Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

"Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-09, 21:31   #41
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Uansett blir det teit når man heter Nilsen til etternavn

Med vennlig hilsen

xxxxxx Nilsen

(eksempel hentet fra eget liv, prøver ikke å henge ut noe etternavn her )

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 21:42   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Denne tråden har gjort at jeg nå lider store kvaler hver gang jeg skriver under mailer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 00:16   #43
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Tviler på at noen av mine kontakter på jobb tolker mvh som .

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 09:18   #44
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.936
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Fordi er den virkelig vennlig, må du ta deg tid til å skrive disse vakre ordene i sin fulle bredde og lengde.

Dette signerer jeg i sin helhet.

Jeg får mange e-poster fra studenter, alle slutter med mvh. Langt fra alle er hyggelige, og i mange tilfeller kan mvh uten videre tolkes som .

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 09:50   #45
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Jeg skriver BR.

:internæssjonal:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 22:06   #46
Trixie7
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 7
Trixie7 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Med vennlig hilsen. Helt klart Og Mvh...

Trixie7 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 22:18   #47
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Med hilsen og med vennlig hilsen er lov begge deler. Det kommer an på hva som passer seg. Bruken av ordet "vennlig" vil jo i en del sammenhenger være en smule upassende og kanskje også fungere som .

Til Per Person
Din søknad om "et eller livsviktig" avslås.

Med VENNLIG hilsen
Dutta Bert

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 08:49   #48
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Med hilsen og med vennlig hilsen er lov begge deler. Det kommer an på hva som passer seg. Bruken av ordet "vennlig" vil jo i en del sammenhenger være en smule upassende og kanskje også fungere som .

Til Per Person
Din søknad om "et eller livsviktig" avslås.

Med VENNLIG hilsen
Dutta Bert

Ikke sant?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 08:50   #49
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Jeg sendte mail til språkrådet om dette, så jeg har svaret.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 09:24   #50
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.936
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Sitroooooooooooon! : oppgitt: Kom med det, da.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 10:26   #51
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Denne tråden har gjort at jeg nå lider store kvaler hver gang jeg skriver under mailer.

Det tryggeste er kanskje xxxxxo eller koz&klemz.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 10:34   #52
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Det er avgjørende hvem man skriver til og hvorfor når man skal velge mellom
Hilsen
Med vennlig hilsen
Mvh

Jeg sender ut tilbud til kunder og kan da godt unne meg et litt påklistret språk med myye velvilje og fine ord jeg ikke bruker til vanlig.

Har også brukt med vennlig hilsen som til kollegaer som jeg har diskutert med. :skyldig: Tror likevel ikke at mottaker skjønner at jeg tenker .

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 10:36   #53
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Sitroooooooooooon! : oppgitt: Kom med det, da.

Here you go:

Det fins ikke noe forbud mot forkortelsen 'mvh', men jeg liker den absolutt ikke, for jeg får inntrykk av at den som skriver dette, ikke setter særlig pris på meg når han ikke engang gidder å skrive de tre ordene 'med vennlig hilsen'. Men jeg vet at denne forkortelsen er veldig mye bruk, og at den neppe er ment å virke støtende, men ikke hvor mange det er som reagerer som meg.

Med vennlig hilsen




Svein Nestor.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 11:37   #54
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det tryggeste er kanskje xxxxxo eller koz&klemz.


Jeg skrev under en mail med smilefjes i dag.

Altså, vi hadde akkurat babla masse på telefon og spøkt og tulla litt, og så kunne jeg jo ikke putte inn MVH som en mulig , sant? Og "Med hilsen" er jo ikke noe hyggelig i det hele tatt.

Hjælpes.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 12:04   #55
Mett
Gjendekjeksfantast
 
Mett sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 145
Blogginnlegg: 1
Mett er populærMett er populærMett er populærMett er populær
Standard

Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Here you go:

Det fins ikke noe forbud mot forkortelsen 'mvh', men jeg liker den absolutt ikke, for jeg får inntrykk av at den som skriver dette, ikke setter særlig pris på meg når han ikke engang gidder å skrive de tre ordene 'med vennlig hilsen'. Men jeg vet at denne forkortelsen er veldig mye bruk, og at den neppe er ment å virke støtende, men ikke hvor mange det er som reagerer som meg.

Med vennlig hilsen
Svein Nestor.

Hvis Svein Nestor bare visste hvor mange av de som sender ham de tre ordene "med vennlig hilsen" som har det som en del av sin lagrede signatur i epostprogrammet, så hadde han antageligvis blitt like forvirret som alfaCharlie er i ferd med å bli

__________________
"Anybody who believes exponential growth can go on forever in a finite world is either a madman or an economist." - Kenneth Boulding
"It's just a ride". - Bill Hicks
Mett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 12:24   #56
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Men hvorfor i all verden skal man lagre forkortelsen mvh i den faste signaturen? Da trenger man jo bare å skrive det en eneste gang. Skjønner det bedre hvis man skriver en kjapp mail og ikke bruker en forhåndslagret signatur.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 12:25   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Men hvorfor i all verden skal man lagre forkortelsen mvh i den faste signaturen? Da trenger man jo bare å skrive det en eneste gang. Skjønner det bedre hvis man skriver en kjapp mail og ikke bruker en forhåndslagret signatur.


Jeg tror Metts poeng (bortsett fra å mobbe meg) er at det er strengt tatt ikke så mange som gidder å skrive "Med vennlig hilsen", men som har det i signaturen, og at derfor de tre bokstavene kanskje er MER ektefølt enn hele ordene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 12:31   #58
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg tror Metts poeng (bortsett fra å mobbe meg) er at det er strengt tatt ikke så mange som gidder å skrive "Med vennlig hilsen", men som har det i signaturen, og at derfor de tre bokstavene kanskje er MER ektefølt enn hele ordene.

Ja, ser det nå Leste litt kjapt første gangen

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 12:38   #59
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Jeg nekter å tro at Peter borte på Det Norske Veritas sitter og gråter fordi jeg skrev mvh. Eller , som en også kan klistre på nederst.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 12:38   #60
Mett
Gjendekjeksfantast
 
Mett sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 145
Blogginnlegg: 1
Mett er populærMett er populærMett er populærMett er populær
Standard

Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg tror Metts poeng (bortsett fra å mobbe meg) er at det er strengt tatt ikke så mange som gidder å skrive "Med vennlig hilsen", men som har det i signaturen, og at derfor de tre bokstavene kanskje er MER ektefølt enn hele ordene.

Du får trøste deg med at jeg kun erter folk jeg liker

__________________
"Anybody who believes exponential growth can go on forever in a finite world is either a madman or an economist." - Kenneth Boulding
"It's just a ride". - Bill Hicks
Mett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no