Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Samboerkontrakt-penger

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-12, 19:51   #1
Edina
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 5
Edina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Samboerkontrakt-penger

Nå er det slikt at vi skal flytte sammen. Pr dagsdato eier jeg en leilighet og han leier. Tanken er at jeg skulle selge og med den kapital skulle vi kjøpe noen sammen. Problemet mitt er at jeg vil gjerne skrive det ned et sted at i tilfelle det blir brudd ville jeg fortsatt ha disse pengene ved salg av min nåværende bolig. Hvordan kan jeg formulere det og ikke minst hvordan ta det opp uten at det tolkes "du tror ikke på oss"?

Eller kan det ordnes slik at eierdel reguleres i banken før man skriver under på kontrakt?

Edina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 20:01   #2
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Samboerkontrakt-penger

Bestill time hos en advokat og få det formelle i orden allerede fra start. Det er det eneste fornuftige i mitt hode. Vel verdt noen kroner hos advokat, så slipper du diskusjon og problemer dersom det skulle gå galt.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 20:24   #3
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.863
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Samboerkontrakt-penger

Opprinnelig lagt inn av Edina, her.

Nå er det slikt at vi skal flytte sammen. Pr dagsdato eier jeg en leilighet og han leier. Tanken er at jeg skulle selge og med den kapital skulle vi kjøpe noen sammen. Problemet mitt er at jeg vil gjerne skrive det ned et sted at i tilfelle det blir brudd ville jeg fortsatt ha disse pengene ved salg av min nåværende bolig. Hvordan kan jeg formulere det og ikke minst hvordan ta det opp uten at det tolkes "du tror ikke på oss"?

Eller kan det ordnes slik at eierdel reguleres i banken før man skriver under på kontrakt?

Eierandel vil stå i kjøpskontrakt.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 20:40   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samboerkontrakt-penger

Det dutte sa.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 20:54   #5
Edina
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 5
Edina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Samboerkontrakt-penger

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Eierandel vil stå i kjøpskontrakt.

Ja, det står 50/50, men dette vel går an å fikse m tanke på det jeg nevnte?

Edina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 23:52   #6
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Samboerkontrakt-penger

Vi var i samme situasjon når vi kjøpte for ett par år siden, jeg eide og han leide. Mesteparten av egenkapitalen min gikk inn på huset og jeg står som eier av 60% og samboer står som eier på 40%, på den måten får vi med oss verdiøkningen (evt. nedgangen) begge to.

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no