Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Iset og andre matdebattanter - rapport fra bursdagen

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-06, 20:55   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iset og andre matdebattanter - rapport fra bursdagen

Frukten ble nesten ikke rørt, til tross for flott oppsett og godt utvalg.

Varmmat var unødvendig, selv om jeg hadde bedt foreldrene sende ungene sultne hit. De ville bare ha kake.......

Selve festen var imidlertid svært vellykket.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 21:01   #2
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Iset og andre matdebattanter- rapport fra bursdagen

Gratulerer med dagen til storesøster

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11

Sist redigert av Fara : 19-11-06 kl 21:09.
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 21:03   #3
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iset og andre matdebattanter- rapport fra bursdagen

)

Var risbollane gode?

__________________
Gut 02 Jente 05

Sist redigert av Tussa : 20-11-06 kl 13:12.
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 21:09   #4
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Iset og andre matdebattanter- rapport fra bursdagen

Gratulerer med dagen til storesøster!

Vi skal feire femårsdag til helgen, vi trenger altså ikke satse på fruktfat ser jeg. Selskapet blir lørdag formiddag, så jeg tror vi kommer til å servere pølser eller pizza i tillegg til kaker, det får snuppa bestemme selv.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 21:26   #5
Cathrine
Ser meg litt rundt
 
Cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Innlegg: 70
Cathrine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Iset og andre matdebattanter- rapport fra bursdagen

Grattis med 4-års dagen til storesøster!

Tror vi bor i samme by..

Cathrine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 21:27   #6
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iset og andre matdebattanter- rapport fra bursdagen

Opprinnelig lagt inn av Cathrine, her.

Grattis med 4-års dagen til storesøster!

Tror vi bor i samme by..

Kanskje du t.o.m jobber i eldstejentas barnehage???????

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 21:29   #7
Cathrine
Ser meg litt rundt
 
Cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Innlegg: 70
Cathrine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Iset og andre matdebattanter- rapport fra bursdagen

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Kanskje du t.o.m jobber i eldstejentas barnehage???????

Gjør nok ikke det nei.

Cathrine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 23:23   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iset og andre matdebattanter- rapport fra bursdagen

Oj så kjipt at frukten ikke ble rørt da ... Kjipe unger, er vel vandt med kaker og snop fra fødselen av. Neida.

Godt selskapet var en suksess iallefall.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 07:04   #9
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Iset og andre matdebattanter- rapport fra bursdagen

Gratulerer med dagen på etterskudd.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 09:56   #10
@nne
Ikke fra NM
 
@nne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: arendal
Innlegg: 301
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Sv: Iset og andre matdebattanter- rapport fra bursdagen

Har jeg gaatt glipp av en vorspiel-traad?

__________________
Barn er utrolig flinke til å etterligne. Samme hvor mye du strever med å lære dem folkeskikk, oppfører de seg akkurat som foreldrene sine
@nne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 10:07   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iset og andre matdebattanter - rapport fra bursdagen

Gratulerer med overstått bursdag.
Vi opplevde også det, at det var kaker som var tingen. Pølsene ble stående urørt, selv om det var rett etter barnehagetid.
Men litt senere uti selskapet så ble de sultne, og stilte i pølsekø.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 12:29   #12
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iset og andre matdebattanter - rapport fra bursdagen

Det er vinter, det er kanskje en årsak til at frukten var urørt. Serverte du alt samtidig? Det kan være en grunn til at de ikke ville ha varmmaten?

Uten å være det minste slem, virkelig ikke, men var det skikkelig godt? Salami er ikke min favorittmat, og det kan hende ungene syntes det var litt sterkt? :konstruktiv troubleshooter: Er ungene det minste vant til uvanlig mat hjemmefra, eller brøt dette totalt med deres forventninger til hva som skal være i en bursdag?

Jeg har mer tro på streite og litt almenne pizzaaktige smaker i bursdager, som karbonadedeig med løk, tomat og oregano osv.

Serverte du det med en bitteliten, knapt synbar, men allikevel skeptisk "hvordan går nå dette, da?"-mine eller var du overbevist om at dette gikk hjem? Du er jo teft for salg, etter hva jeg har skjønt, og vet at presentasjon og innsalg er halve jobben.

Jeg vil gjerne gi deg all mulig honnør for å ha prøvd å styre unna pølser & lompe-opplegget, og tenke alternativt og prøvd noe nytt! Du har vært kjempeflink!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 14:23   #13
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iset og andre matdebattanter - rapport fra bursdagen

Vi snudde på flisa i forrige bursdag. VI har alltid servert varmmat først, fordi det skal fylle opp magen etc. Og så kake etterpå. Resultatet har vært lite spising av ordentlig mat fordi de venter så innmari på den deilige kaken de så et snurt av på kjøkkenet. Denne gangen serverte vi derfor kake først. Ungene storkoste seg og spiste med iver. Så lekte de en stund, før jeg serverte pizza til dem som ville ha. Dette var en varm dag formiddag, alle fikk spise ute og sette seg ned akkurat der de ville. De aller fleste ville ha, og noen spiste veldig mye. Resultatet var at vi fikk mye større omsetning på både kaken og den ordentlige maten.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 14:27   #14
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iset og andre matdebattanter - rapport fra bursdagen

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det er vinter, det er kanskje en årsak til at frukten var urørt. Serverte du alt samtidig? Det kan være en grunn til at de ikke ville ha varmmaten?

Uten å være det minste slem, virkelig ikke, men var det skikkelig godt? Salami er ikke min favorittmat, og det kan hende ungene syntes det var litt sterkt? :konstruktiv troubleshooter: Er ungene det minste vant til uvanlig mat hjemmefra, eller brøt dette totalt med deres forventninger til hva som skal være i en bursdag?

Jeg har mer tro på streite og litt almenne pizzaaktige smaker i bursdager, som karbonadedeig med løk, tomat og oregano osv.

Serverte du det med en bitteliten, knapt synbar, men allikevel skeptisk "hvordan går nå dette, da?"-mine eller var du overbevist om at dette gikk hjem? Du er jo teft for salg, etter hva jeg har skjønt, og vet at presentasjon og innsalg er halve jobben.

Jeg vil gjerne gi deg all mulig honnør for å ha prøvd å styre unna pølser & lompe-opplegget, og tenke alternativt og prøvd noe nytt! Du har vært kjempeflink!

Har ikke sett denne før nå,Mim.

Jeg solgte inn maten så godt jeg kunne, og vi serverte varm mat først. Deretter satte vi frem frukten som vi skulle ha til is, litt før kakene og det kom, slik at de kunne begynne.

Jeg tror også pølser hadde slått bedre ann, men jeg skulle nå engang prøve å være kul og gjøre noe annerledes, jeg da.
Og JA, det var godt. Jeg kunne nok hatt mere fyll i, for deigen rundt este veldig, så det ble mye rundstykke med litt lite fyll i enkelte. De voksne som smakte likte det veldig godt. Neste gang jeg lager slike skal jeg imidlertid ha mere fyll, og kanskje noe krydder både inni og i selve deigen.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no