Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vinterdress

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-14, 15:39   #21
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.802
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vinterdress

Vi har hatt didriksons i flere sesonger og har kjøpt de i år også til 3 og 5-åringen. Godt fornøyd med kvaliteten, og fine er de også.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-14, 18:37   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.328
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterdress

Har også likt troll med fast for godt, slitesterke, men det tar lang tid å tørke dem.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-14, 22:46   #23
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vinterdress

Etter at frøkna slet ut en ReimaTec (ikke +) på barfrost i løpet av et par måneder da hun var tre år, har vi holdt oss til Polarn O Pyret og Reflex. Nå har minste PoP (han er over gjennomsnittet høyt og lavt), og frøkna har dress fra Isbjørn, kjøpt på 30%-salg hos Gsport. Isbjørn er litt smalere i fasongen enn PoP, og er fin for mine relativt spinkle barn. Reflexdressen var en super overraskelse. Den kostet opprinnelig 1000 kroner, men ble kjøpt på halv pris, og holdt fint i to sesonger uten å bli annet enn bittelitt slitt helt øverst der glidelåsen møter halsen. Denne hadde også veldig bra passform, og vi kjøper gjerne Reflexdress igjen.

Her i Tromsø er klimaet ganske vekslende, og det er gjerne bart ganske lenge, og perioder med mye slapseføre og sludd, og ikke noen ekstremkulde å snakke om. Barfrost og slaps sliter på dressene, så slitestyrke blir ekstra viktig da.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 11:25   #24
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterdress

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Reimatec+ De er forsterket i stoffet fra livet og ned slik at de tåler mer kraftig lek, men dressene er fortsatt myke. Dessverre så er det mange dresser som er veldig stive i stoffet. Selv om jeg er veldig fornøyd med skalljakke fra Isbjørn, så har jeg ikke kastet meg på vinterdressene deres da de er veldig stive.


Nei det kan jeg ikke si at de er altså! Det er vel den mykeste dressen vi har hatt! Tynneste også, den gir stor bevegelsesfrihet. Men prisen er ikke fin.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 12:14   #25
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vinterdress

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Nei det kan jeg ikke si at de er altså! Det er vel den mykeste dressen vi har hatt! Tynneste også, den gir stor bevegelsesfrihet. Men prisen er ikke fin.

Nei, Isbjørndressen er da ikke stivere enn for eksempel PoP? Men den er definitivt smalere, og fullprisen på 2000 kroner er i overkant.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 12:40   #26
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vinterdress

Min femåring er også relativt spinkel (17,0 kg og 111 cm), men jeg sverger til de vide TTH-dressene likevel. Det er deilig med god plass til klær under uten at dressen strammer et eneste sted. Her på Innlandet har vi det tidvis rimelig kaldt, så det er definitivt et pluss. Frøkna bor for tiden i hel ulldress i krinkelull fra Janus - den er deilig under og frøkna elsker den. Vide dresser er dessuten enkle og greie å ta på selv også

Den forrige TTH-dressen ble brukt to sesonger og er fortsatt finfin, til tross for heftig lek og aking på is ispedd grus. Jeg antar at den nye også vil holde to sesonger. Hun har i hvert fall veldig god plass i str 116.

Grus og is har tatt knekken på flere reimadresser her i huset, både + og tec-varianter, men til småttisene synes jeg babymodellene fra Reima helt klart er best, da de er både mykere og lettere en f.eks TTH.

Av rimeligere dresser har jeg, i likhet med Nera, gode erfaringer med dressene fra reflex. Vi har hatt både vinter og vårdresser og det har vært utrolig mye dress for pengene. Fine og slitesterke

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no