Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Test av vinterdresser

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-10, 12:48   #21
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Absolutt. Men Reima ha endret på dressene sine i år...

Forøvrig var TTH med i en test for en del år siden, men ikke i senere år. Mener de ble best i test da?

Det kan hende, jeg kjøpte Reimatec + i våres, som jeg håper har den gamle, gode kvaliteten.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 13:03   #22
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Finnes det noen nettbutikker hvor man kan myse på TTH-dresser? Vi trenger en hjemme-dress i tillegg til den som skal henge i barnehagen, nemlig.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 13:24   #23
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Finnes det noen nettbutikker hvor man kan myse på TTH-dresser? Vi trenger en hjemme-dress i tillegg til den som skal henge i barnehagen, nemlig.

www.lillemartine.no

Jeg har hatt TTH-dress før og er kjempefornøyd. Har faktisk kjøpt på salg til småguttene mine til neste vinter....

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 15:45   #24
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Har aldri tromlet yttertøy før, ei heller hatt det i varmeskap. Så for oss er det ikke noen faktor vi tenker på.

(Nå tromler jeg kun sengetøy, håndklær og noe undertøy da.)


Barnehagen har de i tørkeskap. Og selv har jeg tromlet for å forbedre vanntettheten! Eller når gutten har lekt i det han kaller "blautasjit" og dressen må være klar til neste dag.

Jeg kjøpte forøvrig Reflex sin nye dress idag. 10 000 mm vannsøyle på rumpe og ben.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:49   #25
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Barnehagen har de i tørkeskap. Og selv har jeg tromlet for å forbedre vanntettheten! Eller når gutten har lekt i det han kaller "blautasjit" og dressen må være klar til neste dag.

Jeg kjøpte forøvrig Reflex sin nye dress idag. 10 000 mm vannsøyle på rumpe og ben.

Barnhagen har ikke slikt hos oss. Dessverre på mange måter.
Og iforhold til tromling og vanntetthet så har du helt rett altså, jeg gjør det liksom bare ikke.

Refelx sin dress ja, blir spennende å høre hva du syns om den.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 19:06   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Test av vinterdresser

HAr ikke sett på linken. Nå har jeg hatt unger i så mange år at jeg kan gjøre meg opp en egen mening. Vi liker Reimatec Plus. Mye bedre enn Reimatec.

Nin, hva er skalleklær?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 20:53   #27
Teoretica
Aktiv
 
Teoretica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 225
Teoretica er litt kul
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Jeg har sverget til Name It-vinterdressene tre år på rad, og har vært veldig fornøyd.
Poden er fem år.

Teoretica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 20:58   #28
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

HAr ikke sett på linken. Nå har jeg hatt unger i så mange år at jeg kan gjøre meg opp en egen mening. Vi liker Reimatec Plus. Mye bedre enn Reimatec.

Nin, hva er skalleklær?

Kanskje det er softshell klær hun mener?

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 21:57   #29
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Hun mener skallklær, trelags yttertøy som er vanntett, vindtett og pustende. Disse klærne er uforet.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 22:08   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Skallklær, ja, det vet jeg hva er. Jeg ante ikke at skalleklær var det samme. :domm:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 22:13   #31
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Test av vinterdresser

For min del priser blant annet Reima seg helt ut. Det er bare ikke aktuelt å kjøpe det til full pris, jeg har ingen tro på at det er så mye bedre enn mye annet som prisen skulle tilsi. Jeg bryr meg lite om hva dressen heter, bare den holder barnet varmt og tørt. Vi har en arvet Reima og til barnehagen tipper jeg det blir Reflex eller NameIt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 22:42   #32
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Har hatt Reima til begge to, bra når de er små, men har blitt altfor fort utslitt når ungene ble litt større.

NameIt har vi god erfaring med, hadde et år en NameIt og en Reima til vesla, det endte opp med at vi stort sett brukte NameItdressen, den var minst like myk og vanntett som den Reima. Men, jeg vet de endret stoffet på dressene året etter, men da ble de muligens mer slitesterke også.

Ellers er Ticket en favoritt her, mye pga passform også.

Jeg kjøper det jeg får tak i, ikke nødvendigvis av samme merke. Vesla har nå hel Reflex-høstdress+todelt Reima. Vinterdress blir Ticket, pluss Skogstadbukse til en jakke. Guttungen har HH todelt høstsett, har Skogstad todelt vintersett..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 23:05   #33
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Skallklær, ja, det vet jeg hva er. Jeg ante ikke at skalleklær var det samme. :domm:

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 23:38   #34
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Ja jeg er spent på Reflex jeg også. Så langt virker den veldig lett og ledig i passformen. Designen er så som så. Den ser slitesterk ut, og den kan snurpes sammen i bena rundt skoen. Ikke i armene, det savner jeg, men så skal det vel være votter utenpå der da. Jeg vet ikke om jeg liker at den går inn i livet med strikk.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 23:49   #35
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Jeg likte den Didriksondressen av utseende, og lurer på om noen vet hvor de har de til salgs i Norge? Har jeg drømt om jeg tror at de har det på XXL på Alnabru?


Sist redigert av Left : 30-09-10 kl 00:26.
  Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 23:49   #36
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Jeg kjøpte ikveld en dress på Coop av merket Leketøy til 299. Så får vi se hvordan den funker når det blir litt kaldere, har noen parkdresser jeg bruker nå. Ikke spesielt stilig design, blå og rød, men virker godt polstret med gummi, den er så billig og virket såpass bra at den uansett kan brukes som ekstradress, liker å ha en hjemme og en i barnehagen. Eldstemann på 8 år har ønsket seg samme dress som i fjor fra HH.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 23:55   #37
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Vi trenger en (vinter)dress nummer to, typisk til å ha hjemme, evt. til barnehagen når den andre er på vask. Er Name It greit til slik bruk? Jeg har vurdert Reflex, men har ikke kommet lenger enn til tanken foreløpig.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:07   #38
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg likte den Didriksondressen av utseende, og lurer på om noen vet hvor de har de til salgs i Norge? Har jeg drømt om jeg tror at de har det på XXL på Alnabru?

De har ihvertfall på XXL på NAF-huset så ikke usannsynlig nei.

Jeg kjøpte Didrikssons til alle mine tre på impuls for en måned siden fordi jeg kom over en god deal i Sverige. Så nå gjestår det å se om vi blir like fornøyde som testen skulle tilsi.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:25   #39
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

De har ihvertfall på XXL på NAF-huset så ikke usannsynlig nei.

Jeg kjøpte Didrikssons til alle mine tre på impuls for en måned siden fordi jeg kom over en god deal i Sverige. Så nå gjestår det å se om vi blir like fornøyde som testen skulle tilsi.

Bare se opp for om det er testvinneren eller fjorårets modell! På sportmann og div andre plasser er det ikke vinneren som selges, men en annen type.
Har selv holdt av en Didrikssons i Strømstad som jeg skal se på til lørdag, de sliter med å få nok dresser fra leverandøren sa damen i butikken.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 19:45   #40
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Bare se opp for om det er testvinneren eller fjorårets modell! På sportmann og div andre plasser er det ikke vinneren som selges, men en annen type.
Har selv holdt av en Didrikssons i Strømstad som jeg skal se på til lørdag, de sliter med å få nok dresser fra leverandøren sa damen i butikken.

Det er ikke samme modell som vant testen jeg har kjøpt, men jeg leste et sted at det hovedsaklig er design som skiller de to typene.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no