Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Okei, hva mangler dette kakebordet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-19, 23:15   #141
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Gratulerer med vel overstått dag, Tally! Jeg håper dagen har vært fin, til tross for uforutsette ting.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 16:57   #142
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Noe salt.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 17:28   #143
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Et kakebord trenger ikke ha noe salt, syns jeg. Kaker er kaker, det salte har en spist på forhånd. Har jo sett at noen har potetgull og saltstenger på kakebordet, men for meg er det helt malplassert.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 22:30   #144
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Aldri sett et på et kakebord, men har alltid sug etter noe salt når jeg kommer hjem fra noe sånt, så det var grunnen veldig greit der vi var i konf nå sist,d et sto kremmerhus med popcorn, baconcrisp og partymix der etterhvert, usikker på om de kom frem etterkakene, mine unger oppdaget dem i alle fall først etter at de hadde spist kaker, og det var godt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-19, 22:40   #145
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Hva ble fasiten? Ble det nok kaker?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-19, 18:37   #146
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Hvordan gikk det? Hvordan ble dagen?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-19, 20:38   #147
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Dagen ble kjempefin! Vi hadde mer enn nok mat og kaker, og alle fant noe de likte. Så selv om helheten ikke ble like "gjennomkomponert" som jeg hadde sett for meg, så veide dugnadsånd, omtanke og innsatsvilje fra gjester og venner opp for det.

Noe rester ble sendt med gjestene, noe spiste vi ti fellesfrokost med familien i går, og noe har vi frosset. ned. En av gjestene fråtset da. Men siden hun var fire år lot vi det gå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-19, 21:10   #148
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Så hyggelig at dagen ble fin.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-05-19, 21:12   #149
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Så bra dagen ble strålende. Jeg "løp" forbi mange festkledde på Rådhusplassen (baksiden dvs mot Aker Brygge ) på lørdag formiddag, regnet med at det var konfirmasjon der.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-19, 10:40   #150
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Nå kom jeg på vår forrige konfirmasjon. Da vi skulle rydde kakebordet så vi at på et av fatene lå det mange sånne "kransekakefingre" - kransekakerstenger dyppet i sjokolade i ene enden - pent lagt tilbake på fatet, men uten sjokoladedelen. Det kan skje litt forskjellig med små gjester.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-19, 10:47   #151
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå kom jeg på vår forrige konfirmasjon. Da vi skulle rydde kakebordet så vi at på et av fatene lå det mange sånne "kransekakefingre" - kransekakerstenger dyppet i sjokolade i ene enden - pent lagt tilbake på fatet, men uten sjokoladedelen. Det kan skje litt forskjellig med små gjester.



Så bra at dere fikk en fin dag Tally!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-19, 13:32   #152
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

En av gjestene fråtset da. Men siden hun var fire år lot vi det gå.

Fråtsende fireåringer

Sånn Tjorven-moment, hvor hun spør Gud om å ta et stykke til.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-19, 23:03   #153
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Ok, jeg har fått dagen på avstand og kan fortelle hva som skjedde: Torsdag kveld før konfirmasjonen (som var på lørdag) fant vi ut at ene fryseren vi hadde oppbevart mat vi hadde laget i ikke virket og hoveddelen av alt jeg hadde laget på forhånd hadde smeltet og måtte kastes. Av kakelista i første innlegg var det bare ostekaka og Pavlova som overlevde. Vi lagde 90% av maten selv, og hadde et utvalg allergier og andre preferanser å ta hensyn til, så det var bakt pizzasnurrer med ulike fyll og mel, pølsehorn med ulike pølser osv. osv. Jeg hadde komponert det jeg selv mente var et velbalansert bord, både mtp mat og på kaker. Og det gikk rett vest. Men det ble en god øvelse i selvransakelse, hva som egentlig er viktig på en slik dag og ikke minst: det ble en fantastisk dag der både familie, venner, kjente og FP-venner stilte opp og bidro med retter og kaker til bordet.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 02-08-19 kl 23:10.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-19, 23:20   #154
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ok, jeg har fått dagen på avstand og kan fortelle hva som skjedde: Torsdag kveld før konfirmasjonen (som var på lørdag) fant vi ut at ene fryseren vi hadde oppbevart mat vi hadde laget i ikke virket og hoveddelen av alt jeg hadde laget på forhånd hadde smeltet og måtte kastes. Av kakelista i første innlegg var det bare ostekaka og Pavlova som overlevde. Vi lagde 90% av maten selv, og hadde et utvalg allergier og andre preferanser å ta hensyn til, så det var bakt pizzasnurrer med ulike fyll og mel, pølsehorn med ulike pølser osv. osv. Jeg hadde komponert det jeg selv mente var et velbalansert bord, både mtp mat og på kaker. Og det gikk rett vest. Men det ble en god øvelse i selvransakelse, hva som egentlig er viktig på en slik dag og ikke minst: det ble en fantastisk dag der både familie, venner, kjente og FP-venner stilte opp og bidro med retter og kaker til bordet.

Så utrolig stressende og kjedelig at fryseren rakk, men elsker at ting løste seg og ble bra likevel!

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-19, 11:02   #155
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ok, jeg har fått dagen på avstand og kan fortelle hva som skjedde: Torsdag kveld før konfirmasjonen (som var på lørdag) fant vi ut at ene fryseren vi hadde oppbevart mat vi hadde laget i ikke virket og hoveddelen av alt jeg hadde laget på forhånd hadde smeltet og måtte kastes. Av kakelista i første innlegg var det bare ostekaka og Pavlova som overlevde. Vi lagde 90% av maten selv, og hadde et utvalg allergier og andre preferanser å ta hensyn til, så det var bakt pizzasnurrer med ulike fyll og mel, pølsehorn med ulike pølser osv. osv. Jeg hadde komponert det jeg selv mente var et velbalansert bord, både mtp mat og på kaker. Og det gikk rett vest. Men det ble en god øvelse i selvransakelse, hva som egentlig er viktig på en slik dag og ikke minst: det ble en fantastisk dag der både familie, venner, kjente og FP-venner stilte opp og bidro med retter og kaker til bordet.

Så utrolig uflaks! Men som du sier - alt materielt løser seg som regel! Så godt at nettverket virket

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-19, 12:00   #156
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

For en uflaks, men så godt det ordnet seg med hjelp fra familie og venner.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-19, 23:03   #157
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Huff, Tally, nå fikk jeg vondt av deg. Selv om det gikk godt tross alt er det kjedelig når man har stått sånn på og så er det forgjeves. Godt å lese at dagen likevel ble fin

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-19, 16:57   #158
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Fy flate så vondt og frustrerende det må ha vært! Og herlig at nettverket svinger seg rundt og hjelper til når du trenger det!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no