodos er fint, men ligger litt øde. Ikke noe problem å ta buss til byen da. Litt tidligere på høsten har du de i Tyrkia også.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 23:16   #4
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket sunwing - alene med 5-åring

Arguineguin, GC.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-14, 23:37   #5
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket sunwing - alene med 5-åring

Har gode erfaringer fra Rhodos/Kallithea med to femåringer og en syvåring.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 08:35   #6
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket sunwing - alene med 5-åring

De fleste sunwing ligger vel litt utenfor?

Kommer jo ann på når du vil dra på høsten mtp vær.
Vi var i beg av september på Alcudia og det var flott, gikk inn til byen. Rhodos var hakket varmere når vi var der et par år senere på samme tid.
Ellers er vel Kanariøyene det som er mest værsikkert senere på høsten.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 08:44   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket sunwing - alene med 5-åring

Takk for svar, dere!

Vær, ja, det hadde jeg ikke tenkt på. Det blir nok i midten av september. Begynner været å bli utrygt på Mallorca allerede da?

Tyrkia har bare hjemreise på natta. Jeg bruker gjerne ei natt for å dra på ferie, men når jeg kommer hjem vil jeg være mest mulig uthvilt, så da utgår dessverre Tyrkia. GC tror jeg også jeg forbeholder vintersesongen, på grunn av den lange flyreisen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 09:46   #8
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket sunwing - alene med 5-åring

Ja, jeg ville satset på noe lenger inne i middelhavet i midten av september.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 09:51   #9
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket sunwing - alene med 5-åring

Vi var på Mallorca høsten 2012, og jeg syns det var helt perfekt. God temperatur i havet og 20-30 grader i luften. Vi hadde en dag med regn på to uker. Siste uken var vel godt inn i oktober.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 09:54   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket sunwing - alene med 5-åring

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Ja, jeg ville satset på noe lenger inne i middelhavet i midten av september.

Da står det i så fall mellom Kypros og Rhodos. Vi var på Rhodos i fjor, og Kypros har jeg også vært et par ganger, så ingen av delene frister sånn veldig. Og bussturen på Kreta gidder jeg heller ikke, kjenner jeg. Vanskelig, vanskelig

Det blir nok bra uansett hvor vi drar, altså. Poenget er å få litt mor-datter tid, samt mest mulig sol og avslapning til meg. Og det får vi nok uansett hvor vi er

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 11:28   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket sunwing - alene med 5-åring

Hadde det ikke vært på høsten, så hadde jeg valgt Alcudia. For det er et av få Sunwing som ligger rett ved både strand OG sentrum.

Jeg har ikke vært på Sunwing på Tenerife, men Playa de Las Americas er et veldig ok sted (bedre shopping enn på Rhodos, f eks ). Tror kanskje jeg hadde valgt det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 11:45   #12
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket sunwing - alene med 5-åring

Cala Bono, har noen av dere vært på det? Jeg er klar over at det også er Mallorca, men mye billigere enn hotellet i Alcudia.

Tenerife syns jeg også blir for langt, men skal sjekke flytider. Det tar jo jammen noen timer å fly til lengst øst i Middelhavet også.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 11:49   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket sunwing - alene med 5-åring

Mallorca er ikke så værsikkert så sent i sesongen. Du kan risikere en del regn. I Middelhavet ville jeg valgt Rhodos eller Kypros så sent, eller holdt ut flyturen til Kanariaøyene. Med en femåring hadde jeg ikke nølt med det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 13:17   #14
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket sunwing - alene med 5-åring

Vi var på Sunwing Kallithea Beach (Rhodos)i høstferien i fjor, og det var veldig avslappende både for små og store (inkl besteforeldrene).

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 14:17   #15
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket sunwing - alene med 5-åring

Ving har reiser til Tyrkia tirsdager kl 9.55 med SAS, det er et godt alternativ for varme. Jeg likte godt Tenerife, Las Amerikas med barna. Men jeg likte ikke charter, de bød jaggu på to runder sprit og vann før frokost kl 08 som var kjøttgryte. Resten av reisen var fin, barna klaget ikke på reiselengde, det var nok å gjøre.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 03:25   #16
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket sunwing - alene med 5-åring

Hvis du absolutt skal til sunwing på høsten så hadde jeg valgt Gran Canaria og Arguinnegin.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 07:43   #17
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Hvilket sunwing - alene med 5-åring

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Vær, ja, det hadde jeg ikke tenkt på. Det blir nok i midten av september. Begynner været å bli utrygt på Mallorca allerede da?

Jeg ville ikke satset på Mallorca. Har selv vært der i midten av september. Det var overskyet og regn hver dag. Det kan være at vi var uheldige, men jeg ville satset på et sted med mer stabilt vær.

Hvorfor vil du ikke reise til Kypros? Vi har vært flere ganger i Fig Tree Bay. Nydelige strender og vennlige mennesker.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 12:40   #18
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket sunwing - alene med 5-åring

Opprinnelig lagt inn av Kiwi, her.

Hvorfor vil du ikke reise til Kypros? Vi har vært flere ganger i Fig Tree Bay. Nydelige strender og vennlige mennesker.

Vil og vil, det er bare det at jeg har vært der flere ganger, mens jeg ikke har vært på Mallorca. Og så er det kortere hjem igjen, sånn i tilfelle noe skulle skje med mann eller lillebror :P Og avreise lørdag, så sparer en feriedag.

Jeg har ikke et på Sunwing Sandy Bay, det har jo fått fantastiske kritikker, så kanskje det er på tide med et besøk

Det MÅ ikke være sunwing, men et hotell som er godt tilrettelagt for barn med barneklubb og barnebasseng og helst andre norsktalende unger. Andre forslag?


Sist redigert av Timar : 06-07-14 kl 13:04.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 12:49   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket sunwing - alene med 5-åring

Med en 5-åring hadde jeg tatt bussturen til Sunwing på Kreta. (Jeg er nok litt farget av å ha unger det er lett å reise med.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 12:50   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket sunwing - alene med 5-åring

Og vi har desidert best erfaring med Sunwing hvis du skal reise et sted med skandinavisktalende både personale og unger.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no