Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barn som reiser alene - spørsmål om far

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-18, 14:26   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Barn som reiser alene - spørsmål om far

Jentene fløy alene til England i dag der de ble hentet av farmor, farfar og tante.
De voksne fikk masse spørsmål av tollerne om faren til jentene. Hvor han bor, når de sist så ham, om han skal treffe jentene og lignende.
Er det vanlig når barn reiser alene utenlands? Eller kan det være andre grunner?
De fikk ingen forklaring på grunnen til spørsmålene.
Jentene har som sikkert mange vet en britisk far de ikke har hatt kontakt med på snart 4 år, og jeg har nylig fått foreldreansvaret alene.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-18, 16:14   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn som reiser alene - spørsmål om far

Av tollerne? Ikke grensevaktene?
Ville gjettet på at de er redde for smugling av noe slag?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-18, 16:55   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn som reiser alene - spørsmål om far

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Av tollerne? Ikke grensevaktene?
Ville gjettet på at de er redde for smugling av noe slag?

Vet ikke sikkert. Customs fikk jeg beskjed om, men det kan jo hende det var grensevaktene.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-18, 17:55   #4
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Barn som reiser alene - spørsmål om far

Mine barn har reist mye alene til og fra Amsterdam til besteforeldre. Det har aldri vært spørsmål om foreldre.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-18, 17:59   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn som reiser alene - spørsmål om far

Vi har aldri opplevd dette før(arvingen har reist alene med meg, med faren eller mormoren flere ganger), men da vi var på Schipol sist og skulle gjennom passkontroll (faren gikk på den med automatisk passscanning, jeg fulgte henne i den manuelle), spurte de henne om jeg var moren hennes (stod bak henne i køen), samt hvor faren var....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-18, 18:13   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som reiser alene - spørsmål om far

Ungene mine har reist på egenhånd til utlandet flere ganger. Da tror jeg ikke de har blitt spurt om noe. De har gitt beskjed om st de skal hentes av bestefar, og han har måttet legitimere seg, men ingen spørsmål slik jeg har skjønt det. Vi har oppgitt i skjemaet at det er han som skal hente også. Men jeg husker ikke om skjemaet inneholder informasjon om både mor og far (begge trenger i hvert fall ikke følge til flyplassen).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-18, 18:21   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som reiser alene - spørsmål om far

Britiske grensevakter er veldig oppmerksomme på menneskesmugling, noe som sikkert kan gi slike utslag. Det har til tider vært vanskelig å fly til London med min adopterte slektning, fordi hen ikke ser ut som foreldrene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-18, 19:02   #8
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barn som reiser alene - spørsmål om far

Mine jenter ble stoppet først av utreisepoliti i Norge, og så av innreisemyndigheter i London nå sist de reiste alene. En eneste årsak: De ser ikke ut som norsk blond ungdom som skal besøke slektninger i utlandet, men mer som typiske offere for menneskehandel av etnisitet.

Vi har også opplevd å bli bedt om bevis på at de er våre barn ved innreise UK, flere ganger.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-18, 19:16   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn som reiser alene - spørsmål om far

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Britiske grensevakter er veldig oppmerksomme på menneskesmugling, noe som sikkert kan gi slike utslag. Det har til tider vært vanskelig å fly til London med min adopterte slektning, fordi hen ikke ser ut som foreldrene.

Ah, ja det høres ut som en sannsynlig årsak.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-18, 19:19   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn som reiser alene - spørsmål om far

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Mine jenter ble stoppet først av utreisepoliti i Norge, og så av innreisemyndigheter i London nå sist de reiste alene. En eneste årsak: De ser ikke ut som norsk blond ungdom som skal besøke slektninger i utlandet, men mer som typiske offere for menneskehandel av etnisitet.

Vi har også opplevd å bli bedt om bevis på at de er våre barn ved innreise UK, flere ganger.

Mine to ser nok kanskje litt utenlandske ut med sine brune øyne og littegranne mørkere hudfarge.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-18, 21:16   #11
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barn som reiser alene - spørsmål om far

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Mine jenter ble stoppet først av utreisepoliti i Norge, og så av innreisemyndigheter i London nå sist de reiste alene. En eneste årsak: De ser ikke ut som norsk blond ungdom som skal besøke slektninger i utlandet, men mer som typiske offere for menneskehandel av etnisitet.

Vi har også opplevd å bli bedt om bevis på at de er våre barn ved innreise UK, flere ganger.

Dette er også min erfaring da jeg tok med ungene til London i mai.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-18, 22:06   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som reiser alene - spørsmål om far

Jeg har fått sånne spørsmål en gang, og det var da jeg, jr og eks dro til London for noen år siden.. Jeg har foreldreansvaret alene og måtte bevise det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-18, 22:07   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som reiser alene - spørsmål om far

Ja, min er til orientering snytt ut av nesa på meg. Blond og brunøyd. Ser nordisk ut.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-18, 22:27   #14
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn som reiser alene - spørsmål om far

Mitt barn som ligner meg og reiste med meg fikk kontrollspørsmål i USA i sikkerhetskontrollen ved utreise. Tror mange grensestasjoner er mer obs på sånt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-18, 22:52   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som reiser alene - spørsmål om far

Ja, jeg tror ikke det har så mye med etnisitet og slikt å gjøre i alle fall. Jeg tror de sjekker de fleste. Vi ble sjekket fordi de mistenkte at eksen ikke var barnets far, noe som stemte.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-18, 16:37   #16
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn som reiser alene - spørsmål om far

Mine barn er blitt stilt spørsmål både inn i England, inn i Norge fra England og inn i USA. Problemet er nå du snakker engelsk til en 5åring som ikke forstår engelsk. Og mine er så nordiske du får det og vi kan ikke lyge de fra oss om vi prøver engang. I tillegg til like navn på alle.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-18, 18:25   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn som reiser alene - spørsmål om far

Har aldri fått noen spørsmål når jeg har reist alene med de, og det har jeg gjort mange ganger. Men det er kanskje mer mistenkelig med små barn som reiser alene. Godt de passer på altså, jeg ble bare veldig nysgjerrig på hva årsaken kunne være.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-18, 18:42   #18
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn som reiser alene - spørsmål om far

Hos oss har det alltid vært veldig diskre. Som en samtale med barna.. "Skal du på ferie nå?, hvem er det du reiser med da?" "Hva heter bamsen din, har han pass?" Det er nok ikke alle som tenker over hva de sjekker i en sånn samtale med barna i grensekontrollen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-18, 02:26   #19
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.959
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barn som reiser alene - spørsmål om far

Vi reiste til England på gruppereise for tre uker siden. Totalt 45 stk i reisefølget, alle var i familie med noen. Mange, også barn på 11-14 år enkeltvis. ble stilt spørsmål av typen «Hvorfor er du i England? Hvem er din mor?»og lignende, og vi var mange som hadde en oppfattelse etterpå av engelsk grensepoliti som strengere enn i EU øvrig.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-18, 10:17   #20
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn som reiser alene - spørsmål om far

De er veldig nøye i Storbritannia. Vi har f.eks. blitt spurt ut om hvorfor barna har et annet etternavn enn faren.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no