Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-18, 20:20   #1
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 909
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Vi har dem vel alle i omgangskretsen; hun som ser negativt på det meste og fortolker alt som skjer på en mollstemt måte eller han som ikke for sitt bare liv kan se at glasset er noe annet en halvtomt.

Jeg har en kollega som hører hjemme i denne kategorien. Hen har mange gode sider, men ser så ofte mørkt på det meste at jeg har begynt å kvi meg for å omgås vedkommende, jeg blir tom for energi. Uansett hvilke konstruktive forslag jeg har til å løse problemene hen har, så er løsningene uaktuelle. Å bare sympatisere er lettvint, men platt. Det kunne vært fristende å konfrontere hen med problemstillingen, men jeg tror ikke det vil føre noe sted og relasjonen vår er egentlig ikke så nær at det er naturlig. Jeg har også en nær slektning i samme kategori.

Noen som har gode teknikker til å møte slike mennesker? Jeg snakker ikke om depresjon her, altså, det blir noe annet. Mer et grunnleggende pessimistisk syn på livet.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no