Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Salongbord, hva har du?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-20, 21:42   #21
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Vi kjøpte et Hemnes-bord fra IKEA brukt for litt siden, egentlig tenkt som et midlertidig bord, men vi elsker det og kommer til å beholde det. Forrige eier har beiset eller lakkert med noe halvgjennomsiktig hvitt, som gjør at det ikke ser ut som de man får kjøpt på IKEA. Før det hadde vi et Liatorp-bord fra IKEA, men sleit det ut og ble kjempelei av det.

Hemnes er 46 høyt, og jeg synes det var forferdelig mange bord på kanskje 40 cm eller noe da vi lette etter nytt uten å finne noe vi egentlig virkelig ville ha.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 22:22   #22
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Det finnes lavt salongbord med hengslet overflate som kan vippes opp til spisehøyde:

https://www.vidaxl.no/e/871847561064...BoC8A8QAvD_BwE Alternativt heve-senkebord fra IKEA.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 22:32   #23
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Et gammelt teak bord kjøpt på bruktbutikker. Det er sånn semihøyt. Hadde et fra IKEA før og mener det var lavere.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-20, 00:15   #24
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Anbefaler deg å kikke på finn etter gamle bord, der kan du helt sikkert finne et som passer tli dine spesifikasjoner. Veldig mange nye bord er ganske lave syns jeg.

Selv har vi et stort 120x120 cm bord fra signature collection, men det er ganske lavt og egner seg ikke til å spise noe annet enn kake/kaffe og heller ikke til å jobbe ved.

__________________
95, 99, 04
Erica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-20, 00:29   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Vi var egentlig fast bestemt på å kjøpe brukt på Finn sist, men etter 6 måneder kapitulerte vi. Folk forlanger uanstendig mye for bord de skal selge eller så er det synlige skader.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-20, 01:01   #26
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Jeg trenger ikke nytt salongbord pr d.d. akkurat. Men jeg blir nysgjerrig på hva andre har, og om noen har like høyt bord som vi har. Men når dette salongbordet sier takk for seg, er det nok å lete på finn ja.
Vårt er 80 bredt, 140 langt og 55 høyt. Det er perfekt for oss.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-20, 01:04   #27
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi var egentlig fast bestemt på å kjøpe brukt på Finn sist, men etter 6 måneder kapitulerte vi. Folk forlanger uanstendig mye for bord de skal selge eller så er det synlige skader.

De siste to salongbordene vi har hatt, har vi fått av nære venners besteforeldre som flyttet. Jeg liker godt den gamle stilen (bordet vi har nå er i mørk "mahogni"-stil og med avrundede hjørner) og de fleste vennene våre er mer moderne enn oss.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-20, 01:21   #28
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Jeg har dette. Kan heves og kan være lavt.

https://www.skeidar.no/produkter/mob...d=V_5637180598

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-20, 01:22   #29
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Men jeg kan ikke huske (eller tenke meg) at jeg betalte så mye for det. Prisen må ha steget noe voldsomt?!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-20, 11:41   #30
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Jeg har et lavt ett som bare er til pynt omtrent. I tillegg har jeg to "krakkebord" som kan flyttes til der man sitter for å sette koppen eller vinglasset på. Vi spiser ikke i sofaen. Skal jeg bruke lap-top, har jeg et sånt bord som står med beina delvis under sofaen og "henger" over. Det er genialt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-20, 11:58   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Jeg har et som er sånn halvhøyt. Jeg lette og lette etter et "perfekt" bord, men siden jeg ommøblerer en del, og det bordet som passer mellom sofaen nå (har stor U-formet sofa, så bordet må passe i midten) orker jeg ikke å bruke masse penger på det. Ikke fant jeg noen som jeg ble forelsket i, heller.

Så jeg bygget et selv, med understellet (sort metall) av et ikea-bord (Finn) og en stor, veldig slitt gammel furubodplate som jeg tok av et bord jeg også fant på Finn, og slipte ned og oljet. En del jobb, men jeg liker det faktisk veldig godt!

Men jeg ser at det er en del sånn mer "gammeldagse" bord til salgs på Finn, og de er ofte tungsolgte (men urealistisk priset, så man kan se på annonsen litt, vente og så komme med et hyggelig formulert bud, tror jeg).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-20, 12:04   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg trenger ikke nytt salongbord pr d.d. akkurat. Men jeg blir nysgjerrig på hva andre har, og om noen har like høyt bord som vi har. Men når dette salongbordet sier takk for seg, er det nok å lete på finn ja.
Vårt er 80 bredt, 140 langt og 55 høyt. Det er perfekt for oss.

Det høres ut som et klassisk femtitallsbord.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-20, 20:47   #33
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det høres ut som et klassisk femtitallsbord.

Ja, det er nok det. Eller enda yngre?

__________________
Tvillinggutter 2010

Sist redigert av Taien : 14-08-20 kl 20:49. Årsak: Eldre/yngre.. Lett å forveksle!
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-20, 00:32   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Ja, de lagde høye bord et stykke ut på søttitallet. Og begynte med lave på sekstitallet. Litt overlapp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-20, 14:42   #35
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Polyannas selvlagde høres fint ut.

Hjul under bordet gjør det høyere! Jeg har et lite, vanlig Ikea-bord. Husker ikke navnet, Lack? Har hylle under og finnes i to størrelser. Skrudde hjul under beina = litt høyere bord og lett å flytte på, alt etter hvilken ende av sofaen jeg sitter i.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-20, 19:05   #36
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Opprinnelig lagt inn av Bean, her.

Vi har 2 stk Moods sofabord fra Bolia - 60cm og 90cm. Vi kjøpte disse i fjor og før det hadde vi et stort salongbord. Trodde jeg ville savne et stort bord, men jeg er mere fornøyd med disse små. Vi har spisestue ved siden av så vi spiser sjelden ved dette bordet, men det blir kanskje kaffe og kaker eller slikt. Liker spesielt at vi kan flytte disse bordene enkelt til der det trengs et bord som til å ha en kaffekrus i hver ende av sofaen.

Vi har også disse, hatt de i 8 år og tror aldri vi kommer til å bytte de ut.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-20, 19:34   #37
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salongbord, hva har du?

Har et ovalt salongbord med to store dreide bein. Det er høyt, med en bitteliten hylle under midt på. Loppisfunn. Veldig fornøyd.

Og nå har jeg akkurat pusset ned hele driten og spritbeiset det, så nå er det veldig ryddig siden jeg har truet med klæssing til den som setter noe rett på bordplaten.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no