Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-07, 20:02   #41
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie

Vi sliter litt med å bestemme ferien. Vi har lyst til så mye. New York. Hong Kong. Hytta ved sjøen. Middelhavet. Ja, i det hele tatt. Akkurat nå er vi inni en diskusjon om charter. For det er mulig at vi får mest ferie ut av å være med på et Startouropplegg, med stort basseng og en million andre toåringer. Men det var det der med chartertur da... I fjor sverget vi på at vi skulle ta en chartertur for å gi oss selv litt pusterom. Men vi har nok muligens glemt hvor slitsomt det var å bedrive hurramegrundt med ettåring som ikke hadde andre barn å leke med.

Nei, søren heller, kanskje vi skulle prøvd oss på en Mallorcatur? Noen som har tips til hotell som ikke er så slitent som disse charterhotellene pleier å være?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 22:27   #42
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ferie

Blir nok adskillige late dager på hytta (Ytre Oslofjord).
Skal prøve å få pusset opp litt på den innimellom.
Håper også å få gjennomført en tur til Kristiansand med dyrepark og vennebesøk.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 22:28   #43
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferie

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Enkelt! Frankrike såklart. Kortere flytid, mange fantastiske strender, myyyye bedre på shopping og definitivt mye bedre mat.

Juan-les-Pins har fin strand, og ligger ca 20 minutter unna Nice. (Flytid Oslo - Nice ca 2,5 time.) Cannes er en flott by, med veldig fin strand. Men dyrt å bo på hotell ved stranden. (Har definitivt hatt våre beste ferier her.) St. Raphael er litt mer "charter", med veldig barnevennlig, langgrunn strand. Mange restauranter. Litt lenger unna Nice, kanskje så mye som en time unna.

Skal sjekke ut dette. Vi har snakket om Frankrike, men utfordringen har vært å finne ut hvor. Ingen av oss har vært i Frankrike før, og vi aner rett og slett fint lite om landet.

Men om vi får navn på flotte plasser som jeg fikk her, så kan en liksom lete litt mer aktivt.

Tusen takk for tips

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 22:30   #44
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferie

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Vi sliter litt med å bestemme ferien. Vi har lyst til så mye. New York. Hong Kong. Hytta ved sjøen. Middelhavet. Ja, i det hele tatt. Akkurat nå er vi inni en diskusjon om charter. For det er mulig at vi får mest ferie ut av å være med på et Startouropplegg, med stort basseng og en million andre toåringer. Men det var det der med chartertur da... I fjor sverget vi på at vi skulle ta en chartertur for å gi oss selv litt pusterom. Men vi har nok muligens glemt hvor slitsomt det var å bedrive hurramegrundt med ettåring som ikke hadde andre barn å leke med.

Nei, søren heller, kanskje vi skulle prøvd oss på en Mallorcatur? Noen som har tips til hotell som ikke er så slitent som disse charterhotellene pleier å være?

Coral de Mar er jo helt nytt, og ligger veldig sentralt (star tour)

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 22:36   #45
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie

Vi skal leie hytte i Danmark en uke. Tar båt fra Kristiansand, så på veien besøker vi venner i Flekkefjord. Gleder meg allerede. Vi hadde hytteferie + litt rundtomkring i fjor og i forfjor også, og det passer glimrende med de tre små.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 23:36   #46
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie

Vi skal en tur til Romania. Vi skal besøke venner og reise rundt i landet.
Vi skal også være noen uker på sørlandet og kanskje en liten Danmarkstur.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 23:44   #47
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie

Vi skal hente kataloger over helgen. Med tre unger som helst vil være i vann 24/7 er charter det enkleste. Apollo flyr direkte til Kreta, Samos (?) og Burgaskysten, så mest sansynlig velger vi et av de. Siden vi har vært i Sunny Beach to ganger frister Hellas ...
I tillegg har jeg og mannen veldig lyst på en langhelg sammen ... Byene vi har snakket om er Budapest, Praha, Roma og Bergen(Turer i byfjellene, gode venner, rusling i byen og bra shopping frister.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 08:38   #48
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ferie

Til sommeren skal vi kjøre til Frankrike. Først skal vi besøke søsteren min m/familie i Paris, og deretter skal vi ned til Sør-Frankrike og bo gratis i ferieleiligheten til mine foreldre noen uker. Gleder meg!!

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 11:23   #49
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie

Til sommeren skal vi mest sannsynlig til Kina og bli foreldre (vi er i adopsjonsprosessen, og det ligger an til tildeling i mai/juni, med reise seks til åtte uker senere). Det kan vel ikke akkurat kalles ferie, men en større opplevelse kan jeg vanskelig forestille meg.

Før den tid blir det en uke på Gran Canaria i februar, og antakelig en ukes ferie i mai. New York eller vår ferieperle i Sør-Frankrike, litt avhengig av økonomien. En tur til svigers på Sunnmøre blir det nok også i løpet av våren.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 15:02   #50
Robina
Aktiv
 
Robina sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 159
Robina er litt kul
Standard

Sv: Ferie

Vi flytter inn i nytt hus til sommeren, så det blir ikke noe store ferieplaner på oss.

__________________
Robina.
Robina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 17:54   #51
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferie

Tja, si det. Vi har litt å gjøre her hjemme(bygd hus), så skal vi vel til kristiansand en tur, så må vi nesten se ann litt hva som skjer. Men uansett, så skal vi nok kose oss. Gleder meg uansett til varme dager på terassen og lyse sommerkvelder. Og FERIE, hadde ikke det i fjor nemlig.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 17:57   #52
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie

Jeg og snuppa skal til italia en tur. Vi bestiller bare fly ned og billig hotell først i noen dager før vi finner ut hvor vi drar videre. Vi tar det veldig avslappet. Jeg er heldivis litt kjent der fra før siden jeg har bodd der litt for endel år siden

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 17:59   #53
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Skal sjekke ut dette. Vi har snakket om Frankrike, men utfordringen har vært å finne ut hvor. Ingen av oss har vært i Frankrike før, og vi aner rett og slett fint lite om landet.

Men om vi får navn på flotte plasser som jeg fikk her, så kan en liksom lete litt mer aktivt.

Tusen takk for tips

Jeg skal sende deg en litt gjennomtenkt pm i morgen, må prøve å huske litt navn og sånt. Har mange tips, har vært der omtrent hver eneste sommer de siste ti årene.

Nå har vi bestilt chartertur. Det ble Kreta, på et eller annet superdupercharterentertainmentloadsofkidsandpoolsa ndstuff-type sted. Jeg er litt spent. Og litt nervøs. Tenk om det er dødskjipt. Uæææ... Kostet søren meg skjorta. 30.000 kr for to uker. Helt vanvittig. De kan jo ta blodpriser når det er snakk om skoleferie. Det meste var utsolgt, så vi hadde ikke så mange alternativer å velge mellom.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 18:15   #54
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferie

Tusen takk Monsoon, gleder meg til PM.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 11:24   #55
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Ferie

Svigers vile så gjerne få ha ungene på besøk en uke i sommer, så da skal jeg og sambo på ferie alene!
Hadde vært deilig med et varmt sted, men det er og så mange byer vi gjerne skulle hatt med oss. Og alle steder er jo deilig om sommeren. Har kikket litt på Amsterdam. Billige billetter nå...Hmmm
Gleder meg uansett hvor det blir!
Om vi får låne bil håper jeg og på ei langhelg til Astrid Lindgrens Verden. Snuppa på snart fire har hatt Pipp som den store helten i over et år nå, så det blir vel populært.

Lykke til med ferieplanlegging!

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 21:34   #56
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie

Blir ikke så mye ferie i år side vi flytter i ytt hus 1 april. Vi skal leie feriehus i Damark e uke og så blir det hyttetur på Stryefjellet og Sunnmørstur. Resten av ferie skal vi ¨tilbringe på vannet

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 21:58   #57
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ferie

Alcudia med et vennepar i juni.

Og så har jeg bestilt like godt vær her hjemme som sist sommer. Skal se jeg får satt mer pris på det også i år når jeg ikke går høygravid.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 20:23   #58
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

M@msen: Kom over denne siden med fantastiske Mallorca-utleiesteder i høst. Kanskje noe for dere her? http://www.mfh.co.uk/

Oj, denne beskjeden har jeg ikke fått med meg. Tusen takk! Skal sjekke ut linken.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 20:45   #59
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie

Kretaturen er bestilt!

I tillegg skal vi være på hytta, en uke i Lofoten og resten av tiden skal vi bruke til å male ferdig huset utvendig (rakk ikke alt i drittværet sommeren som var)...
Krysser fingre for litt mer enn 2 sommerdager kommende sommer!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 21:34   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie

Hm, jeg aner ikke. Vi snakker om det hver dag. Henger meg på tråden for å få gode tips.

Er litt allergisk mot charter, men det er mulig det er best med en treåring og en femåring. Ellers frister Sør-Frankrike veldig. Var en måned i Sanary-sur-mer i forfjor. Noen gode Frankrike-tips? Vil styre utenom svære turistområder, men samtidig ha mulighet til å bade og kose oss. Og så vil ejg ha noe mer ut av ferien, litt opplevelser og kultur. Eldstemann blir bilsyk, så vi kan ikke kjøre for mye. Italia frister også. Tar gjerne imot tips.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no