Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Å skaffe seg hund

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-13, 17:50   #221
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Vi har en hann - en sprek og artig kar. Han er så vant med å få turer (vi er fire i familien som går tur med han), at han nok er blant de havanaisene som forventer å få tur hver dag. De trenger ikke alltid være så lange, men noen skikkelige turer i løpet av uka blir det - i tillegg til mindre turer som ungene tar. Hunden er med mannen på joggetur ca. en gang i uka, han følger far uten problemer - det er kun den tobeinte som blir skikkelig anpusten. ;-)

Vi klipper havanaisen vår, fordi jeg syns det henger så mye fast i pelsen hans ellers. På vinteren ble han full av snøballer, og i sommerhalvåret drar han inn halve skogen og pelsen hekter seg fast i greiner etc. Jeg har inntrykk av at han liker å bli klippet - men det er vel bare fordi det passer meg å tenke sånn, hehe.

Havanaisen er antagelig en av de enkleste hundene å ha i hus - utrolig lettlærte og vennlige. Fantastiske hunder, jeg kan ikke få fullrost rasen nok.

En ting - du sier du er hjemmeværende - jeg vil gjerne advare deg mot å ikke venne hunden til å være alene fra den er helt liten. Dropper du den treninga så får du fort en bjeffende hund som sier i fra i timesvis når du går fra han - for noen ganger så må jo hunden være alene hjemme, sånn er det bare. Hunden vår går løs hjemme når han er alene, og har aldri ødelagt noe. Jeg har inntrykk av at han har det bra - han ligger nok mye og slumrer.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 17:52   #222
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Hva med aa fly med en saann liten hund, forresten? Har lest at hunder under 5 kilo kan tas med i kabinen paa flyet. Erfaringer noen?

Vi bor som sagt i utlandet, og drar paa Norgesbesök noen ganger i aaret i tillegg til at vi drar paa andre ferier. Mange bra steder aa ha hunder paa "hotell" mens man er borte, men hvis det er mulig for hunden, er det jo koselig aa ha den med seg av og til, da.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 18:15   #223
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Bur synes jeg liksom höres saa trist ut. Kosested OK, men det finnes jo saa mange andre koselige hundesenger og myke "hus" til aa ha inne, saa jeg ser heller for meg at den faar et slikt.

Tenk på at hunder levde i huler, de syns det er koselig og det er deres trygge sted der de ikke trenger å være like mye på vakt. Å ha et hel leilighet som hule år eierne er bordet kan være tungt for en del hunder. Tenk så mye plass å passe på! I tillegg er det veldig greit i valpeperioen når de kn tygge på ting og endevende både det ene og andre. Å venne hunden til bur er å hjelpe dere som familie og hunden til reiser osv.

Jeg hr htt med hun på fly, vår Havanais veide dog 7 kg (uten å vøre vervektig). Ene gangen fikk han reise i bagasjerommet og den andre gangen med meg for det var ikke mange på flyet og en snill innchecking-mann skrev ned antallet kilo. Begge gikk greit, men man bør selvsagt tenke på at man utsetter andre med ev alvorlige allergier (jeg tenkte ikke på det da).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 20:56   #224
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Tenk på at hunder levde i huler, de syns det er koselig og det er deres trygge sted der de ikke trenger å være like mye på vakt. Å ha et hel leilighet som hule år eierne er bordet kan være tungt for en del hunder. Tenk så mye plass å passe på! I tillegg er det veldig greit i valpeperioen når de kn tygge på ting og endevende både det ene og andre. Å venne hunden til bur er å hjelpe dere som familie og hunden til reiser osv.

Jeg hr htt med hun på fly, vår Havanais veide dog 7 kg (uten å vøre vervektig). Ene gangen fikk han reise i bagasjerommet og den andre gangen med meg for det var ikke mange på flyet og en snill innchecking-mann skrev ned antallet kilo. Begge gikk greit, men man bør selvsagt tenke på at man utsetter andre med ev alvorlige allergier (jeg tenkte ikke på det da).

Tar poenget med bur ift. trygt sted og tilvenning til reiser. Naar det gjelder fly, har jeg ikke tenkt paa det med andres allergier, nei. Rart at de tillater hunder i kabinen, egentlig, gitt dette. Men det er jo hunder paa busser og tog ogsaa, da. Og Havanesere skal jo vaere allergi-vennlige.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 21:00   #225
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Jeg ser også poenget med bur. Men vår hund hatet bur og etter fire-fem måneder ga vi opp og fikk et nyt liv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 22:12   #226
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.839
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Min elsker heldigvis buret sitt og ligger rolig der (og snorker) hele natten.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 22:24   #227
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Min elsker heldigvis buret sitt og ligger rolig der (og snorker) hele natten.

Vår forrige og nåværende også, men uten snorkling.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 22:38   #228
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Det funker så det suser med en kurv her hos oss, heldigvis. Buret tok dessuten altfor stor plass i vårt lille hus, så det var like greit. Hun får ikke gå rundt i hele huset når hun er alene, men hun har ganske stor plass og ser ut til å trives godt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 23:13   #229
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Jeg leste gjennom starten av tråden for første gang siden jeg skrev det i fjor. Det var utrolig rart! Tenk at det gikk som det gikk!

Wilma er 10 måneder nå og verdens herligste hund. Lett å ha med å gjøre, lett å oppdra. Litt pøblete for tiden, er inne i sin andre pubertet. Det kunne ikke vært noen andre enn henne.

Jeg leser at jeg var så redd for støv og skitt. Men det er det jammen ikke noe av.

Det er også rart å lese om hvor redd jentungen min var. Behandlingstrengende hundeangst hadde hun. Nå er hun ikke redd hunder overhodet, tvert imot. Og Wilma og jentungen er bestiser. Det forunder meg egentlig ikke. Jeg visste at det ville bli sånn.

Jeg var ikke forberedt på hvor følelsesmessig knyttet jeg skulle bli til denne hunden. Jeg tenker først og fremst på hundens beste i alle sammenhenger og sliter med å gå fra henne... Vi har investert så mye i henne, og vi er så knyttet til henne. Og hun til oss. Det er babyen min...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 23:16   #230
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Åh, får ikke mindre lyst på hund nå, nei.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 23:19   #231
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Herlige tråden.

Hvordan skal jeg få min mann på glid? Vi er fire andre i familien som alle vil ha en liten hund, mens han sier plent nei.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 23:47   #232
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Tar poenget med bur ift. trygt sted og tilvenning til reiser. Naar det gjelder fly, har jeg ikke tenkt paa det med andres allergier, nei. Rart at de tillater hunder i kabinen, egentlig, gitt dette. Men det er jo hunder paa busser og tog ogsaa, da. Og Havanesere skal jo vaere allergi-vennlige.

Jeg mener å ha lest at man må gi beskjed til flyselskapet om man er allergisk for da tillater de ingen dyr i kabinen på den flyvningen.

Fant hos Norwegian.
Passasjerer som er allergisk mot dyr kan forsikre seg om at det ikke vil være noen dyr om bord på deres flyvning. Dersom det allerede er booket dyr om bord på flyvningen, vil man ikke få opp alternativet til å registrere seg som allergiker.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 06:35   #233
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg mener å ha lest at man må gi beskjed til flyselskapet om man er allergisk for da tillater de ingen dyr i kabinen på den flyvningen.

Fant hos Norwegian.
Passasjerer som er allergisk mot dyr kan forsikre seg om at det ikke vil være noen dyr om bord på deres flyvning. Dersom det allerede er booket dyr om bord på flyvningen, vil man ikke få opp alternativet til å registrere seg som allergiker.

Det er en annen trådbher inne om det og det er langt i fra alle allergikere som er klar over at det er lov å ha dyr inne i flyet og dermed melder de ikke heller ifra.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 09:59   #234
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg mener å ha lest at man må gi beskjed til flyselskapet om man er allergisk for da tillater de ingen dyr i kabinen på den flyvningen.

Fant hos Norwegian.
Passasjerer som er allergisk mot dyr kan forsikre seg om at det ikke vil være noen dyr om bord på deres flyvning. Dersom det allerede er booket dyr om bord på flyvningen, vil man ikke få opp alternativet til å registrere seg som allergiker.

Takk. Det höres jo greit ut.

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det er en annen trådbher inne om det og det er langt i fra alle allergikere som er klar over at det er lov å ha dyr inne i flyet og dermed melder de ikke heller ifra.

Takk, men da mener jeg strengt tatt at dette er deres problem. Man maa jo sette seg inn i regler hvis man har et (allergi)problem ift. en reise. Akkurat som jeg evt. vil sette meg inn i regler naar jeg flyr med et dyr. Det blir jo det samme som dette med aa reservere plass eller ikke paa flyet; Önsker man noe spesielt (bestemte seter, sitte sammen etc.), betaler man for reservering av plasser og hvis ikke, tar man det man faar. Kanskje strengt, men det maa jo vaere saann - ellers blir det bare rot (eller man maa forby at noen flyr med dyr generelt sett)

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 10:04   #235
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Og apropos bur: Det jeg har noe imot ift. bur, er aa sperre hunden inne. At den har en plass som er trygg, en slags hule, har jeg ingenting imot. Som dette, f.eks.:


Og paa fly og i bil kan vel smaa hunder vaere i saanne "vesker":


og disse er jo ingenting aa sove i hjemme mener jeg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 12:30   #236
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Med "sperre inne" som jeg skrev over ift. bur, mener jeg at dören lukkes, men den er kanskje aapen? Om de sover i et bur med et teppe e.l. i bunnen eller i et saant kosehus som jeg viste bilde av, blir jo omtrent det samme hvis dören er aapen. Stenger dere? Hvorfor?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 13:14   #237
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.839
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Vi stenger i bilen og hvis hun er på et nytt sted om natten - ellers ikke. Og buret vårt likner veldig på det kosehuset du viser over, ja.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 13:20   #238
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Herlige tråden.

Hvordan skal jeg få min mann på glid? Vi er fire andre i familien som alle vil ha en liten hund, mens han sier plent nei.

Dere låner en veldig søt, røytefri, passe stor og veloppdratt hund.

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Med "sperre inne" som jeg skrev over ift. bur, mener jeg at dören lukkes, men den er kanskje aapen? Om de sover i et bur med et teppe e.l. i bunnen eller i et saant kosehus som jeg viste bilde av, blir jo omtrent det samme hvis dören er aapen. Stenger dere? Hvorfor?

Vi stenger for at hunden ikke trenger å gå rundt på natten. Jeg tror neppe han skulle ha gjort det ellers heller, han liker å være i buret, samme sak når vi er borte. Vi har vært heldige og har ikke hatt valper som har gjort så mye ugang (som å spise på skor, møbler, lister etc etc), men han hadde nok gjort en del ting som vi ikke ville at han skulle gjøre uansett som valp. Mannen min jobber hjemme i perioder og da går han og legger seg i buret ca 9.30 og sover stort sett hele dagen til 15.00. Da med åpen burdør. Men når vi ikke er hjemme så er buret låst (han veier som sagt 2,5 kg og har et bur i størrelse bokser). Han går helt frivillig og uten at vi ber ham om det, inn i det buret når vi går på morgenen og har helt åpenbart ikke noe negativ følelse for det. Ofte er det noen hjemme så han er meget sjelden i låst bur fra 8-16.30 (vi har en tidligere au pair som bor i hybel hos oss og hun studerer og er mye hjemme på dagtid).

Det er vårt valg, men uansett så tror jeg det er veldig lurt å la valpen bli vant ved bur så at den oppfatter det som noe positivt. Vi har nettingbur både inne og til bilen og syns det er bedre enn plastbur som vi hadde til vår tidligere hund. For øvrig står bilburet til tider inne og da kan det skje at han går og legger seg i det i stedet for det stor på kvelden, vel vitende om at det også blir låst. Når han skjønner at vi gjør oss klare for kvelden så går han inn i buret.

Jeg er usikker på om min hund hadde likt en slik "igloo" ettersom den ikke ser noe als ut. Hunden liker å se ut og være med på dagtid er vår erfaring så vi har vanlige myke senger til ham da.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 13:26   #239
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.839
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Forresten må jeg dele en hundehistorie med dere. Vi vil ikke at Pøbelhunden skal varsle så veldig, og det gjør hun ikke heller. Men i går kveld satte hun i å bjeffe noe voldsomt, og jeg sa strengt HYSJ! til henne - helt til jeg så at naboens katt var på vei opp trappen til stuen. Heldigvis ble katten redd av bjeffingen og løp ut. Så hun funker som vakthund, altså. Selv om hun får ufortjent kjeft når ubedte gjester sniker seg inn på våre enemerker.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 13:58   #240
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Mannen min jobber hjemme i perioder og da går han og legger seg i buret ca 9.30 og sover stort sett hele dagen til 15.00.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no