Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Bør jeg kjøpe mac?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-08, 22:36   #101
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Hold inne safaritasten, så får du opp et nytt vindu.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 22:43   #102
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Ah, thanx.

Og hvordan bytter jeg mellom dem med tastetrykk?


:mer følger:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 02:23   #103
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bør jeg kjøpe mac?

:brukerikkesafari:
Men Pro-en er fin.

Og stavekontrollen har jeg skrudd av.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 10:12   #104
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Hvordan?

(Altså, alle dere som sa "kjøp" - nå må dere bare stille med brukerstøtte, altså! Hm - lage egen tråd?)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 23:08   #105
Explorern
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 18
Explorern har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Leser du litt om historien rundt Apple og Steve Jobs så blir du så fasinert at du får et veldig behov for å kjøpe Mac. Gleder meg til den dagen da min første Mac er på plass. Men er det en bra maskin? Sikkert bra nok.

Explorern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 12:43   #106
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Jeg bruker heller ikke Safari - men Firefox for Mac. Skal du ha større vindu kan du klikk-og-da helt nede i høyre hjørne på Safari-vinduet, der hvor det er noen grå, skraverte streker i hjørnet. Da kan du forstørre/forminske vinduene. Alternativt kan du trykke på den grønne knappen helt oppe i venstre hjørne (den toggler mellom to brukerinnstilte størrelser).

Hvis ikke du trenger nytt vindu, bare nye side kan du trykke epletasten (cmd) + T. Da får du opp en ny tab/fane.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 13:03   #107
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Takker. Nå er firefox installert - det var det som skulle til for å få Citrix til å virke også.

Foreløbig går de riktig fint.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 20:10   #108
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av Explorern, her.

Leser du litt om historien rundt Apple og Steve Jobs så blir du så fasinert at du får et veldig behov for å kjøpe Mac. Gleder meg til den dagen da min første Mac er på plass. Men er det en bra maskin? Sikkert bra nok.

Hva er det som er så fasinerende med den historien? Sånn rent fra starten er det mange store selskaper startet under egentlig litt lignende forhold.

Lurer nå egentlig hvor lang tid det tar før flere lands forbrukermyndigheter kommer på banen rundt praksisen Apple har på en del ting. iTunes har vært et element, men Apple begynner nå å bli såpass stort at man kan trekke paralleller til en del av de sakene som har vært rundt MS, og der MS på langt nær har gått så langt som Apple i å være konkurransevridende ovenfor sin plattform.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 20:20   #109
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Akkurat med iTunes så er det musikkbransjens krav om DRM som er problemet. At iPods og iTunes ikke støtter WMA har med Microsofts lisensiering av den standarden.

At OS-X bare skal brukes på Apple hardware må nå være lov siden Apple lager både operativsystemet og maskinvaren. Du kan installere Windows eller linux hvis du vil. Apple er et "monopol" i den forstand at de lager både maskinvaren og operativsystemet, de er langt ifra noe monopolposisjon i PC markedet, slik Microsoft/Windows er. Det er ingen som hindrer DELL i å utvikle et eget OS, jeg mener å ha lest at både Acer og HP har linux baserte OS under utvikling.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 01:17   #110
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Akkurat med iTunes så er det musikkbransjens krav om DRM som er problemet. At iPods og iTunes ikke støtter WMA har med Microsofts lisensiering av den standarden.

Man har jo andre aktører som ikke har DRM og selger musikk - samme musikken som hos Apple har DRM... Skulle ikke Apple, som bransjens største aktør, også få det til?

Spørsmålet er jo også om det er riktig at kun Apples egne spillere skal kunne brukes mot iTunes, og kun deres spillere som støtter DRM-teknologien de benytter.

Sitat:

At OS-X bare skal brukes på Apple hardware må nå være lov siden Apple lager både operativsystemet og maskinvaren. Du kan installere Windows eller linux hvis du vil. Apple er et "monopol" i den forstand at de lager både maskinvaren og operativsystemet, de er langt ifra noe monopolposisjon i PC markedet, slik Microsoft/Windows er. Det er ingen som hindrer DELL i å utvikle et eget OS, jeg mener å ha lest at både Acer og HP har linux baserte OS under utvikling.

Jeg tenker ikke på bindingen mellom OS og maskin, men blant annet programvaren Apple gir med OS-et, hvilket nå Ms ikke har muligheten til. Videre skal Apple for iPhone ha "sensur" for programvaren som kjøres der, og tillater ikke programmer som kan ansees å konkurrere med deres egne, selv om de omså er bedre. iPhone-plattformen kan utvikle seg til litt større enheter også, i grad mer en mellomting av en datamaskin og mobiltelefon - skal man også der ha de restriksjonne på hvem som skal få lov å lage programvare og hva?

Sett ut i fra brukeres ståsted kan det på sikt også være mye som er til hinder for utviklingen og konkurransen, men såkart - fra et rent BI-ståsted er Apple veldig smarte.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 10:55   #111
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Man har jo andre aktører som ikke har DRM og selger musikk - samme musikken som hos Apple har DRM... Skulle ikke Apple, som bransjens største aktør, også få det til?

Det er jo det at Apple er bransjens største aktør som gjør at musikkbransjen ikke vil selge uten DRM der, risikoen for ulovlig deling er mindre med små aktører. Nå har det skjedd mye den siste tiden på det amerikanske iTunesmarkedet, de fleste lablene der er nå tilgjengelig på iTunes Plus som har bedre kvalitet og er DRM-fri.

iPod-iTunes; du skriver jo at det finnes andre nettbutikker som selger musikk. Du kan jo bruke en av de hvis du ønsker å bruke en annen spiller enn iPod. Der finnes også andre mediespillere som lar deg overføre musikk til iPoden. Amazons musikkbutikk ble nylig lansert i UK, kommer sikkert til Norge også hvis ikke TONO skaper seg.

iPhoneprogrammene er et ganske nytt tilbud. Praksisen for hva som er lov og ikke er ikke helt innarbeidet enda, den har til i dag vært ganske tilfeldig, noe som har vært uheldig for utviklere av programvare for platformen. Det har sluppet igjennom programmer som konkurrerer med Apples programmer, så det er mulig at det blir en endring der også etterhvert. Jeg for min del vil heller ha en telefon som fungerer som den skal, enn 13 epostprogrammer å velge mellom.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 13:32   #112
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Er du sikker på at den hvite er på vei ut? På diverse sider står det at den nå er i ny utgave og at den er i salg som et alternativ. Jeg skal nemlig kjøpe en til datteren min og vi vakler mellom den nye aluminiumsutgaven og den hvite, siden den hvite nå er såpass lav i pris og med god ytelse.

Den hvite er nå oppgradert med nytt grafikk-kort (NVIDIA GeForce 9400M), dermed en ok spill-/begynnermaskin.

Også har iTunes blitt DRM-fri. Plateselskapene fikk flere prissatser (mulighet for å prise populære spor dyrere) å velge i (noe Apple ikke ville tillate) mot at Apple fikk selge DRM-fritt (noe Apple ville).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 15:30   #113
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Den hvite er nå oppgradert med nytt grafikk-kort (NVIDIA GeForce 9400M), dermed en ok spill-/begynnermaskin.

Også har iTunes blitt DRM-fri. Plateselskapene fikk flere prissatser (mulighet for å prise populære spor dyrere) å velge i (noe Apple ikke ville tillate) mot at Apple fikk selge DRM-fritt (noe Apple ville).

Jeg har sett oppgraderingen. Likevel endte datteren min med å ville ha aluminiumsutgaven. Vi fikk den i helgen, og jeg må bare innrømme at jeg er dødsmisunnelig. Det er så fin!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no