Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva slags ulykke i hjemmet?
Måtte kontakte lege etc pga fallulykke i hjemmet 16 21,05%
Måtte kontakte lege etc pga kuttskader i hjemmet 5 6,58%
Måtte kontakte lege etc pga brannskader i hjemmet 8 10,53%
Måtte kontakte lege etc pga inntak av gift/medisin i hjemmet 5 6,58%
Måtte kontakte lege etc pga annet (spesifiser gjerne i tråd) 6 7,89%
Har aldri måttet kontakte lege etc pga ulykker i hjemmet. 36 47,37%
Deltakere: 76. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-09, 20:40   #1
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

"De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Ja, slik er det visst. Har du og/eller dine hatt noen ulykker i hjemmet som krevde kontakt med lege/sykehus?

Har disse fått deg til å skjerpe sikkerheten i hjemmet ditt?

Poll kommer.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 20:46   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Herremannen stupte ut av sprinkelsenga i sinne over å måtte legge seg da han var 16 mnd og var "borte" i flere minutter. Jeg ringte 113 og vi ble kjørt til legevakta med ambulanse, men han kom seg mens vi var der og det hele gikk heldigvis bra. Tiltak etter dette var å være på rommet til han sov hvis han protesterte.

Frøkna drømte at hun var i badeland da hun var hos faren høsten 07 og stupte ut av overkøya i køyesenga. Hun landet på panna, ble kjørt til sykehuset med ambulanse og lå der natta over til overvåking. Hun så helt forferdelig ut, og utviklet et brillehematom (altså bloduttredelser rundt øynene) av en annen verden, men utrolig nok gikk dette også bra. Faren fikk laget bedre sengehest etterpå.

Hos oss er det sengene som er farlige.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 20:48   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

De har hatt fallulykker begge to, som også har resultert i tannlegebesøk, men det er ingenting med sikkerheten vi kunne gjort for å unngå dette.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 20:50   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Når du sier hjemmet, mener du da kun ens eget hjem?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 20:50   #5
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Storesøster har hatt tre brannskader. To på hytta, en hjemme. Den hjemme måtte vi til lege med.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 20:50   #6
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Det skulle ha vært en flervalgspoll.

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 20:51   #7
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Ingen ulykker.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 20:52   #8
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Når du sier hjemmet, mener du da kun ens eget hjem?

Ah - godt spørsmål! Tenkte i utgangspunktet det, men poenget er vel at det skjer i et hjem, så feel free hvis det har skjedd noe i andres hjem også...

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Det skulle ha vært en flervalgspoll.

Klask! Selvsagt... Beklager - er det noe man kan gjøre med det, modder? Ekorn, du får spesifisere i tråden...

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 20:55   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Jeg tror jammen ikke vi har hatt så voldsomme ulykker her hjemme. Litt knall og fall ja, men ikke med påfølgende legebesøk. Forresten, på en lånt hytte klarte eldstemann å stupe inn i en panelovn med bryteren midt på. Legevakt og stripsing. Brannskade på hånda etter å ha tatt på en varm plate, en enplates-greie som bestemor hadde satt på og gått fra. (Skjedde mens vi pusset opp og ikke hadde kjøkken)

Da tror jeg ikke det er noe mer. Ingen av tilfellene har hatt noe med sikkerheten i hjemmet vårt å gjøre.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 20:57   #10
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Jeg er nok den som vært mest uheldig her hjemme. Har kuttet meg både i fingeren og i hodet såpass at jeg måtte på legevakten og sy. I lek med valp fikk jeg en sylskarp valpetann (omtrent som barberblad) i nesen og måtte sy og ta stivkrampesprøyte. Ble også bitt av katta en gang hun hadde skadet seg og måtte jammen på legevakten da også, påfyll av stivkrampe og sy i hånden. Eneste som har skjedd med poden hjemme er at han har slått skall av en tann og måtte til tannlegevakten. Eneste jeg har kunnet gjøre sikkerhetsmessig er å huske å bruke hansker når jeg skal undersøke katta.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 20:57   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Vi har hatt en "perle-i-nesa-episode", men det telles ikke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:02   #12
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Her har det skjedd mye rart. Jeg har brekt armen, alle tre ungene har fått tannskader som krevde tannlegetilsyn, storepropell har sydd, minstepropell har brent seg, mellomstepropell spiste masse vitaminbjørner en gang osv. Ting skjer og det skjer jo gjerne der man oppholder seg mest. Jeg syns at det er rart at det ikke har skjedd mer. Med 3 barn som er godt over snittet aktive så må det bare skje en ulykke en gang i blandt. Jeg lærte en ting etter at jeg brakk armen. Ikke løp ut av dusjen for å svare i telefonen. Flisene i gangene er mye glattere enn flisene på badet med våte bein. Da er det bedre om minstepropellen våkner av formiddagshvilen.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:04   #13
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Jeg har falt i en trapp og slått ryggen sånn at jeg ble sengeligende en god stund.

  Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:05   #14
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Om vi har "MÅTTET" kontakte lege vet jeg ikke, men vi har valgt å kontakte lege.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:08   #15
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Ingen store ulykker her, heldigvis. (Bank i bordet)

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:08   #16
Lykkex3
Superaktiv
 
Lykkex3 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 441
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Jeg kunne også trengt en flervalgspoll her.
Alle 3 barna har vært hos lege og sydd etter at de har falt hjemme. Fallene har skjedd mot sengekant, vinduskarm, dørkarmen har blitt løpt på, fall på steintrapp ute og ett par andre ting også. Dette har ikke noe med sikkerhet i huset å gjøre, men barn med maur i rompa til alle døgnets våkne timer.
Storesøster har også blitt brent av en stekepanne som ble satt oppå hånden hennes av en meget uoppmerksom person. Det var såpass heftig at det krevde lege.

Jeg føler meg nesten litt uansvarlig her nå, men jeg tviler på at jeg kunne ha forhindret noen av situasjonene.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:15   #17
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Rabalder har vært hos legen flere ganger for å sy etter fallulykker, både hjemme og i barnehagen. Mannen har bare skadet seg hjemmefra, jeg har holdt meg på bena så langt.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:20   #18
Ylvania
Steiketakkehatar
 
Ylvania sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 349
Ylvania er litt kul
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Savner fler polls valg

__________________
Ylvania er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:21   #19
Ylvania
Steiketakkehatar
 
Ylvania sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 349
Ylvania er litt kul
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Ehmm.. ja altså ,jeg skulle gjerne ha krysset av alle alternativene

Har uheldige barn

__________________
Ylvania er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:22   #20
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Lillebror falt ned trappen. Heldigvis er ikke vi verdens ryddigste familie så han landet oppå noen klær og ikke rett på flisene. Han skrek med en gang så det ble bare besøk hos lege. Han var litt stille og ville bare sitte på fanget noen timer etterpå, men så var han tilbake til sitt gamle jeg (les: kaste leker ned trappa og pelle taster av laptopen min).

Storebror klatret ut av sprinkelsengen en gang. Han var vel rundt 2 år. Han gråt ikke, vi hørte bare en dunk. Han satt på huk på rommet og så veldig skyldig ut. Etter dette fikk han vanlig seng.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no