Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros eller Antiparos?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-08, 22:16   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros eller Antiparos?

Ja, hva velger vi?

Vi vil til gresk øy. Ikke Kreta, Kypros, Kos eller Rhodos.

Reisetiden kan ikke være av typen 3 timer på båt, hvis mulig å unngå. Vi liker å oppleve og utforske, men skal være to uker på EN øy (inkl dagsturer), altså ikke øyhopping. Vi reiser med Apollo (siden det er erneste charteralternativ). Basseng og aircon er et must. Helst gode senger, de fleste "sydensenger" er så harde! Men akkurat det er jo vanskelig å finne ut på forhånd. Vi trenger ikke bo direkte på ei strand, men det er jo greit om det finnes strender innen rimelig rekkevidde. Hvis det er av betydning, er vi to voksne og to barn.

Hva anbefaler dere? Har hørt at Naxos er nydelig, men laaangt! Antiparos og Paros skryter man også av. Men er det like langt? (Tror flyene går til Santorini). Hva med Ios? Det er nærmere.

Skiathos? Da flyr man direkte, ettersom jeg forstår. Men de aktuelle leilighetene Apollo har der virket ikke så gode...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 22:41   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros, Antiparos?

Samos.

  Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 22:51   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.899
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros, Antiparos?

Av de øyene ville jeg helt klart valgt Naxos – vakker og variert, fin å være lenge på. Det tar da ikke mer enn et par timer med båten fra Santorini, og det er en flott båttur. Jeg ville ikke bodd i Naxos by (for bystranda er nokså kjip), men lenger nedover kysten, f.eks. i Agia Anna eller enda lenger ned.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 22:53   #4
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros, Antiparos?

Paros er fin, men kanskje litt kjedelig, og en lang båtreise unna Athen. Naxos er (eller var, i alle fall) party party i byen, og mer så jeg ikke.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 22:55   #5
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros, Antiparos?

Ville også valgt Naxos. De har en fantastisk strand der, og fin natur hvis man liker å kjøre litt rundt. Det er veldig lenge siden jeg var på Ios, men fra den gangen husker jeg bare at den var veldig liten og mye festing med tequilla shots over alt.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 22:55   #6
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros, Antiparos?

Naxos helt klart. Ihvertfall ikke Santorini.

NAxos er den fineste øya jeg har vært på. Nydelige strender og man kan faktisk finne en dere nesten er alene på. Vi bodde rett ved båthavnene og det var helt greit det altså, men da var vi uten barn og på øyloffing og ikke veldig nøye på det.

Paros var også fin.

Ellers vet jeg endel har falt pladask for Chios

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 22:56   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros, Antiparos?

Ios er ganske liten, men veldig fin! Men det er ganske party party der, så jeg tror kanskje jeg hadde reist en annen plass med 2 barn. Når det er sagt, så var det også mange barnefamilier der.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 22:56   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros, Antiparos?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Av de øyene ville jeg helt klart valgt Naxos – vakker og variert, fin å være lenge på. Det tar da ikke mer enn et par timer med båten fra Santorini, og det er en flott båttur. Jeg ville ikke bodd i Naxos by (for bystranda er nokså kjip), men lenger nedover kysten, f.eks. i Agia Anna eller enda lenger ned.

Tusen takk for konkret tips!

Ja, takk til dere andre også. Samos er ikke et charteralternativ. Ikke at vi MÅ på chartertur, jeg ville helst foretrukket å ikke gjøre det, men mannen min mener at det blir billigere og det er lettere å finne hotell med basseng.

Mauser: Vi flyr i tilfelle til Santorini.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 22:57   #9
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros, Antiparos?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Paros er fin, men kanskje litt kjedelig, og en lang båtreise unna Athen. Naxos er (eller var, i alle fall) party party i byen, og mer så jeg ikke.


Party, party så ikke vi noe til da vi var der.
På Ios derimot. Enda vi bare kjørte forbi med båt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 22:58   #10
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros, Antiparos?

Korfu er foresten også en veldig fin øy.
Grønn og frodig og mange fine strender. Øya er så liten at det er greit å ta en rundreise på den. Vi klarte det på ta dager med saktegående moped og hyppig stopp.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 22:59   #11
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros, Antiparos?

Har hørt mye bra om Ios...

__________________
lillegås 07
iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 23:01   #12
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros, Antiparos?

Jeg har bare vært på skiathos, jeg likte meg ikke der. Mulig fordi vi var kjipe på pengene og havnet oppe i et leilighetskompleks oppi dalom med olivenlunder og massevis av mygg og ingen aircondition. Valget sto mellom å kokes eller spist. Vi valgte å bli spist.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 23:03   #13
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros, Antiparos?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Vi bodde rett ved båthavnene og det var helt greit det altså, men da var vi uten barn og på øyloffing og ikke veldig nøye på det.

Ellers har jeg et hot (sic) tips til pakking for øyloffere.

Før avreise: Sjekk inni trekket rundt teppeposen, den tynne kjekke som kan brukes både som teppe og sovepose, med god plass til to ved behov - bare sånn i tilfelle noen skulle ha lagt en grisetrang Ajungilak Polar (-30) inni der i stedet. Fort gjort.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 23:03   #14
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros, Antiparos?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tusen takk for konkret tips!

Ja, takk til dere andre også. Samos er ikke et charteralternativ. Ikke at vi MÅ på chartertur, jeg ville helst foretrukket å ikke gjøre det, men mannen min mener at det blir billigere og det er lettere å finne hotell med basseng.

Mauser: Vi flyr i tilfelle til Santorini.

Jeg har reist charter til Samos 4 ggr. så da må de ha sluttet med det nå.

  Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 23:06   #15
Maia
Fullverdig medlem
 
Maia sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 63
Maia er litt kul
Standard

Sv: Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros, Antiparos?

For noen år siden reiste jeg og eksen på øyhopping. Vi fløy til Santorini og bodde der et par netter før vi tok ferge til Paros og fergen var stoor og flott. Paros er en nydelig øy! Vi leiet bil og fikk oss noen flotte turer på den måten. Hadde egentlig planlagt å loffe litt mer, men ble værende her en hel uke før vi satte kursen mot Naxos. Det var ikke en øy jeg hadde helt sansen for, men det er begrenset hva vi fikk med oss siden vi ble værende i sentrum av Naxos.
Til slutt bodde vi to døgn i Thira på Santorini rett og slett fordi jeg ble helt fascinert av byen. Skulle gjerne reist tilbake dit igjen, men ikke for mer enn et par døgn.
Av disse øyene hadde jeg glatt valgt Paros igjen, spesielt nå som jeg har barn.

Maia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 23:08   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros, Antiparos?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Ellers har jeg et hot (sic) tips til pakking for øyloffere.

Før avreise: Sjekk inni trekket rundt teppeposen, den tynne kjekke som kan brukes både som teppe og sovepose, med god plass til to ved behov - bare sånn i tilfelle noen skulle ha lagt en grisetrang Ajungilak Polar (-30) inni der i stedet. Fort gjort.

Stakkars!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 23:12   #17
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros, Antiparos?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Ellers har jeg et hot (sic) tips til pakking for øyloffere.

Før avreise: Sjekk inni trekket rundt teppeposen, den tynne kjekke som kan brukes både som teppe og sovepose, med god plass til to ved behov - bare sånn i tilfelle noen skulle ha lagt en grisetrang Ajungilak Polar (-30) inni der i stedet. Fort gjort.


Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 23:54   #18
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros, Antiparos?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Ellers vet jeg endel har falt pladask for Chios

Jeg er en av dem. Har vært der mange ganger og elsker den øya. For de som vil litt unna charterstedene, går det an å bestille bare fly med Lilleput og leie seg for eksempel et gammelt restaurert steinhus på nordsida av øya.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 00:16   #19
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros, Antiparos?

Dere har ikke vurdert Karpathos?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 07:18   #20
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skiathos, Santorini, Ios, Naxos, Paros, Antiparos?

Jeg må bare slutte meg til dem som lovpriser Naxos. Nydelig øy. Kanskje litt tungvint hvis dere skal ha med vogn, det er det eneste negative.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no