Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-17, 11:47   #1
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

En spinnoff fra dusjetråden: Hva er det kjedeligste du gjør av sånne ting som du må gjøre selv? Som du ikke kan overlate til andre?

Min liste ser sånn ut:
- Lage mat (jeg prøver å overlate dette til andre, men av og til må jeg)
- Spise
- Dusje
- Barbering
- Ta ut hunden når hun bjeffer på døra og må tisse
- Handle mat
- Støvsuge (se parentes punkt 1)
- Ørten stopp/ærend på vei fra A til Å i bil
- Fylle diesel
- Hagearbeid (har derfor ikke hage lenger)
- Svare på e-post på jobb

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 11:48   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Henge opp tøy, vaske badet, ta ut og inn av oppvaskmaskinen. BORING!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 11:54   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Dusje, gå på do, tørke støv, skifte sengetøy. Jeg kunne skrevet hagearbeid jeg også, men det er så kjedelig at jeg faktisk ikke gidder gjøre det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 11:54   #4
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Alt som har med klesvask å gjøre
Rydde ut av oppvaskmaskin
Vaske hus
Skifte sengetøy

Førstnevnte forsøkes tidvis overlatt til andre, men uten veldig stor suksess hverken på utførelse eller timing. Nr. to skal gjøres av de håpefulle på omgang, liten suksess på timing. De to siste gjøres for tiden av vaskehjelpen, vi vurderer om de håpefulle skal overta oppdraget,men pga manglende overenstemmelse angående timing på de to første punktene, er jeg veldig i tvil.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 11:55   #5
Frøken Frøken
Fersk fisk
 
Medlem siden: Aug 2015
Hvor: Akershus
Innlegg: 85
Frøken Frøken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Vaske vinduer.
Og hagearbeid.

__________________
-------------------------------------------
2004 & 2011
Frøken Frøken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 11:55   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Alt av "egenpleie" - dusjing, barbering, frisørbesøk etc

Ta ut og inn av oppvaskmaskinen (ellers gjør ikke husarbeid meg så mye, men akkurat det).

Male (jeg synes derimot at det er gøy å skrape gammel maling.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 11:56   #7
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Vedlikehold av hus og hjem
Trening
Vasking
Frisørtimer

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 11:59   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Lage mat, handle mat, lage matpakker og vedlikehold av hus. Dessverre er jeg eneste voksne i huset, så jeg må gjøre alle disse tingene.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 10-08-17 kl 12:06.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 12:02   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Det meste av husarbeid, men jeg liker faktisk å rydde. Får liksom ro i sjelen av det. :zen:
Egenpleie er og ganske kjedelig. Det blir stort sett bare wash and go. Man skulle kanskje ikke tro det med tanke på hvor mye jeg dusjer.
Lage mat og å spise kan være kjedelig. Jeg spiser nesten bare rå grønnsaker fordi jeg vil bruke minst mulig tid på matlaging.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 12:02   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Alt som bærer preg av rutine.

Det innbefatter matpakkelaging (å smøre smør på brødskiver er altså så forferdelig kjedelig), dusjing, kle på seg, husarbeid, hverdagsmatlaging, og dessverre ikke rent få jobbplikter. Der kan jeg dog delegere bort det meste til regnskapsførere og kollegaer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 12:04   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Rutiner, ja. Men samtidig merker jeg jo at de trengs i dagens samfunn.

Gleder meg til barna blir større så jeg kan begynne å delegere. Det er litt kjipt å alltid måtte gjøre alt selv.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 12:06   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Hvordan i alle dager kan det være KJEDELIG å spise? Å spise er jo en nytelse.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 12:07   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Husarbeid.
Lese saksdokumenter på saker som i seg selv er kjedelige.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 12:10   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvordan i alle dager kan det være KJEDELIG å spise? Å spise er jo en nytelse.

Det tar tid, og jeg må jo finne ut hva jeg skal spise og så lage maten først.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 12:11   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Absolutt alt som innebærer husarbeid av noe slag.

Spille brettspill.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 12:14   #16
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Hvis jeg skal se på fjellet av reint tøy nede, så tyder det vel på at å legge sammen klær ikke er det morsomste jeg gjør. Egentlig husvask i det hele tatt. Det aller, aller, aller kjipeste jeg gjør er nok å plukke brunsnegler. Krek.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 10-08-17 kl 12:21.
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 12:17   #17
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Vaske badet og skure dusjen, desidert kjipeste jeg gjør.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 10-08-17 kl 12:24.
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 12:20   #18
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Husarbeid
Klesvask - eller vaske og henge opp er greit, legge sammen også, men inn i skapene er umulig.
Rydde

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 12:21   #19
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Å vaske vinduer, ta ut av oppvaskmaskinen (å sette inni er topp, da blir det jo ryddig )

Å kle på meg/finne ut hva jeg skal gå med.

I jobbsammenheng: Å sitte i lange eller ikke relevante møter. Jeg får møtenarkolepsi av sånt..

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-17, 12:26   #20
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: En slags spinnoff: Hva er det kjedeligste du gjør?

Henge opp og legge sammen klær, generell rydding, dette er i kategorien "måke snø i snøstorm" for meg. Jeg ser at klær er det som skaper mest rot i huset her, enten det er på bad, vaskerom eller gang. Eller soverom. Rydde på kjøkkenbenken er og gørr. Det holder aldri mer enn et par timer. 😩

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no