Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

iMac for dummies - hjeeelp!

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-11, 16:06   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

iMac for dummies - hjeeelp!

Ja, som saers ny iMac-eier er det ting jeg lurer paa, selv om jeg er godt kjent med Apple gjennom iPhone og iPad ..

F.eks hvis jeg vil linke til et bilde fra nett, hvordan faar jeg det til. Jeg har ingen hoeyreklikkfunksjon paa musen min i alle fall, og finner ingen maate aa finne bildeegenskapene paa ... Noen??

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 16:10   #2
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: iMac for dummies - hjeeelp!

Hvilken mus har du?

Jeg har 2 forskjellige tråløs muser til min mac mini og har "2" museknapper


Trykk på"høyre" muse knapp så kommer det opp en lang liste og en ting heter kopier bilde og en kopier bildeadrese( værtfall er listen sånn i min safari,hvordan den ser ute i firefox eller annet vet jeg ikke for jeg bruker bare safari)

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 16:28   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iMac for dummies - hjeeelp!

Jeg la et innlegg her en gang, i denne tråden.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 16:28   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iMac for dummies - hjeeelp!

Det tar litt tid fra du har fått Mac-en til du er vant til den. Musen kan stilles inn til å oppføre seg helt som en Windowsmus, gå inn i systemvalg øverst til venstre, der skal du kunne stille inn musalternativene.

Det finnes mye hjelp der ute i nettverden (og minst et par tråder her på FP).
http://www.bekkelund.net/2007/11/18/...ke-mac-bruker/
http://www.foreldreportalen.no/forum...t=69578&page=2

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 16:35   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: iMac for dummies - hjeeelp!

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det tar litt tid fra du har fått Mac-en til du er vant til den. Musen kan stilles inn til å oppføre seg helt som en Windowsmus, gå inn i systemvalg øverst til venstre, der skal du kunne stille inn musalternativene.

Det finnes mye hjelp der ute i nettverden (og minst et par tråder her på FP).
http://www.bekkelund.net/2007/11/18/...ke-mac-bruker/
http://www.foreldreportalen.no/forum...t=69578&page=2

Takk! Det var jo gjort paa to sekunder ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 16:46   #6
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: iMac for dummies - hjeeelp!

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Hvilken mus har du?

Jeg har 2 forskjellige tråløs muser til min mac mini og har "2" museknapper


Trykk på"høyre" muse knapp så kommer det opp en lang liste og en ting heter kopier bilde og en kopier bildeadrese( værtfall er listen sånn i min safari,hvordan den ser ute i firefox eller annet vet jeg ikke for jeg bruker bare safari)

Jeg aner ikke hva slags type det er, men den ser slik ut. I hvitt glass, en hel flate sensitiv for touch:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0710.JPG (62,8 KB, 3 visninger)
__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 17:24   #7
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: iMac for dummies - hjeeelp!

Samme som jeg har.

Dritt mus
For jeg er støtt og stadig borti med fingeren på siden sånn at jeg går tilbake til neste side.
Mistet maaaange innleg her pga det

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 18:03   #8
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iMac for dummies - hjeeelp!

Kan jeg presse inn et annet macspørsmål i denne tråden? Jeg prøver ... Sorry, Absalone.

Kjøpte Macbook Pro i går, og når jeg lagrer noe på maskinen - som ei musikkfil via epost til iTunes - legger det seg hele tida en kopi på skrivebordet. Jeg vil ha rent og pent skrivebord.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 18:04   #9
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: iMac for dummies - hjeeelp!

Har ingen problemer med magic musen jeg..

Du må gå på instilling og aktivere høyre klikk.

Vist du irritere deg over at du skifter side så klikker du av på to fingre

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 18:04   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: iMac for dummies - hjeeelp!

Ja, selvsagt, Tosse - jeg tenkte vi kunne la traaden rulle og gaa med nettopp det formaalet; fritt frem!!

Jeg skal ha en Macbook etterhvert ogsaa tror jeg, og er definitivt ikke ferdig med aa spoerre ang. denne maskinen heller ... Jeg har foroevrig ikke problemet du beskriver vedr. musen, den er veldig stabil her.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 18:07   #11
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: iMac for dummies - hjeeelp!

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Kan jeg presse inn et annet macspørsmål i denne tråden? Jeg prøver ... Sorry, Absalone.

Kjøpte Macbook Pro i går, og når jeg lagrer noe på maskinen - som ei musikkfil via epost til iTunes - legger det seg hele tida en kopi på skrivebordet. Jeg vil ha rent og pent skrivebord.

Gjelder det vist du laster ned eks et dokument også?

Hvilken nettleser bruker du?

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 18:10   #12
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iMac for dummies - hjeeelp!

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Gjelder det vist du laster ned eks et dokument også?

Hvilken nettleser bruker du?

Det virker som at alt jeg laster ned legger seg på skrivebordet. Jeg har testet ut "Mat ut"-funksjonen og den funker på programmer, men ikke på f.eks. musikkfiler.

Bruker Safari og Firefox.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 18:14   #13
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: iMac for dummies - hjeeelp!

Da må du gå inn på innstillingene i nettleseren og si at den skal legge det i "nedlastning" mappen eller den mappen du ønsker.

Jeg har satt min til å spør meg hvor jeg skal lagre dem.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bilde.jpg (63,0 KB, 3 visninger)
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 18:37   #14
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iMac for dummies - hjeeelp!

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Da må du gå inn på innstillingene i nettleseren og si at den skal legge det i "nedlastning" mappen eller den mappen du ønsker.

Jeg har satt min til å spør meg hvor jeg skal lagre dem.


Selvfølgelig! Åh. Sånn går det når man sitter og tenker vanskelig. Tusen takk!

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 18:52   #15
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: iMac for dummies - hjeeelp!

Ctrl-klikk på sånn hvit mus (jeg liker den) gir div alternativer for lagring etc.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no