Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Det å skite i eget reir

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-12, 06:02   #1
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.350
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Det å skite i eget reir

Mannen min trodde han var smart da han fjernet det nesten ferdige skjærereiret utenfor soveromsvinduet vårt, men resultatet ble to frustrerte skjærer som kakler og har seg til alle døgnets tider, og skiter på verandaen vår i stedet for å pusle med det de hadde gjort om ikke reiret ble fjernet.

Jeg antar at dette er straffen, men om noen har tips til å stoppe skjærekjeftingen, vennligst kom med hint.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 06:10   #2
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Katt? *hjelpsomt*

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 07:18   #3
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Det var litt slemt å ta vekk reiret...

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 07:34   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Aner ikke. Naboen til mamma og pappa pleide å punktere eggene deres. Sikkert ikke lov. En annen jeg kjenner skøyt dem, neppe lov det heller, men han bor ikke på byggefelt. Foreldrene mine hadde katt som tok seg av saken, en svær fyr på ni kilo som tok flere skjærer. Han pleide å legge igjen nebbet, det blei for mye for ham...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 08:18   #5
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.350
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Det var litt slemt å ta vekk reiret...

Det synes jeg også, men mannen mente det var det eneste saliggjørende om man skulle unngå skrål i otta hele sommeren. Katter er det mengder av i området, men de foretrekker annen kost, så da er det muligens bare å ta straffen. Det vil si, synderen, altså mannen min, burde ta straffen, og sette seg på verandaen og jage skjærer fra halv fem om morgenen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 08:28   #6
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Jeg hater de fuglene og hadde de bygd reir i nærhet av mitt soveromsvindu så hadde jeg garantert fjernet det. Jeg ligger ikke våken hver natt hele sommeren, det gidder jeg ikke.

Jeg ble forøvrig angrepet her om dagen på vei til jobb, fordi jeg gikk litt for nære et reir tydeligvis. Hadde ikke den måka skapt seg sånn så hadde jeg ikke sett reiret en gang.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 08:34   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Skjærer er grusomt høylytt og irriterende, men det har litt med respekt for naturen å gjøre.

Men men... Dere får vente til de gir seg, kanskje bygger de på nytt, eller så flyr de et annetnsted.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 08:38   #8
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Jeg synes ikke det er lite respektfullt overfor naturen å fjerne et reir i/på hus og tak. De får bygge reir ett annet sted enn i huset mitt.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 08:46   #9
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Men var det på huset da? Forstod det som at det var utenfor/i hage?

Leste nylig om en mann som hadde fått et måkereir i båten sin, og han fikk faktisk ikke lov å fjerne det.... Heheh.. Ganske kjipt.

Men ja,, mannen din bør sette seg utenfor og "ta straffen" hver morgen...

Vi hadde en gang et uglereir/hull i Hagen vår.... Slitsomme lyder på kvelden ja.. Hehe..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 08:51   #10
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Ok, jeg så for meg at det var opp under taket utenfor soverommet
Her i bygda tror jeg forøvrig at plagsomme skjærer blir skutt over en lav sko. Om det er lov eller ei vites ikke. De ødelegger jo siloballer og slikt

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 09:02   #11
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Man skal vel ikke fjerne reir i hekkeperioden, men vente til høsten, mener jeg å ha hørt.

Håper de finner seg et annet sted å lage lyder.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 09:10   #12
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Skjærer er gale. Helt enig i det. De er jo ikke fredet akkurat. Hehe.. De klarer å åpne lokk på bossspann og hakke og søle boss utover alt her, hjelper ikke en gang med Stein oppå lokket. Katten ligger stadig på jakt... Men han er den som blir jaget.... :-/ jeg har menge ganger stått med hageslangen og jaget dem. Heldigvis har de ikke laget reir her.

Men snn generelt, så er jeg litt "treehugger" og syns vi skal være respektfull mot naturen og det som lever. Selv om det er svært upassende og frustrerende til tider med den skvaldringen. :-/

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 09:12   #13
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Dere har all min medfølelse - men jeg har ingen forslag til løsning. Vi har en fugl som etterligner vekkerklokka vår, og som piper i firetida hver morgen. *måtte han/hun brenne*

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 09:40   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Ring jegerforeningen eller noe sånn og spør om de kan skyte dem.

  Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 09:44   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

hjelper ikke en gang med Stein oppå lokket. -/

Stakkars Stein. Håper han slipper å sitte der hele sommeren

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 10:14   #16
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Hvis et rede er ferdig bygget og eggene er lagt, har du ikke lov til å fjerne det, tror jeg, men han fjernet det kanskje før de rakk å legge egg?

Ellers: Det enkleste er (lim-)pistol.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 10:31   #17
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Stakkars Stein. Håper han slipper å sitte der hele sommeren

Faders Ipads som retter(evt. uretter) alt jeg skriver

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 11:00   #18
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.


Men snn generelt, så er jeg litt "treehugger" og syns vi skal være respektfull mot naturen og det som lever.

Her leste jeg trehugger, og skjønte ikke hva det hadde med respekt for naturen å gjøre.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 11:02   #19
Svampe
Superduperaktiv
 
Svampe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 519
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Sett ei katt eller to på saken.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 11:02   #20
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.350
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å skite i eget reir

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Hvis et rede er ferdig bygget og eggene er lagt, har du ikke lov til å fjerne det, tror jeg, men han fjernet det kanskje før de rakk å legge egg?

Ingen egg, men det var nok like før. Reiret var digert, og jeg synes det var riktig sjofelt av mannen min. I tillegg til irritasjonen, kjenner jeg ennå på en oppriktig dårlig samvittighet for å være gift med personen som frarøvet skjærene deres foreldrelykke.

Så det jeg kanskje trenger mest av alt, er noen som kan fortelle meg at det ennå er nok sommer igjen til at de rekker et nybygg med nye små, eller eventuelt flere historier om hvor fæle skjærene er, og at de egentlig ikke fortjener bedre. For er det ikke slik at de fleste fugler inngår i søte sanger, til og med småsporven har en sang, men ikke skjæra. Det må være en grunn til det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no