Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l.?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du blitt glad?
Ville blitt glad for rødvin, men ikke vodka 92 35,38%
Ville blitt glad for vodka, men ikke rødvin 5 1,92%
Ville blitt glad for begge deler 47 18,08%
Mest glad for rødvin 48 18,46%
Mest glad for vodka 5 1,92%
Ville ikke blitt glad for noen av delene 63 24,23%
Deltakere: 260. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-12, 09:43   #21
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Jeg drikker sjelden rødvin, så jeg hadde blitt mest glad for vodka. Det er godt med vodkasmoothie, da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 09:43   #22
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Jeg ville ikke satt meg ned og grått, men jeg ville ikke blitt glad heller. Hadde funnet noen andre å gi det bort til, tenker jeg.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 09:45   #23
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Rødvin er alltid greit å få. Årgangsvodka har vi allerede så det ville jeg vel stusset over.

Hva med en god Cava? Det hadde vært noe!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 09:45   #24
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Ville blitt mest glad for rødvin. Den skal jeg klare å drikke opp.
Sprit drikker jeg så og si aldri, ikke mannen heller, og vi har massevis av brunt brennevin fra da mannen var snekker og fikk gaver av fornøyde kunder.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 09:47   #25
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Jeg hadde blitt lettere lattermild og oppriktig undrende over en vodkaflaske, og i fht jobbsammenheng, så mener jeg sprit ikke hører hjemme som gave. En rødvin er enklere å håndtere, også for de som ikke drikker alkohol. Mulig det også er enklere for de som ikke bør få alkohol.

Jeg må erkjenne at jeg heller ikke ble veldig glad for den marsinpanpølsa innpakket i konsernets farger vi fikk i fjor heller.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 09:53   #26
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Tja, bortsett fra at jeg sikkert hadde brukt vodkaen til lage likør eller noe hvis den først var i hus, så nei. Jeg er praktisk talt avholds, bortsett fra et glass hvitvin eller en Baileys i ny og ne i løpet av et år.
Det var en periode vi fikk vin fra alle kanter alt for ofte, og det er begrenset hvor mye vin vi klarte å bruke i matlagingen også her.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 09:59   #27
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Jeg drikker ingen av delene, men rødvin hadde vært greit. Den kunne jeg ha gitt til mannen.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:01   #28
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Jeg hadde blitt glad for begge deler, og har faktisk en flaske av den mye omtalet Grey Goosen i skapet som jeg fikk som julehilsen av en samarbeidspartner.
Jeg drikker ikke akevitt, men tar meg gjene en god vodka til julematen.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:02   #29
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Hadde blitt glad for begge deler, men mest for vinen. Jeg drikker veldig lite sprit, så om jeg fikk det, så ville nok det meste gått til mannen.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:05   #30
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg hadde blitt glad for begge deler, men hadde tatt en prat med sjefen min i etterkant om at jeg er i mot å gi alkohol som gave i yrkessammenheng.

Enig i det, men samtalen hadde begrenset seg til sprit og evt. øl. Vin synes jeg faktisk er annerledes. :kontinental:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:08   #31
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Jeg ville personlig satt pris på både dyr vodka og dyr vin, men syntes det var en veldig uventet ting å få fra Staten til jul. (Og jeg synes også det på prinsipiell basis ville være høyst upassende å gi bort vin og sprit som jobbjulegave - både med tanke på avholdsfolk og folk med alkoholproblemer - med mindre man er ganske få og vet at ingen har problemer med det.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:11   #32
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Siden jeg ikke drikker rødvin (ikke liker jeg og ikke tåler jeg) så hadde jeg blitt glad for vodka men ikke rødvin.
Men jeg drikker nesten ikke alkohol i det hele tatt da, så den hadde vel støvet ned tenker jeg.

Men jeg syns den evindelige rødvinen i gave er en uting.
Da jeg jobbet i barnehage endte jeg ett år opp med 6 flasker rødvin! Som jeg ikke klarer!
Venninna mi ble veldig glad den julen ja.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:12   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Rødvin, ja.

Da jeg jobbet i USA kunne vi velge mellom et par flasker rødvin eller røkelaks.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:15   #34
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

I fjor fikk vi blant annet en veldig fiiin kaffekanne. I år fikk vi/får vi en fantastisk stekepanne.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:30   #35
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Eksklusiv sprit.



Glad er vel kanskje ikke helt det første jeg ville blitt, men jeg ville ikke blitt sur heller liksom. Greit nok med vodka eller rødvin, men det finnes gaver jeg ville blitt mer glad av. Takknemlig og begeistret for gaver er jeg uansett, så alt er forsåvidt velkomment.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:36   #36
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.345
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

(skismurning som vi fikk i år...not so much)

Håper i det minste det var eksklusiv skismurning.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:37   #37
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Mest glad for vodka, som etter øl er det vi drikker på fest.
Drikker ikke rødvin, men kunne gitt den til noen andre, så ok det også.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:48   #38
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Jeg hadde nok blitt gladere for rødvin enn vodka. Men bevares, vodka hadde også blitt drukket opp over tid.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 11:00   #39
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Jeg er avholds, så selv om vodkaen og rødvinen alltids ville gått med hos gjester eller partner, så ville jeg ikke følt det var en gave til meg.

Og så gir jeg aldri alkohol til noen som ikke eksplisitt har ønsket seg det. Det er umulig å vite hva slag forhold folk (eller deres familier) har til alkohol.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 11:01   #40
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville du blitt glad for rødvin eller (eksklusiv) vodka som julegave fra jobb el.l

Blanksprit er jo veldig anvendelig da, både til flekkfjerning, vinduspuss, tennvæske etc.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no