Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

23-åring som mulig rektor ved landets største universitetet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-13, 08:40   #21
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 23-åring som mulig rektor ved landets største universitetet

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Hvorfor er du glad dere ikke har valgt rektor, Acsa? Nysgjerrig bare.

Motsatt - jeg er glad vi har valgt rektor.

Jeg mener det er en viktig rest av universitetsdemokratiet at vi velger rektor, det gir en arena for diskusjon og har heldige effekter på valget av universitetsstyret fordi saker blir satt på dagsorden og kandidater må svare for seg. Jeg er bekymret for at departementet ville hatt innflytelse på en ansettelsesprosess, og det holder i massevis at de utnevner fire av elleve styremedlemmer som sitter der og føler lojalitet til departementet og ikke universitetet dersom det er interessekonflikter. Jeg mener at universitetets øverste leder skal måtte stå til ansvar for de som faktisk har valgt vedkommende, og at det tvinger kandidatene til å ta stilling til bredere saker som angår hele universitetet (les: studenter og administrative) som kanskje ikke ville kommet opp i like stor grad i en tilsettingsprosess.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 09:02   #22
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 23-åring som mulig rektor ved landets største universitetet

Eg har felles kjende med Vederhus og humra godt då eg såg facebookkampanjen for nokre veker sidan. Men eg skjønte aldri at det var seriøst meint.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 09:09   #23
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 23-åring som mulig rektor ved landets største universitetet

Som i andre demokratiske valg får man vel da den kandidaten man fortjener, tenker jeg.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 09:56   #24
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: 23-åring som mulig rektor ved landets største universitetet

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Men fra spøk til alvor, så er jeg ikke overbevist om at en såpass uerfaren og ung mann passer som rektor. Jeg synes en rektor bør ha en del mer "pondus" og erfaring på flere hold.

(Men en 23 år gammel jente som rektor hadde jeg syntes var tøft!)

Dobbeltmoral much?

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 10:00   #25
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 23-åring som mulig rektor ved landets største universitetet

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Men fra spøk til alvor, så er jeg ikke overbevist om at en såpass uerfaren og ung mann passer som rektor. Jeg synes en rektor bør ha en del mer "pondus" og erfaring på flere hold.

(Men en 23 år gammel jente som rektor hadde jeg syntes var tøft!)

Hvorfor i all verden?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 13:25   #26
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.345
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: 23-åring som mulig rektor ved landets største universitetet

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Dobbeltmoral much?

Moral er bra, dobbeltmoral er dobbelt så bra.

Nei, jeg mener vel egentlig ikke at en jente hadde gjort det bedre (eller kanskje litt, men det skyldes kun egen erfaring med 23-årige mennesker, så jeg kan muligens ikke bruke det som begrunnelse for et slikt synspunkt), men ikke så mye at det er forsvarlig å la et så uerfarent menneske inneha en slik posisjon. Så da får den siste halve setningen stå for den offisielle meningen min.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 14:11   #27
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.858
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 23-åring som mulig rektor ved landets største universitetet

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Motsatt - jeg er glad vi har valgt rektor.

Jeg mener det er en viktig rest av universitetsdemokratiet at vi velger rektor, det gir en arena for diskusjon og har heldige effekter på valget av universitetsstyret fordi saker blir satt på dagsorden og kandidater må svare for seg. Jeg er bekymret for at departementet ville hatt innflytelse på en ansettelsesprosess, og det holder i massevis at de utnevner fire av elleve styremedlemmer som sitter der og føler lojalitet til departementet og ikke universitetet dersom det er interessekonflikter. Jeg mener at universitetets øverste leder skal måtte stå til ansvar for de som faktisk har valgt vedkommende, og at det tvinger kandidatene til å ta stilling til bredere saker som angår hele universitetet (les: studenter og administrative) som kanskje ikke ville kommet opp i like stor grad i en tilsettingsprosess.

Ja, beklager. Mente å skrive ansatt. Takk for svar.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no