Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ekstrautstyr til Kenwood

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-12, 10:30   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ekstrautstyr til Kenwood

Jeg har fått ny Ken. Det betyr at jeg kan kjøpe ekstrautstyr - uttaket til duppedittene virket ikke på den gamle. Så hva trenger jeg? Det fulgte med blender, visp, deigkrok, og K-visp med og uten silikon.

Jeg har tenkt å kjøpe kjøttkvern. Hva mer kan være greit å ha? Virker potetskrelleren? Jeg er fristet.

Hva har du? Og hva er det du faktisk bruker, og hva blir stående i skapet?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 10:43   #2
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ekstrautstyr til Kenwood

Eg har kvern, eller kva det no blir kalla - "mill" på engelsk. Dette har eg brukt ein del. Maler mandler (dei blir vel nesten teknisk sett knust da, til mjøl), hakkar krydderurter, frø, korn og diverse anna. Det kom med tre sånne glaskrukker, og der er lokk til, slik at ein kan sette innholdet i kjøleskapet om ein vil. Eg har hatt bruk for dette, men det er neppe livsnødvendig. Det går jo an å kjøpe malte madler ferdig f.eks :P

Eg er glad i indisk mat, og lagar av og til eigne krydderblandingar ut frå heile frø. Da er dette fint å ha.



(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)
)
)
)

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 10:46   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekstrautstyr til Kenwood

Den skal jeg se på. Jeg bruker den hakkebolledingsen til stavmikseren til mandler, men det blir jo ganske grovt hakket, jeg vil slett ikke kalle det mel. Skal sjekkes ut!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 10:50   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstrautstyr til Kenwood

Nå har jeg både ismaskin og kaffekvern (som jeg bruker til frø, drikker ikke kaffe), ellers hadde jeg kjøpt det. Kjøttkvern har jeg litt lyst på, men da kun til å lage softis av frossen frukt med, for vi spiser jo ikke kjøtt her i huset. Men siden jeg kan bruke blenderen til det (har jo Blendtec ) så trenger jeg jo ikke sløse bort penger på akkurat det.
Men ismaskin og kvern ville jeg kjøpt, som sagt. Har hørt mye bra om ismaskinen til Kenwood.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 11:03   #5
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ekstrautstyr til Kenwood

Eg har elles vurdert å kjøpe eit eller anna pasta-greier til Kenwooden for å prøve å lage glutenfri pasta til jenta, men det har blitt med tanken. Syns det verkar litt dillete å lage pasta sjøl...

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 11:05   #6
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ekstrautstyr til Kenwood

Jeg lurer også på dette. Ismaskinen/bollen er jeg sikker på at jeg vil kjøpe, og så lurer jeg litt på kjøttkvernen. I tillegg frister pastamaskinen. Er det noen som har prøvd den? Food prosessorer synes jeg ser litt liten ut, og jeg innbilder meg at den er litt for liten.

Ikke mye hjelp i meg, i grunnen.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 11:09   #7
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ekstrautstyr til Kenwood

Jeg har juicepressa og det settet som består av kvern og 4 glassboller med lokk.
Kjøttkvern var med når jeg kjøpte den.

Juicepressa brukes i perioder mye og de andre av og til.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 11:27   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstrautstyr til Kenwood

Jeg trodde det var kjøttkvern med i min (den kostet flesk, har den der titanium-utgaven), men det var visst en blender med, den står uåpnet i kjelleren.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 11:55   #9
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Ekstrautstyr til Kenwood

Pastamaskinen er super.
Kjøttkvernen kunne jeg heller ikke klart meg uten. Jeg kjøpte meg til og med pølsehorn til den for en stund siden og har store planer om å lage elgpølse til høsten.

Jeg ønsker meg bærpressen, den ser smart ut.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 12:19   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekstrautstyr til Kenwood

Takk for svar. Jeg er usikker på pastamaskinen. Jeg tror ikke jeg gidder å lage min egen spaghetti liksom, men til lasagne og sånne puter med fyll i er den vel genial? Og ismaskin, ja. Dette blir dyrt. Jeg har også Titanium, men jeg syns ikke den var så dyr. Mindre enn en Kitchen aid, hvertfall. Jeg kjøpte på Siba.

Følger det ikke pølsehorn med på kjøttkvernen?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no