Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-18, 16:56   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

Iphonen min synger på siste verset. Den har holdt en stund, og jeg har vært fornøyd med den, bortsett fra kameraet. Hadde Samsung i gamle dager, og den tok mye bedre bilder, synes jeg. Jeg tar mye bilder med mobilen, så kameraet betyr en del for meg.

Jeg er over hodet ikke oppdatert på mobilfronten. Er det fortsatt Samsungmobiler som tar de beste bildene?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-18, 17:32   #2
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

Her er noen tester:
https://www.dinside.no/mobil/vi-har-...raene/65387962 (2016)
https://www.tek.no/artikler/denne-mo...arkedet/408902 (2017)
iPhone ser ut til å komme ganske greit ut

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-18, 18:57   #3
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

iPhone x : https://www.tek.no/artikler/iphone-x...mobiler/411605

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-18, 19:07   #4
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

Jeg tror faktisk det er denne nå: https://www.tek.no/artikler/test-huawei-p20-pro/433845

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-18, 19:08   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

Samsung S9 Eller Huawei 20 PRO.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-18, 21:52   #6
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

Huawei P20 PRO er helt klart kongen på haugen når det gjelder bilder nå. Ingen i nærheten en gang.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-18, 22:53   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jeg tror faktisk det er denne nå: https://www.tek.no/artikler/test-huawei-p20-pro/433845

Ingen tvil!!

Datteren vår kjøpte den nå, og det kameraet er bare rått!! Og så myyyyye billigere enn Iphone, og Samsung for den del.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 00:42   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

Jeg har ventet på at Huaweien skal subsidieres på bedriftsabonnement... Etter å ha sett den og lest om den, er jeg ikke i tvil. Jeg har tviholdt på mobilen min i flere mnd for jeg syntes det er hassle å bytte. Men nå må den lades annenhver time ca..

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-18, 17:33   #9
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

Takk for tips! Kanskje det må bli Huawei på meg.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 10:05   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

Jeg har fortsatt ikke kjøpt ny telefon, men i dag må det skje.

Og jeg har fortsatt ikke bestemt meg. At mobilkameraet er bra er helt klart viktig for meg, men i tillegg er det jo viktig at jeg får en mobil det er minst mulig annet tull med telefonen. Min nåværende Iphone (6) har holdt lenge og jeg har som nevnt vært fornøyd med alt annet enn kameraet på den. Huawei P20 pro virker jo å være fantastisk på kamerafronten, men jeg kjenner ingen som har den og er dermed litt skeptisk. Min gamle Samsung husker jeg jo at jeg var veldig fornøyd med kameraet på, men jeg synes å huske at det var mer tull med den ellers enn den erfaringen jeg har gjort meg med Iphone.

Det er vanskelig dette. Iphone X synes er ikke aktuell på grunn av pris. Det står mellom Iphone 8/8 plus, Samsung Galaxy S9/S9+ eller Huaweien.

Er det noen som har noen som kan anbefale eller avbefale noen av disse?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 11:18   #11
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

Har du sjekket tek.no sine sider? De har gode tester og skriver utfyllende om de mobilene de skriver om.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 11:25   #12
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

Jeg har akkurat lurt på det samme, minus samsung pga kundeservicen jeg har fått siste året. Huawei fikk veldig bra kritikker men jeg var så usikker likevel at jeg endte opp med iphone. Har hatt samsung i 15 år, aldri hatt iphone så jeg er spent på om jeg blir fornøyd.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 11:33   #13
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

Hvis jeg hadde hatt råd ville jeg hatt Huawei P20. Fantastisk kamera.
Jeg har den litt eldre og billigere Huawei Honor, og er fornøyd med kameraet på den. Tek.no har en anmeldelse av Huawei P20 hvor telefonen får 10/10 poeng.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 11:52   #14
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

Jeg har hatt Huawei P20 i 2 uker nå - strålende fornøyd!!
Nå er jeg vant til Android så overgangen var minimal.

Det som imponerer desidert mest er batterikapasiteten.
Nå har jeg ikke Pro varianten, men kamera på vanlig imponerer også. ❤️

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 12:04   #15
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

Takk for svar! Føles Huaweien veldig stor, Fløyel?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 12:23   #16
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

Vi har hatt Huawei-telefoner i flere år nå, og er veldig fornøyde. Jeg er overrasket over hvor mye de tåler..

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 12:37   #17
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Takk for svar! Føles Huaweien veldig stor, Fløyel?

Nei, egentlig ikke. Nå er den bare pittelitt større enn min forrige Samsung S6.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 13:14   #18
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

Storesøster har fått seg iPhone 8 plus. Den har helt fantastisk kamera.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 16:47   #19
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

Da er jeg eier av en ny Huawei p20 pro. Litt skummelt, men jeg håper det blir bra.

Takk for tips alle sammen!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-18, 11:43   #20
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil har best kamera nu til dags?

Har inntrykk av at de som har Huawei er veldig fornøyde. Nå har Huawei også tatt opp kampen mot Macbook, og får veldig gode kritikker, så det tror jeg trygt man kan kjøpe. Apple har litt preg av livssyn og menighet heller enn funksjon og pris (og jeg er eple-fange, selv).

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no