Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Barnehagefotografering med Fame

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-11, 21:59   #21
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagefotografering med Fame

Vi hadde Fame i vår bhg og veldig mange var misfornøyd. Barna så oppstilte og stive ut, siden fotografen ikke hadde noe særlig barnetekke. Portrettbildene var rare. Bildene var tatt slik at barna kom inn på skrå, selv om de satt eller stod rett. Det ble for mye skrå-vinkel, rett og slett. Gruppebildet ser katastrofalt ut. Ingen ser på samme plass og alle ser forskrekket/skeptisk/nesten-på-gråten/lei ut. Jaja.

Og prisen, ja den var stiv.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 22:02   #22
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagefotografering med Fame

Den eneste famefotografen jeg har vært borti var nesten på nivået i barnetekke at hun kalte toåringen "det der". Elendig mao. Jeg tror ikke vi har hatt fame på barnehagefoto. Eller vent. Det var de som hadde det året jeg sendte tilbake rubb og rake tror jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 22:04   #23
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagefotografering med Fame

jeg var kjempe fornøyd med famebarnehagebildene av min gutt fra i høst.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 22:09   #24
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Barnehagefotografering med Fame

Vår barnehage hadde også Fame, gruppebilde ble kjempe fint men enkelt bildene ble ubrukelige.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 22:24   #25
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagefotografering med Fame

Vi hadde Famefotografering i den forrige barnehagen, og jeg opplevde det samme som hovedinnlegger. Storebror, som er den tryggeste, blideste mest tillitsfulle gutten man kan tenke seg, så redd og oppstilt og stiv og ubekvem ut på alle bilder. Det ble tatt nye bilder med en annen fotograf.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 22:30   #26
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagefotografering med Fame

Jepp, "vår" barnehage har etter tilbakemeldinger fra foreldre besluttet å bytte ut Fame fra og med neste fotografering, nettopp fordi man ikke var fornøyd med bildene.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 22:33   #27
Nefertiti
Aktiv
 
Nefertiti sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 170
Nefertiti er litt kulNefertiti er litt kul
Standard

Sv: Barnehagefotografering med Fame

Barnehagen vår brukte Fame i høst og bildene var håpløse. Gruppebildene på de ulike avdelingene var alle like elendige; dårlig lys, trangt og skjevt oppstilt, halve hoder på barn, få smilende barn etc. I tillegg kom bildene i et merkelig format. Trist at de tjener penger på så dårlig jobb, men gruppebilde vil man jo gjerne ha som minne, uansett hvor dårlig kvaliteten er.

Portrettbildene jeg har sett var også veldig dårlige, barna var helt kunstig oppstilt og jeg vet at fotografen hadde null barnetekke. Barnehagen var nok uheldig med fotografen, men samtidig sier det jo litt hvis Fame sender uerfarne og ukyndige fotografer ut på oppdrag. Vi ville ikke ønsket de som barnehagefotograf igjen.

Fame sine studiobilder er flotte derimot, men settingen er en helt annen.

Nefertiti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 22:56   #28
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barnehagefotografering med Fame

Vår barnehage brukte fame i høst, og jeg er også misfornøyd. Poden ser utilpass og anstrengt ut, og vi kjøpte ikke bilder. Gruppebildet er også mye dårligere enn tidligere år - feil lys og rar oppstilling. Takke meg til den gamle tradisjonelle fotografen.

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 23:07   #29
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.773
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehagefotografering med Fame

Her har bhg desverre brukt FAME de siste 2 årene.
Gruppebildene var dårlige. Tatt utendørs men alle ungene har solen i øynene og halvparten ser til siden.
Portrettbildet var heller ikke fint. Og mange som var misfornøyd ja.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 23:10   #30
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.840
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagefotografering med Fame

Vi kjøpte ingen bilder fra FAME. Med jevne mellomrom sender de ut ny spam, dvs "supertilbud". Jeg blir like overrasket over hvor dårlige bildene er hver gang jeg klikker meg inn og ser på dem. Flatt og kjedelig lys, dårlig komponering osv.

Yndlingsfotografen min har dessverre pensjonert seg nå, jeg er glad for at han fikk tatt ihvertfall ett sett med barnehagebilder av ungene før han ga seg. Én mann, en utslitt kosekanin, et kamera på stativ og en ekstern blitz. Og fantastiske bilder. Litt tradisjonelle, kanskje, men veldig gode.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no