Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-13, 11:13   #121
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Hun viser frem seg selv og forteller om sitt liv. Hennes mage er borte etter fire dager, hun har mulighet til å ta et bilde uten stor bleie (for en merkelig ting å kommentere).

Vi er alle forskjellige og har ulike erfaringer fra svangerskap, fødsel og barsel. Det er veldig mange historier jeg ikke kjenner meg igjen i i det hele tatt. Særlig etter første svangerskap var jeg høy på hormoner i mange måneder. Jeg var uovervinnelig og fikset alt. Jeg synes egentlig at det bør være plass til de historiene også. Det er ikke alle som sitter med en deigmage i sofaen sliter med ammingen. Vi kan da være rause nok til å la fotballfruen boble over i denne sammenhengen (også).

Når det er sagt så synes jeg hele bloggverden er trist slik den fremstår, men det er en annen diskusjon. Siden verden tydligvis vil ha rosabloggere synes jeg det er plass til en barselfotballfrue også. Jeg for min del ser at min jobb er å være med å utvikle mottagerapparatet hos egne barn.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 11:16   #122
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.854
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Deilig å være så slank igjen men det er ikke noe superfantastisk.
Hun er i god form og trener svært mye tror jeg. Da tror jeg det er enkelt å få tilbake formen.

Jeg trente også 3 ganger i uka før jeg ble gravid. Var sterk i kroppen og hadde superflat mage.
Hadde også svært liten mage med førstemann. Brukte nesten ikke gravidklær med han for magen ble aldri så stor. Jeg brukte vanlige klær og en strikk fra buksehullet til knappen. Det funket. Men så la jeg kun på meg ved magen og bakfra hadde jeg fortsatt midje.
Mange på jobben trodde ikke noe på meg da jeg gikk gravid og måtte dra opp genser for å vise at det var kul.

Magen min var også rimelig flat innen en uke var gått etter fødsel. Men så veide jeg også 54,5 kg da jeg ble gravid så jeg gikk kjapt tilbake i form.
Veldig deilig.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:04   #123
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg klarer ikke å la være på all tiden hun bruker på å jage etter perfeksjonisme i utseende, klær og interiør (ikke estetikk, men perfeksjonisme), som hun heller kunne brukt på å, ja, leve. Og jeg bekymrer meg ikke så veldig for hvordan denne dama har det inni seg, det har hun sikkert familie og venner som tar seg av. Men jeg håper ikke mine jenter vokser opp, ser hennes konstruerte glimt av en slags hverdag og ønsker seg det livet. Jeg håper inderlig de bruker sine ressurser på å fylle tiden sin med noe annet en en streben mot dette virkelighetsfjerne, perfekte dukkehuslivet.

Og hvis de noensinne får et slikt publikum som denne dama, så håper jeg de har noe å melde som ikke bare handler om dem selv og hvordan de tar seg ut.


Hvorfor i all verden kan ikke man ha gleden av å bruke tid på utseende, klær og interiør? Fordi du mener det ikke er leveverdig å bruke tiden sin på den måten.

Hva er det som er verdt å bruke tiden sin på for å leve ett fullverdig liv?

Jeg synes forresten fotballfrue sender utifra det jeg har sett sunnere fokus enn "unge mødre", man får forskjellig input overalt på godt og vondt.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:06   #124
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Jeg tror vi er ganske mange som har vært ekstatiske etter fødsel.

Det å utstråle lykke og å formidle at man er ekstatisk er absolutt lov og også fint, men det handler litt om totalen. Hvis absolutt alt man foretar seg bare er bra og man er like ekstatisk overfor det meste uten å balansere litt i det man skriver så kan det bli ganske voldsomt.

Om man for eksempel i en venninnegjeng begynner å snakke om fødsler tror jeg de fleste vil moderere seg litt, balansere litt og tilpasse sin ekstatiske fødselshistorie i forhold til publikumet.

Man kan blogge om ekstatiske opplevelser og samtidig balansere og reflektere.

Det samme kan på motsatt siden sies om skrekkhistorier. Blogginnlegg om fødsler fra helvete som leses av unge gravide kan være den rene tortur om den er skrevet uten særlig refleksjon. Et innlegg om en fæl fødsel kan skrives på en måte som skremmer, men den kan også skrives på en måte som ikke skremmer like mye.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:16   #125
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Syns ikke damen virker usunn i hodet - virker heller som om Barbie & Ken her har velutviklet nese for god business og smir mens jernet er varmt. Tipper sponsorkronene ruller inn. Utseende selger - sånn har det vært - og kommer til å forbli.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:17   #126
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Jeg gir egentlig beng i hva andre finner på av den slags, men jeg synes fokuset hennes er helt på trynet - det sender veldig mange usunne og lite naturlige signaler, gjerne til den gruppen som ikke vet bedre (les: ikke har vært gravid før, ungjenter osv.) og det blir så feil.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:20   #127
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Jeg synes det er litt morsomt at hun startet som wag, men etter hvert ble såpass kjent selv at "alle" vet hvem hun er, mens "ingen" husker mannen hennes.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:21   #128
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Og rent marketingmessig, ettersom hun faktisk lever av dette, så forstår jeg at hun smeller til nå. Merkevaren hennes er så klart aldri mer verdt enn på barsel, en snau time etter fødsel. Uansett hvor gjerne man ville vært i sin egen boble, helt alene, så forstår jeg at hun benytter denne muligheten til å tjene mer. En undertøys-selfie øker sikkert også verdien, men som jeg sa tidligere er for meg den typen bilde triste greier. Er sikkert håpløs gammeldags, men det finnes jo flust av kær hun kunne fått frem en flott figur på. :knirk:

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:22   #129
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Kva betyr "WAG"?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:23   #130
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.909
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Kva betyr "WAG"?

Wives and girlfriends. Til kjente fotballspillere.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:24   #131
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Kva betyr "WAG"?

Wifes and girlfriends. Tror det startet under VM (?) for noen år siden med Victoria Beckham og andre koner/kjærester av fotballstjerner. (Egentlig burde det vel vært wifes OR girlfriends, WOG.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:24   #132
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.739
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Jeg ser mannen hennes vesentlig oftere enn henne, men det er jo fordi jeg er mer fotball enn blogginteressert.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:26   #133
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Wag ja..:

A selection of overpublicised, vacuous anorexics found lurking at football matches, easily distinguised by their orange skin tone and high body plastic index, ostensibly present for the purpose of pleasuring the England football team, but in reality with the intention of being photographed obtaining fashion advice from chief WAG Mrs. Beckham in the hope that this will lead to a future appearance on "celebrity love island".

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:27   #134
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Nettopp. Eg har banna over å måtte fikse rom for wives and girlfriends på venues tidligare, visste ikkje at dei hadde ein eiga forkorting.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:28   #135
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Wifes and girlfriends. Tror det startet under VM (?) for noen år siden med Victoria Beckham og andre koner/kjærester av fotballstjerner. (Egentlig burde det vel vært wifes OR girlfriends, WOG.)

Nei, burde det det? Det er jo en samlet gruppe som består av koner og kjærester.

Om man skulle si det på norsk

Konene og kjærestene til fotballaget gikk på kafé i dag.
Konene eller kjærestene til fotballaget gikk på kafé i dag.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:31   #136
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Hvis man snakker om gruppe så blir det "og", men som enkeltindivid "eller". Men begrepet brukes vel mest om selve gruppen så sånn sett blir "og" korrekt. Samt at noen av disse toppspillerne sikkert har begge deler.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 12:43   #137
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Jeg irriterer meg grenseløst over at det er dønn umulig å diskutere kropp uten å fremstille det å være slank, eller Gud forby - tynn - uten å snakke om hvor usunt det er, eller hvor
lite pent det er. Elle hvor dårlig forbilde man er, og hvordan fokus på kropp gir alle som ikke er slanke/tynne komplekser og det som verre er. Det ender opp som hver enda gang, som en hyllest til kropper som er naturlige as inn har tydelige spor etter barnefødsler i form av strekkmerker og/eller valker. Når det hver eneste gang er folk som kan fortelle at de også har født men ikke er verken har det ene eller det andre. Men da er de det unormale, det som gjør at de som la på seg føler seg mindre vakre.

Neida, det er ikke noe mål å gå gjennom hele livet med en kropp man må jobbe seg i hel for å ha, vi er forskjellige fra naturens side. Jeg var en av de som alltid folk beskjed om at jeg var for tynn og måtte spise mer, helt til p-piller køddet alt til, så jeg vet godt hve ekstremt slitsomt det er å alltid få pes for noe som var helt naturlig for meg.

Ok, det er ikke kult med det vanvittige kroppsfokuset,
og jeg er selv livredd for å få barn med spiseforstyrrelser. Og samtidig synes jeg det er skremmende at flere og flere blir overvektige, og at vi er i ferd med å skyve normalen dit der det at man har noen kilo for mye er normalt og sunnere enn å være slanke. BMIen i samfunnet øker. Det er ikke sunt.

Vi har en kjempejobb å gjøre mht å få ned snittvekten i befolkningen. Foreldregenerasjonen vår så langt på vei ut som den engelske prinsessen, i alle fall om jeg blar i fotoalbum fra da jeg var ung og ser min mor og hennes venninner.

Det er forskjell på å være slank og på å være sykelig opptatt av kosthold. Man kan være overvektig og sykelig opptatt av kropp også.

Problemet, slik jeg ser det, er at vi spiser for mye og beveger oss for lite. En utvikling av mer og billigere mat, mer bruk av bil og flere med stillestående arbeid og bruk av tv og data for unger.

Altså, jeg trives med kroppen min. Jeg er sprek og har muskler. Men jeg kunne her klart vært slankere i form av lavere fettprosent. Jeg spiser for mye og beveger meg for lite, jeg også. Og det har tatt mange år for meg å løsrive selvbildet fra vekten og innse at jeg er fin selv med ekstra kilo. Det handler jo ikke om fin, det handler om sunnhet. Man kan ikke slanke seg sunn, men man kan spise og trene seg sunn.

Vi gjør våre barn en bjørnetjeneste om vi ikke klarer å formidle at man kan være vakre uavhengig av fasong, men helsemessig så bør man være slank as in ha en akseptabel fettprosent.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 13:02   #138
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.739
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Jeg synes du skyter i blinde her, Milfrid og synes overhode ikke diskusjonen dreier seg om faktorene du peker på her. Jeg er helt enig i at det skal være rom for å være forskjellige og at overvekt er et økt problem. Det er dog ikke målgruppen til fotballfrue som sliter mest med de problemstillingene, meg bekjent.

Jeg er helt enig i at det ikke er greit å snakke ned andres kropp uavhengig av fasong, men jeg synes det er drøyt å legitimere undertøysbilder av en barselkvinne med at befolkningen generelt blir for overvektige. For meg hører ikke de to problemstillingene sammen i det hele tatt.

Jeg har en tenåringsdatter som hver dag blir utsatt for inntrykk som tilsier at det eneste velykkede i verden er å ligge lengst mulig ned på BMI-skalaen. Det synes jeg er bekymringsverdig og det reelle problemet.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 13:06   #139
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Ja til refleksjon. Ja til selvironi. Ja til bevissthet om sin egen påvirkelseskraft. Ja til balanse mellom lykkelige stunder og også det som ikke er eplekake. Nei til fasade. Sånn kort oppsummert fra mobilos.Leste på FB at #kvinner er kvinner verst. Vissvass. Det skal være plass til alle, og det er smart å stille spørsmålstegn når alarmklokkene ringer, buisness eller ikke buisness.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 13:06   #140
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.909
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har en tenåringsdatter som hver dag blir utsatt for inntrykk som tilsier at det eneste velykkede i verden er å ligge lengst mulig ned på BMI-skalaen. Det synes jeg er bekymringsverdig og det reelle problemet.

Jeg synes det er rart at man kan få det inntrykket, for jeg synes snarere lav BMI knyttes til sykelighet. Jeg synes det er heller sjelden tynne kropper hylles i noen som helt grad. Helst skal man ha figur og rumpe nok til twerking, og alle har vel hørt at det er bikkjer, og ikke menn, som liker bein?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no