Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dopapirmysteriet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-20, 17:41   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dopapirmysteriet

Jeg lurer altså på hvorfor i all verden folk går bananas og hamstrer akkurat dopapir?

Her i Norge er jo butikkene tømt for dopapir overalt.

Stesønnen i Danmark sender bilder av tomme dopapirhyller.

Kusinen i California melder om det samme.

Og venninnen i Ohio.

En annen venninne upstate New York.

But why?

Jeg fatter virkelig ikke hvorfor det er akkurat toalettpapir folk tror de må ha så store lagre av.

Det blir mange morsomme SoMe-oppslag om det, da. OG jeg har for første gang brukt dopapir-emojien når jeg har skrevet meldinger.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 17:43   #2
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dopapirmysteriet


(Kilde: youtube.com)


Kanskje? Treningsstudio er jo stengt...

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 17:45   #3
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dopapirmysteriet

Det ultimate nedverdigende er å sitte på do etter bommelibom og ikke ha papir? Hva gjør man da liksom?!

Det er nye mer verdifullt å dø av sult en å dø av sult på do med skit i baken?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 17:46   #4
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dopapirmysteriet

Fake news om at dopapiret (i USA) produseres i kina. Skal se om jeg finner kilden.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 17:47   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dopapirmysteriet

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Det ultimate nedverdigende er å sitte på do etter bommelibom og ikke ha papir? Hva gjør man da liksom?!

Man tar en tur i dusjen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 17:49   #6
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dopapirmysteriet

Jeg vet ikke om det stemmer, men jeg har blitt fortalt at det har med at det ble tomt for dopapir i Japan.

Der er det visst mye de samme fabrikkene som produserer dopapir og munnbind, og da de gikk over til å produsere kun munnbind en stund ble det tomt for dopapir, og så har dette spredd seg videre i verden.
Koronasmitte= vi må ha masse dopapir.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 17:49   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dopapirmysteriet

Jeg har mange pocketbøker jeg hadde tenkt å kvitte meg med. Bør kanskje ta vare på de i tilfelle dopapirkrise.

Mel er en annen ting folk hamstrer veldig ser jeg.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 17:49   #8
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dopapirmysteriet

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Man tar en tur i dusjen.

Ja, altså, men det forutsetter at du er løsningsorientert! Jeg tror Mann 46 bare vil tørke seg som vanlig, han liker ikke tanken på dusj med bæsj mellom tærne.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 17:52   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dopapirmysteriet

Våtservietter er jo et alternativ. Eller har folk hamstret det og?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 17:53   #10
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dopapirmysteriet

Fake news i Japan.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 17:54   #11
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dopapirmysteriet

ENDELIG kommer bidéet vårt til nytte! #ikkeakkuratnyttbadherihuset

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 17:55   #12
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dopapirmysteriet

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Våtservietter er jo et alternativ. Eller har folk hamstret det og?

Det er i hvert fall helt tomt for kleenex og liknende på vår lokale kiwi.

Jeg tror ikke egentlig det ligger noen reflektert tanke bak dette, folk handler på impuls og på samme måte som alle andre.

Jeg ser også at folk har hamstret morsmelkerstatning. Selv folk som egentlig fullammer har kjøpt et lager med mme (forteller de selv), og det er jo egentlig veldig dumt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 17:56   #13
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dopapirmysteriet

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Jeg vet ikke om det stemmer, men jeg har blitt fortalt at det har med at det ble tomt for dopapir i Japan.

Der er det visst mye de samme fabrikkene som produserer dopapir og munnbind, og da de gikk over til å produsere kun munnbind en stund ble det tomt for dopapir, og så har dette spredd seg videre i verden.
Koronasmitte= vi må ha masse dopapir.

Japan har jo spyletoaletter, og burde klare seg strålende uten dopapir.

I Australia var det også hamstring av dopapir for et par uker siden.

Fascinerende. Rett og slett.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 18:04   #14
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dopapirmysteriet

Var innom lokalbutikken i dag og der hadde de en pall med store pakker dopapir. Så virker som folk her har fått nok dopapir hjemme.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 18:09   #15
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dopapirmysteriet

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Fake news i Japan.

En kollega av meg, som bor i Hong Kong hadde brukt over en uke på å finne dopapir pga. dette. Ble jo fullstendig galskap i blant annet Kina, Hong Kong og andre steder i Asia: https://www.google.no/amp/s/www.busi...s-2020-3%3famp

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 18:10   #16
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dopapirmysteriet

I følge min sønn kan man om man har god kunnskap lage sprit av dopapir. Kanskje derfor?

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 18:16   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dopapirmysteriet

Kleenex, helst med balsam, trenger vi mye av. Yngstemor er etter eget utsagn forkjøla. Snørra renner og budene bygger seg opp. Hun er 4, og har vært sånn sikkert en måned eller to. Men det går en del papir, og huden er dart og sår så mykt papir er bra.

Dopapir. Det går jo unektelig mer når 5 stykker er hjemme hele tiden enn når de ellers tilbrakte mye av dagens våken tid andre steder. Men, virkelig. Ikke sånne mengder likevel. Mannen hadde kjøpt inn en stor pakke, som vi alltid gjør, like før dette brøt løs, for det ble tatt siste rullen.

Helst kjøpet vi sekk, men vi håndballen ble sur sist korpset gjorde det på våren, og denne våren har jeg ikke komet meg så langt som å forhøre meg med hpndvallen når de skal sånn at korpset kan time ser utenom, men hey, markedet tilsier at vi burde hatt det nå, minus den delen med å sende ungene gatelangs for å ta opp bestillinger....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 18:19   #18
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dopapirmysteriet

Har levd 2 uker i Thailand, så vant med nå at det ikke er dopapir på doer, kun en liten dusj. Og ikke får en kaste papiret i do heller der. Så en liten pakke papir lommetørkle er fast inventar i veska nå. Godt jeg har med 1/2 rull hjem fra sistehotelrommet vi var på, for hadde bare 2 ruller hjemme nå pga. Flytting og renovering før vi dro.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 18:27   #19
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dopapirmysteriet

Jeg kjøpte en pakke for jeg var ikke sikker på hvor mye vi hadde hjemme. Årsaken at jeg kjøpte er for at jeg vil utsette å gå på butikken så lenge som mulig for å ikke utsette meg (eller mer riktig de syke i min familie) for smitte.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 18:40   #20
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Dopapirmysteriet

Det var også tømt for mel, havregryn, matfløte i butikkene i min del av Oslo, samt tynnet godt ut i pastaen og risen. Og sikkert en del andre varer jeg ikke kjøper til vanlig.

Jeg regner med at det er varelevering på mandag.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no